Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettgod-morgon-dag-kväll
Läst 744 ggr
Kitten86
2

Helg 8-9/3

Ja, vad har ni alla sheltie ägare gjort denna helg? Det har iaf varit soligt och fint väder där jag bor, men blåst mycket.

Själv var jag och kikade på sheltie utställningen i Vilsta i lördags och idag, söndag, var jag hela dagen och kikade på internationella utställningen i Strängnäs. På båda utställningar fick jag se många fina hundar 😃 Annars har det varit härliga promenader ute i det fina vårvädret! Nu är det inte långt kvar innan man kan sitta ute och grilla och äta samt börja ha ytterdörren öppen under dagarna, vilket ska bli skönt.

Vad har ni andra haft för er denna gångna helg?

Fruset blåbär
0

Härlig helg i utställningens tecken för dig då TS!

I lördags var i i Vilsta och hälsade på Extras bror! Och kikade lite på hundar! Men mest pussade vi på Izac  ❤️. Det var nära att även han fick bo kvar här! (bara vi människor, hundarna fick bli hemma pga magsjuka).

Sedan firade vi vädret med en härlig långpromenad i skogen - underbart!

Idag har jag varit hela dagen på brukshundsklubben (utan egna hundar) först har jag haft en grundförberedande agility kurs och sedan sista gången på "min" vardagslydnadskurs!

Så hela dagen ute i stort sett! Underbart. Nu är det dock ganska skönt att endast ha en kurs på helgen, även om det varit en mycket rolig kurs att ha.

meerschweinchen
0

Jag har inte gjort så mycket speciellt i helgen mest bara tagit det lugnt hemma. Jag och Jackie har tog en promenad igår och en idag. Jag har även tränat lite på linförighet med Jackie och på att hon ska kunna sitta kvar medan jag går runt henne. Blev också några minuters träning på apporteringen, håller på attt träna in henne att hon ska kunna ta något i munnen just nu.

Mvh Sabine

_Wilma
4
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi var i Vilsta på sheltieutställningen under lördagen. Det är en bit att resa, så det har tagit hela helgen. Men vi har passat på att ta långpromenader också i det fina vädret! 

Här tar Wilma en liten solpaus! :)

Sajtvärd på Sheltie IFokus

EC84
4

Här i Stockholm har det varit riktigt härligt vårväder :) På lördagen tog vi en långpromenad runt en närliggande sjö och idag har vi varit inne i stan och promenerat och miljötränat. Idag åkte vårjackan på t o m. Jo sedan blev det en sväng till djuraffären också :) Bilden är från i lördags.

Lavine
0

Jag har jobbat och försökt hålla lite koll på Finnmarkslöpet (draghundstävling).

Tjalleman
0

I lördags förmiddag fick min äldre hund Peppsi massage och lite laserbehandling så vi fick ta det lite lungt resten av dagen så då passade jag på att baka bullar. Idag söndag var det agilityträning med den yngre Levis hann med att städa lite här hemma också

Zenta52
4

Vira är på semester eftersom hon löper och Tarzan är ensam med mig. Men både på lördagen och söndagen fick han sällskap. En av grannhundarna kröp under staketet mellan våra tomter. Den andra, lite större, hunden fick hjälp att komma in till oss. Tarzan har bara träffat dem ute i koppel tidigare, men nu kunde de springa och leka fritt på min tomt.

Jag har också tagit ut fotbollen som Tarzan tycker om att leka med.

Eftersom Tarzan ätit dåligt en tid och inte verkar tycka om sitt valpfoder längre har jag bytt till vuxenfoder den här helgen. Det verkar fungera bra. Han har fått tillbaka aptiten och avföringen är fast och fin. Tarzan är 9 månader.

Mapel
2

Vi har haft en riktigt aktiv helg! På lördagen blev det en tur ut i spårskogen tillsammans med en kompis och hennes jämte. Riktigt härligt med fint väder! Där blev det 2 kortare spår och ett uppletande för sambon och Damien och en promenad i skogen. Sen var det lite ensamhetsträning för skrutten på kvällen och lite kortare promenad och träning :) 

Söndag börjades tidigt med att åka iväg till klubben och titta på MH, mycket spännande. Sen hem nån timme och sen ut igen för att träffa en ny liten bekantskap. En liten griffonblandning som Damien fick leka med! alltid roligt när man får se de små rejsa runt :P 

Efter det blev det några timmars paus innan det det blev en timmes promenad, lite lydnadsträning och två superkorta hårda spår för Damien :)

En mycket trevlig helg med en mycket trött Damien!

Kitten86
0

Verkar som om alla börjar känna av våren 😃 Helt underbart!
En bra helg verkligen…

Fina bilder ni bjuder på också!