Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettutställning
Läst 5015 ggr
_Wilma
2014-01-21 22:13
4

Vilsta - Utställning

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Den 8 mars är det dax för en sheltie-utställning i Vilsta, Eskilstuna. 

Utställningen är officiell och anordnas av SSSK. Man tävlar i sju olika klasser, från valpar (inofficiella klasser) till veteranklass.

Milla som då är 10 månader ska dit och delta i juniorklassen 9 - 18 månader. Det är första gången hon ställs ut! 🙂 Hon är åt det större hållet (ca 38 cm), så det ska bli intressant att se hur hon bedöms, och så klart hur hon reagerar med kanske 150 hundar i samma lokal. Det känns bra att få ett omdöme av en rutinerad sheltie-domare.

Är det någon mer som funderar att åka till Vilsta? 

Anmälan är öppen fram till 3 februari. Information om utställningen hittar ni här: www.sssk.org

Sajtvärd på Sheltie IFokus

[FridaGenborg]
2014-01-21 23:14
1

Åh, vad spännande! Dit måste jag nog åka i såna fall 🙂 Dock åker vi nog och kollar bara (vi är inte redo för att ställa ännu 😉)

josefinb
2014-01-22 00:25
1

Jag bor i Eskilstuna så tänkte åka dit & kolla iaf :)

_Wilma
2014-01-22 06:56
0

#1 och #2 Kul! Intressant att se så många sheltiesar samtidigt!

Glöm inte att ta med vaccinationsintyg om ni tar med era hundar. :)

Fruset blåbär
2014-01-22 08:09
1

Jag tänkte ställa Extra där, det blir då i valp. Eftersom Dizzy är så fullständigt ur päls känns det inte som någon idé att anmäla henne. Hon lär inte hinna komma i pälsen på drygt en månad. Bra att du påminde dock, det börjar bli dags att anmäla sig :-D

[FridaGenborg]
2014-01-22 12:47
2

#3 Kan vara intressant att se hur det går till, jag har bara varit på en utställning i hela mitt liv (då var jag 10 år) haha. Tack för påminnelsen, Pussel ska självklart följa med och titta! 😃

EC84
2014-01-22 19:26
1

Vad kul! Om min sambo kan ställa upp och köra mig dit ;) Ska kolla upp! :)

Kitten86
2014-01-22 21:24
1

Jag kommer eventuellt att åka dit och titta då jag inte har någon utställnings sheltie 😉

Roligt för er som ska dit och ställa ut!!

Mapel
2014-01-22 21:54
1

Vi funderar också på att åka dit, men bara för att titta och träna. Vad roligt att det verkar vara fler som ska dit! :)

_Wilma
2014-01-22 22:16
0

Roligt att så många funderar på att åka dit och titta, och att Extra ska ställas! 🙂

Cassii
2014-01-25 23:36
1

Jag ska dit och ställa Röja i unghundsklassen 🙂

_Wilma
2014-01-26 08:39
0

#10 Kul! Hoppas det går bra, hon är ju så fin! 🙂

Ann-Ch
2014-01-26 09:56
1

OBS!!

Ni som tar med hund och inte ska ställa måste också ta med vaccinationsintyget och visa upp.

_Wilma
2014-01-26 10:10
0

#12 Bra att även du påminner om det! (Se #3) ;)

#12 Ska du ställa någon av dina hundar? :)

Cassii
2014-02-05 17:43
0

#11 Tack, kan inte annat än att hålla med :)

j_ulie
2014-02-08 20:43
0

Finns det mer info om utställningen någonstans? Letade men hittade inget om typ tider och inträde. Ska inte ställa ut min skrutt men vore kul att åka dit och titta :)

_Wilma
2014-02-08 21:52
0

Bedömningen startar kl 8:00 med tikar. Sedan tillkommer två ytterligare ringar. 

177 shelties är anmälda, så man har tillfälle att se många. :)

Kom ihåg att ta med vaccinationsintyg om ni har med besökande hundar. (Valpar under 4 månader släpps inte in.)

Känner inte till om det kostar något i inträde.

j_ulie
2014-02-09 11:20
1

Okej, tack för infon. Ska bli kul att se så många shelties på samma ställe :)

_Wilma
2014-02-09 12:30
3

Ja, det ska bli jättekul att se många andra shelties! 🙂

Har även anmält Millas "storasyster" Wilma till utställningen. Tyckte det var lika bra när vi ändå är på plats. Hon är liten så det kommer att dra ner bedömningen. Men det är ändå kul att få en bedömning. Det är bra att känna till hennes starka och svaga sidor.

Här är en aktuell bild på Wilma. 🙂

Fruset blåbär
2014-03-06 20:33
0

Är det någon som vet om det kostar för besökande att gå in på utställningen? Har letat i PM men hittar inget.

Har en vän som skulle vilja gå dit med jobbet - och då finns inga pengar..

Kitten86
2014-03-06 21:40
0

Vet inte, men hoppas inte det då jag själv tänkte åka dit och kika… Har inte själv hittat någon information om att det skulle kosta att gå in som besökare.

EC84
2014-03-07 20:57
0

Vi ska inte dit, men hoppas på många fina bilder från er ;)

Fruset blåbär
2014-03-07 21:11
0

Jag kommer att få åka utan hund och kika - min Dizzy har fått magsjuka och jag vill inte riskera att Extra bär på det och smittar ned andra hundar… 😕

Lavine
2014-03-07 21:13
2

Men rackarns, Fruset blåbär! Det var trist. Klokt av dig i alla fall.

_Wilma
2014-03-08 18:37
4

Nu är vi hemma efter en dag på Vilsta. Just nu ligger hundarna och sover, uttröttade efter alla nya intryck de fått. 

Både Milla och Wilma ställdes, och fick bedömningen Good. Det var  en nyttig social träning! :)

Vi har tränat att stå hemma på köksgolvet, och det visade sig att det var lite annorlunda att stå tillsammans med andra hundar. Särskilt Milla ville gärna kolla vad de andra hundarna gjorde…

Vi träffade även Kitten86 och River. Kul att få ses irl. 🙂

Kitten86
2014-03-08 20:14
1

Ja, även vi hade en trevlig dag i Vilsta. Vi fick se måånga fina shelties 😃 

Jätteroligt att även få träffa _Wilma och hundarna Wilma och Milla irl.

EC84
2014-03-09 12:03
0

#24 Vad kul att det gick bra!! Är det någon som vet när och var man kan ta del av hela resultatet sedan? Vore kul att läsa :) Var det någon särskild sheltie som ni tyckte var extra fin?

emma93
2014-03-09 12:13
2

#24Vad kul att få se bild! 

#26 Hela resultatet, inkl kritiker, kommer ut på sssk.org så småningom. Det kommer även ut på hunddata (skk.se) där man kan söka på specifik utställning, men där finns inte kritikerna med. Det brukar inte ta så lång tid innan resultaten kommer in.

EC84
2014-03-09 16:02
0

#27 Tack tack, jag får vänta :)

Cassii
2014-03-09 21:09
6

Min lilla tjej fick sitt första Excellent på gårdagens utställning! Kritik: "Fem tik. Bra propotioner. Vackert välformat huvud. Fint uttryck, trevlig överlinje. Markerat förbröst. Tillräckligt djup bröstkorg, tillräcklig benstomme. Välvinklad. Rör sig väl runtom. Mycket trevlig. Välvisad."

EC84
2014-03-09 21:15
0

#29 Grattis!

_Wilma
2014-03-09 21:50
0

#29 Grattis! Jättekul att det gick så bra! 🙂

Kitten86
2014-03-10 10:28
0

Grattis till fin kritik!

Ann-Ch
2014-03-10 15:25
4

Resultat SSSK Vilsta 8/3-2014

Domare valpar &unghundsklass tikar Nina Lönner-Andersson

Domare hanar Jane Edwards ,GB

Domare tikar ,BIR& BIM veteran,BIR&BIM vuxen , avelsgrupper samt uppfödargrupper Mylee Thomas

BIR-valp Lönnerbergas Hooked On A Feeling(Smultronets Forever Young-Lönnerbergas Valley Of The Angels)

BIM-valp Bermarks In The Mood (Brilyn Bud Wiser At Lynnswed-Sunsweet Silk 'n Satin)

Bhkl-1 BIR CERT  SE V-13 Windcrest Stylish Move (SE UCH Evad Dream Stone Of Lochkaren -SE UCH FI UCH NO UCH Windcrest On The Move)

Bhkl-2 Reserv-CERT Åsforsens Josephe  (SE UCH Lundecock's Run For Fun - Milward Simply Samantha )

Bhkl-3 FI UCH NO UCH SE UCH Shellrick's Quite Right  (SE UCH Evad Dream Stone Of Lochkaren-Shellrick's Golden Flair)

Bhkl-4 Geminy Cricketdesromarinsdemayerlin (Degallo The Vigilante-Blenmerrow Moon Daisy)

Övriga hanar med CK

Brilyn Bud Wiser At Lynnswed (Eljetia Bumble Bee Of Milesend-Brilyn Gem Stone )

Anchilique's Excellent Eddie (Eastdale Just A Strolling Major-Anchilique's Upper-Crust Umbra )

Lythwood Sundealer (GB CH Lythwood Scooby Doo-Lythwood She's Maria )

DK UCH SE UCH Lundecock's Light My Fire (SE UCH DK UCH FI UCH Tachnamadra The Designer -SE UCH Lundecock's Good Time Girl )

SE UCH Shellrick's Step Up ( SE UCH Lynnfield Joshua -Shellrick's Up And Away )

FI AG(HOPP)CH NORD AGCH SE AG(HOPP)CH Sobelkustens Impressive Ice Floe (Leeland Xmas Cracker - SE AGCH Sobelkustens Charming Candyfloss )

Btkl-1 BIM C.I.B NO UCH NORD UCH NORD V-07 NORD V-10 SE V-08 Lundecock's Hoity-Toity  (EE CH FI UCH NORD UCH INT UCH Sheldon Space Joker - SE UCH Sunsweet Borntobejust Me )

Btkl-2 CERT Sheldon Teensy Tot (SE UCH Sheldon Truly Madly Deeply-Sheldon Temptation )

Btkl-3 Reserv-CERT Blazefield Once Or Twice (Japaro Crest Of The Storm -Blazefield Going Wild )

Btkl-4 C.I.B DK UCH FI UCH NO UCH SE UCH Lundecock's Ready To Dance (EE CH SE UCH FI UCH INT UCH IE CH GB CH Lundecock's Xit From Hell -Hanburyhill Blue Thistle )

Övriga tikar med CK

Lönnerbergas Dreamboat Annie (SE UCH FI UCH Lizmark Marchand d'Or -Lönnerbergas Wind Of Change )

Lundecock's Cheeky Madam (SE UCH Lundecock's Silent Witness -SE UCH Lundecock's Good Time Girl )

Shellrick's Glamour And Shine (Geminy Cricketdesromarinsdemayerlin -NORD JV-11 Shellrick's Touch My Wishes )

Eastdale Miss Heavenly Dream (NORD V-07 SE UCH NO UCH FI UCH Eastdale Mr Sandman -Guns & Roses Knock On Heavens Door )

Ekkällans Anna Sui (Anchilique's Excellent Eddie -Ekkällans Macy's Pride )

Flaming Feet Flashing Star (Lundecock's Kiss Kiss Bang Bang-Sheltifarmen's Chica Keep The Flame )

Revärens Silver Savanna (Frenja Unbeatable Blue Charm-Revärens Oshin Odessa )

Shellrick's All I Want (Duetzia Ringmaster -Guns & Roses Scottish Stunner )

Speedlines i'll Be There (SE UCH DK UCH FI UCH Tachnamadra The Designer-NORD UCH Speedlines Heavenly Melody)

FDI Bright Rivers Brown Eyed Girl (SE UCH DK UCH FI UCH Tachnamadra The Designer -Belger Du Nord Twisted Sister )

Daisyway Betty Lou ( GB CH Blazefield Hard Rock Cafe -Daisyway Pandora's Melody )

NO UCH SE UCH Lönnerbergas Queen Of The Desert (SE UCH DK UCH FI UCH Tachnamadra The Designer -Sayimas Golden Gabriella )

Guns & Roses Scottish Spell ( NORD V-06 SE V-06 C.I.B SE UCH NO UCH FI UCH Japaro Special Agent-Sommerville Scotch Sunset )

C.I.B DK UCH NO UCH SE UCH Windcrest Smart Move (SE UCH Edglonian Strollingnomadoflochkaren -KBH V-05 SE UCH DK UCH NO UCH FI UCH INT UCH Windcrest Scottish Passion )

BIR-veteran C.I.B DK UCH FI UCH NO UCH SE UCH Lundecock's Ready To Dance (EE CH SE UCH FI UCH INT UCH IE CH GB CH Lundecock's Xit From Hell -Hanburyhill Blue Thistle )

BIM-veteran FI AG(HOPP)CH NORD AGCH SE AG(HOPP)CH Sobelkustens Impressive Ice Floe (Leeland Xmas Cracker - SE AGCH Sobelkustens Charming Candyfloss )

Ingen avelsgrupp med HP

Bästa uppfödargrupp med HP kennel Lundecock's

Kompletta resultat kommer på www.sssk.org inom kort

Med reservation för eventuella fel

/Christina

_Wilma
2014-03-10 16:42
0

#33 Tack för resultaten! 🙂

JellieLewis
2014-03-10 23:55