5 veckor utan min älskade vän
Jag vet inte hur jag ska klara mig. I morgon åker jag iväg på min praktik på parkenzoo och kommer vara borta i 5 veckor. Det kommer säkert bli riktgit roligt men jag kommer sakna Jackie så otroligt mycket. Ska jag vara ärlig vet jag inte ens om jag klarar mig utan henne. Hon är ju mitt älskade tokmonster, mitt liv <3 Hon betyder så otroligt mycket för mig och nu ska jag bara lämna henne helt plötsligt i 5 veckor!!! Jag som varit med henne varje dag enda sedan jag hämtade henne, jag har varit borta från henne kanske högst ett dygn åt gången och under den korta tiden har jag saknat henne så mycket och både hon och jag har blivt överlyckliga av att träffas när jag har varit borta. Hon får mig alltid att må bra och bli glad med sitt underbara sätt när jag är ledsen och är less på allt. (Hehe ville skriva av mig lite….)
Dessutom har jag en liten fundering. Jag har tränat rallylydnad med Jackie nu helt själv utan någon kurs eller nåt. Det är en tävling 28 juni och jag kan inte bestämma mig om vi ska anmäla hos eller inte. Vill vädligt gärna men vet inte om vi är redo eller jag tror det men hade behövt få träna med andra som Jackie inte känner för jag tror hon kommer tappa koncentrationen när det är mycket nytt runt omkring henne. Men om jag tävlar så får jag ju se hur det går och vad jag behöver träna mer på. Men jag får ju inte träna något med henne nu på 5 veckor… Vad tycker ni, borde jag anmäla oss eller inte? :)
Mvh Sabine
Kul med praktiken:) angåande rallylydnaden, kan du reglerna och vet vad som gäller vad man får avdrag oså på och kan alla moment så kan ni ju köra:) annars skulle jag jag nog gå kurs för att lära mig sådant eller om jag hittade en bra träningkompis:)
Hälsningar
Fredrika
Jo jag har läst på om det så jag kan ju det rätt så bra :) Jag hade önskat att jag hade kunnat gå nån kurs men jag har inte hittat nån förän nu fast då åker jag ju iväg så då blev det ingen kurs. Det hade varit bra att få träna med nån som kan rallylydnad för nu när jag tränat själv så är det ingen som kan komma med råd och tips. Men jag har läst allt jag kommit över om rallylydnad och titta på en massa filmer så jag tror att jag kan klara av att tävla men man blir så osäker.
Mvh Sabine
#3 Anmäl dig till tävlingen och ta det som ett träningspass. Och du hinner kanske träna henne lite samma dag som tävlingen går. :)
Och hoppas du får en bra praktik! :)
Sajtvärd på Sheltie IFokus
#3 Ja jag anmäler mig nog, som du säger så får ja se det som träning och det är bara bra :)
Jag har det bara bra på praktiken men jag saknar Jackie så otroligt mycket!
Mvh Sabine