Smutsigt!?!
😃 De ser rena ut, med tanke på hur stigen ser ut. 😃
Sajtvärd på Sheltie IFokus
Visst är det så #1 de försöker alltid att undvika diken och värsta leran - sällan de blir smutsiga! Inte ens valpen 😃
Oj inte en fläck! ^^ önskar min kille kunde vara så ren efter en promenad, han traskar gärna på i lerpölar och dyl. Tur det värsta faller av fort :)
Det var bra gjort!
hehe. ja, mycket renare än vad min Rocky brukar vara efter träning/promenad. värst efter träning när han måste springer ner i värsta lerpölarna han kan hitta innan han kan fortsätta med apporteringen xD
Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse
Oj oj oj, säger jag bara! Att dina hundar kan vara såå rena efter en promenad speciellt när stigen ser ut så, och att de undviker smutsen/leran! Önskar att min kille kunde göra det också, iaf ibland.
Han plöjer fram överallt och nu med rådande väderlek kan jag säga att jag MÅSTE duscha honom efter, åtminstonde, långpromenaden mitt på dagen. Om man endast går på skogsväg med sand/grus eller i skog och över ängar spelar ingen roll utan River lyckas bli riktigt skitig ändå. Han är ju sv/v men ser helt svart ut när man kommit hem igen. Och visst trillar smutsen av när den torkat men utan dusch så skulle jag snart ha ett helt grustag inomhus = mindre kul😂
Så där skulle nog min valp också göra, hon undviker vattenpölar och vill inte bli geggig:-)
Hur gammal är din valp?
Både Wilma och Milla undviker vattenpölar om det går. Och de går hellre på stenplattorna än på gräsmattan om det är blött. 😉
Så här kan River se ut efter en promenad så här års. Bilden gör honom dock inte helt rättvisa mot hur pass skitig han är i verkligheten 😉
Men nog ser han mer svart ut än sv/v iaf!! Smutsen har på bilden börjat torka och falla av medans jag var i stallet, han var betydligt svartare under promenaden…
#7 Extra blir 6 månader 13 mars!
#8 🙂
Oj då #9 är glad över mina små prinsessor 🙂 det gör absolut inget att de undviker pölar och lera 😃.
Nej, det förstår jag. Men min kille har ju så otroligt roligt ute i skog, mark och smuts så man kan ju inte låta bli att le åt honom heller. Det är väl lite som Via reklamen sade för ett par år sedan: "smuts lär oss livet" 😃
Han är jätteduktig och väntar snällt i hallen varje gång vi kommer in efter en promenad och går lydigt in och ställer sig i duschen för att få bli ren efter hans eskapader! Men visst skulle det vara roligt att iaf någon gång slippa duscha honom för att han är så skitig…
Snyggt 😃
#12 uj uj! Bra jobbat 😂
#12 Oj, det blir duschen direkt! 😃