Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettgod-morgon-dag-kväll
Läst 1256 ggr
Runans
1

Våren är här!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Visst njuter vi av våren!

Kunde inte låta bli att pryda fina Sally med en liten vitsippa- ett härligt vårtecken! 😎

Vi närmare titt syns ett annat tecken på att sommaren är i antågande,😮ser ni?

molam
0

Superfin bild! ^^ Men han hon en fästing ovanför ögat Eller är det nått annat?🤔

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

_Wilma
0

Vilken fin vårbild! :) Skönt med vår och det fina vädret som nästan hela Sverige har haft.

Sajtvärd på Sheltie IFokus

Kitten86
0

Mycket vacker vår bild 😉
Jo, jag ser det andra "vårtecknet" också på bilden 😃 Jag har redan hunnit tagit ett par stycken på mina, som nu är droppade för att slippa dem…

Runans
0

Det stämmer #1

#3, ska testa bärnstenshalsband som funkat jättebra mot fästingar på mina dansk-svenska gårdshundar. Kan bli lite svårare med en sheltiepäls, men jag testar det innan jag droppar. Detta är Sallys tredje fästing redan.

molam
0

Förra året när vi rakade 2 av våra (Bearded Collies inte Shelties x-x) Då köpte vi ett grönt halsband på djur affärerna som funkade riktigt bra dom två vi köpte halsbanden till är dom ÄNDA av dom fyra vi har som vi inte fått plockat fästingar på! 😉 Ska köpa nya i år till alla fyra dock då dom funkade så bra! ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

EC84
3
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här kommer en vårbild på en sheltie som gillar att bada ;) Har tyvärr redan plockat ett gäng fästingar. Han har ett giftfritt fästinghalsband som har funkat ganska bra som jag köpte på djuraffären, men glömmer man det ngn dag så får man räkna med att leta små svarta kryp i pälsen sen :S

Sheltie1
0

Ser inte fästingen….

_Wilma
0

Jag har tagit en fästing på Milla men inte någon på Wilma.

Sajtvärd på Sheltie IFokus

Kitten86
0

Titta snett ovanför hundens högra öga 😉

Runans
1

Ja, lurig färg, nästan sobelfärgad fästing. Jag såg den inte förrän jag kom in och la in bilderna på datorn. Då åkte fästingplockaren fram illa kvickt. 😡