Fodervärd någon?
Hej allihopa!
Jag och min sambo känner att en ny livskamrat vore på sin plats! Vi har sedan tidigare en schäferhane från försvarsmakten som vi tränar och utbildar flitigt för att han förhoppningsvis ska kunna bli en tjänstehund så småningom. Vi har också en liten honkatt. Båda två är riktigt snälla och positiva mot andra djur! Vi tränar i nuläget mycket spår och lydnad med Ikan som schäfern heter! Dock känner jag, att jag vill satsa en del på agility och utställning (givetvis annat spännande också) och eftersom jag har en förkärlek till just sheltie så skulle rasen passa perfekt!
Jag och sambon bor i en stor nyproducerad 2a utanför Stockholm med nära till sjö och skog. Jag studerar på distans och kommer göra det ett bra tag framöver innan studierna är klara. Sambon jobbar som IT ansvarig och har förmånen att kunna jobba hemifrån en hel del utan större problem, så ensamma behöver de inte vara!
Anledningen till att vi vill vara fodervärdar är för att vi tidigare varit det, och trivs bra med den biten. Sen är det ett plus om ägaren bedriver kennel då vi i framtiden planerar att göra desamma, och tycker då att det är ett ypperligt tillfälle att få lära oss genom ett stabilt och långt samarbete med en erfaren kennel! (Inte ett krav att du bedriver kennel, bara ett +) :)
Vi bor som sagt i Stockholm, men du behöver inte nödvändigtvis göra det då vi har körkort och oftast tillgång till bil!
Är du intresserad, eller kanske känner någon som kan vara intresserad så kontakta gärna oss då! Antingen här via sidan, eller på mailen som kommer nedan.
Hälsningar
Dan och Alexandra
Kolla med Anne som äger shellrick's kennel. En underbar person med ett 10 tal sheltie. Hon själv håller mest på med utställning! & är rätt stor inom det. Hon vann bla. Bästa uppfödargrupp 2 dagar i rad på mydog i år. Riktigt fina och trevliga hundar brukar hon få :)
❤️ Magic Paws
Tack fiia! Har skickat iväg ett mail till henne nu! :)