Röja och 2014
Om bara 1,5 månader så fyller Röja 2 år. Tiden rusar i väg och hon blir finare för varje dag som går. Tänk att ha turen att få sin perfekta drömhund? Jag tror Röja är min "once in a lifetime - hund". Hon är verkligen unik.
Kennelnamnet är inskickat sen ett par månader tillbaka och igår fick vi det glädjande beskedet att det är godkänt av FCI. Så senast den 1/4 får det uppkomma protester, sen är jag förhoppningsvis med kennelnamn. För att avslöja ännu mer så ska kommer Röja att bli parad under vår/sommaren 2015. Jag längtar så otroligt mycket! Så detta år ska vi försöka meritera lilldamen inom diverse hundsporter och ställa ut ett par gånger och förhoppningsvis även få med oss något Excellent. 🙂
Ett spännande år framför oss! Har ni några roliga planer planerade? 😃
Vad kul och vad spännande! Hon är otroligt fin din hund :D
Jag har själv inga speciella planer för året med min hund, det får bli som det blir tänker jag :) Det enda jag har planerat är att fortsätta unghundskurs efter valpkurs och framöver gå lite lydnadskurser. Sen får vi se! :)
Sambon planerar att starta i lydnadsettan, förhoppningsvis till sommaren men annars blir det lite träningstävlingar under sommaren och sen starta till hösten och vi kommer troligtvis även att ställa ut i juni. Sen blir det nog till att sätta igång ordentligt med agilityn till sommaren/hösten nån gång. Förhoppningsvis ska vi gå lite spännande kurser till hösten också. Blir kanske nån spårkurs för sambon och jag kanske hoppar på nån agility kurs för att få träna lite i grupp. :)
Ska bli så roligt nu när han snart är året och man verkligen kommer igång med allt som vi tränat på! Just nu är han dock i hormondrygastekräketivärlden åldern som vi hoppas att han kommer ur snabbare än kvickt, men det går ändå framåt rätt bra med träningen, trots visst motstånd! :P
Åh vad spännande med kennel! Har du börjat fundera på vilken slags hane du ville para henne med? :) Planer för mig och Ivan är att fortsätta med både rally och agility, kanske även allmänlydnadskurs. Han tycker att det mesta är kul faktiskt och jag med, så vi prövar oss fram lite. Han är ju inte så gammal än :) Utställning blir det nog någon mer gång under året, absolut. Men helst när han har landat lite mentalt, på valputställningen senast blev han livrädd för den manlige domaren… ;)
Skoj att läsa om era planer!! 😃
#4 Jag har bestämt vilken hane jag vill använda, men ska vänta tills i sommar med att fråga. Då hunden jag vill använda fortfarande är så ung 🙂
åh, vad spännande med kennel! :D min dröm är nog att skaffa en kennel när jag blir stor :)
planer för i år är att kaanskeee skaffa en valp gärna i början av sommaren så får jag ett helt sommarlov att bara träna valpen med! :D
och kanske försöka få en liten friggebod på gården hos mamma där jag får bo men vovven ;D plastpappan är allergisk, men får ha hunden för mamma xD men inte för plastpappa :/ då han är allergisk. men jag kunde få en friggebod att bo i, dock var mamma inte heeelt förtjust i det :/
har ju ingen vovve att berätta planerna om, så skrev kanske lite OT 😇 hehe.
men med valpen tänkte jag träna agility och vill prova på utställning :) vi har ju bara haft jaktlabbe och jaktgolden, så vart lite svårt att ställa ut dom ;)
Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse
#5 Du får berätta sen om/när det blir officiellt, spännande :)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Tävlingsåret började bra för lilla Röja, hon tog äntligen sin första pinne agilityn och till bonus tog hon en i varje! Blev så chockad, glad och en otrolig känsla att vid mål så vek sig benen och grät. Äntligen, som vi har slitit! 😃
Grattis! 🙂 Hon är verkligen jätteduktig! :)
Sajtvärd på Sheltie IFokus
blir det ingen valp i år skulle jag vilja ha en av Röja ;) hon är så fin! och duktig!
Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse
#9 Tack så mycket! 🙂
#10 Haha alltid lika glad över att höra det, tack! 😃
Stort grattis till dig och Röja.
Grattis!! :)
TS:
Hur har det gått för dig med ditt kennelnamn? Är det helt klart och officiellt nu?