Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettallmänt
Läst 1606 ggr
[FridaGenborg]
2

Cykelvagn

Hej!

Jag och min sambo har pratat lite om att ge oss ut på en längre cykeltur i sommar, och givetvis ska vi ta med oss vovven 😉 Dock kommer han inte orka springa bredvid cykeln så därför undrar jag om någon här inne vet någon bra vagn som man kan spänna fast bakom cykeln som han kan åka i? Helst med lite plats för packning också 🙂

Har varit ute och kikat runt lite på olika vagnar, men om någon har några personliga erfarenheter så tas det tacksamt emot!

[Nelley]
0

Jag bokmärkte först men det kändes onödigt så jag tassar istället, heheh.😃

Kitten86
1

Har ingen egen erfarenhet tyvärr men vet om folk som skaffat cykelvagn som hunden kan sitta/ligga i emellanåt när den inte orkar springa samt för att ha packning i.

Jag skulle nog tro att jag personligen skullebörja kika runt på nätet eller så och sedan vilja se de olika intressantaste vagnarna i verkligheten så man får en uppfattning om vad och hur mycket som får plats.

Roligt och spännande med en liten cykelsemester. Lycka till i din jakt på cykelvagn 😉

Lavine
0

Ännu en utan egen erfarenhet ;-) men jag funderar också på en hundcykelkärra. Har sett två personer i hundgrupper på Facebook med den här vagnen http://www.zooplus.se/shop/hund/hundleksaker_hundsport/cykelvagnar_for_hundar/329764 som det åtminstone är bra pris på. Ser inte direkt ut att vara lastutrymme, men då den tar upp till 25 kg kanske man kan utnyttja det utrymme en liten sheltie INTE behöver till packning på något sätt. De personer som hade kärran hade chihuahua, och det var ingen som sa sig ha använt den till längre färder. Det slår mig nu att jag inte ser uppgifter på vad den här vagnen väger, sånt spelar väl särskilt mycket in om man ska åka på långtur. Om du kommer ihåg får du gärna uppdatera här om du köper en vagn!

[FridaGenborg]
0

Tack allihopa för svar! 🙂

#3 Jag har sett den vagnen också, och jag blev chockad över priset på alla vagnar, hade iaf räknat med minst 3000 kronor så man blev ju positivt överraskad 😃 Nu vet jag ju inte hur stor min kille blir, men han väger redan nu strax över 10 kg, så en med lastutrymme behöver jag, så man slipper sälja iväg sen om han skulle bli större och inte få plats 🙂 Vet inte när han har växt klart riktigt.. haha

Uppdaterar om jag hittar en vagn 🙂

Lavine
0

#4 Ja precis om priserna, och det kan ju hända att en dyrare vagn är "sportigare" och bättre för just ändamålet cykelsemester. Har sett några som verkade rätt trevliga på Tradera, minns inget märke just nu, och de kostade 1500-2000. När jag såg den där för 899 höll jag på att spontanköpa en på stående fot, men jag vet ännu inte hur mycket det är troligt att jag kommer cykla med hundkärra.