Äntligen!
Efter 5 veckor i gips och ytterligare 2 veckor i bandage dök det upp ett litet kycklingben under paketet. Nu väntar en lång tid av rehabilitering med "vattentrask", massage och olika böj- och sträckövningar. Men det härligaste av allt är att vi äntligen, äntligen får börja ta korta promenader! Gissa om Luna är lycklig när vi tar fram kopplet? 👍
#0 Jag förstår det!
** Energy Pethead
**Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/
Åh, vad skönt att vara helt utan gips och bandage! Hoppas att det går snabbt att träna upp benets muskulatur igen! :)
Sajtvärd på Sheltie IFokus
Tack Wilma, det hoppas jag också! :) Vi har en del att jobba med, men jag är full av tillförsikt. Det enda som känns lite jobbigt är oron att hon ska göra några hastiga rörelser och skada sig, nu när hon inte har något som skyddar benet längre. Hon får bara gå i koppel men rätt som det är så får hon för sig att ta ett litet glädjeskutt och det är ju inte så konstigt nu när allt är nytt och spännande.
så skönt!
påminner lite om när jag hade gips efter att brutit armen, min arm var väldigt lik Lunas ben efter vi tog bort gipset ;) fast inte så mycket päls :P
Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse
#4 Hoppas du är återställd nu:) Och jag är glad för din skull att du inte har samma pälsväxt! ;)
#5 hehe. ja, det var 2012 som jag bröt armen, så jag är återställd :) men tog inte så lång tid som jag trodde faktiskt. och ska jag säga sanningen så tränade jag inte upp armen :x men den återställdes snabbt även utan träning ;)
#5 Vad skönt att höra! Jag hade väntat mig att Lunas ben skulle vara "spinkigt", men det blev ändå en chock att se HUR smalt det blivit. Om du blev återställd utan träning så borde Luna ha goda chanser också :)
#7 ja det tror jag :) vet dock inte hur det funkar på hundar, så kanske bra att träna upp det i alla fall, ifall det skulle hända nåt.
#8 Ja träning får det bli :) Jag skulle nog inte förlåta mig själv om det hände något framöver ifall vi inte gett henne bästa möjliga förutsättningar att bli återställd.
Det var ett sött litet kycklingben#0:) Vilken härlig känsla att få börja rehaben nu! Håller tummarna för att allt skall gå toppenbra!
#10 Tack så mycket! Ja det känns så härligt, speciellt att få börja promenera med henne igen. Och att få låta henne gå omkring fritt inomhus efter så många veckor i bara en pytteliten hage! :)
Ja, det är ju oftast "kycklingben" som tittar fram efter en tid i gips. Men skönt att det äntligen åkt av och att ni fått börja med rehab och att hon fått börja gå på alla ben igen.
Jag håller tummarna för att er rehab kommer gå bra!
Så skönt för er! Hoppas allt går bra nu!
Mvh Sabine
#12 och #13 Tack så mycket till er båda! Det går jättebra och vi ser framsteg varje dag. När vi först tog av bandaget kunde hon tex bara böja hasleden i 90 graders vinkel. Nu efter en veckas träning kan hon böja den betydligt mycket mer, även om det är en bit kvar innan den är lika rörlig som på andra benet. Jag oroar mig ständigt för att hon ska göra någon hastig rörelse och ställa till det, men det går nog över om nån vecka hoppas jag. Ha en bra dag! 😐