Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettsheltiens-egna-personlighet
Läst 1670 ggr
_Wilma
0

Din shelties goda sidor :)

Det skulle vara kul att få höra vad ni gillar bäst hos era hundar! 🙂

Så här tycker jag om mina…

Wilma: Har ett stort hjärta och skulle följa matte överallt om hon fick. Försiktig, aldrig framfusig, mycket söt. ❤️

Milla: Träningsvillig, framåt, gillar aktiviteter och lek, ibland lite "bufflig"  🙂

Sajtvärd på Sheltie IFokus

kigon
3

Åhhh, skulle nog säga de små ljuden han gör 😃 Han gör ju dessa sheltie ljuden varje gång han vill uttrycka sig eller när han blir gosad eller kliad, tycker det är så underbart 😍

/ Kigon, medarbetare på djurpyssel ifokus.

EC84
1

Lilla Wilma! Hon ser ut att vara just så också :) Ivan positiva sidor: Genomsnäll och alltid glad, mycket kvick, snabbtänkt och lättlärd. Vill gärna vara i centrum, älskar uppmärksamhet, lek och mys. Finner sig i det mesta.

Kitten86
1

River positiva sidor: 
- Genom glad (älskar alla)
- Genomsnäll mot alla fyr- som tvåbenta
- Alert (fått kommentarer om han har är så vaken och med och att han har vänliga kloka ögon som verkligen SER en)
- Snabblärd/snabbtänkt
- Problemlösare (inte alltid kul iof)
- Kramgo mysherre
- Stort hjärta
- Tydlig av-och påknapp och underbar att jobba med
- Finner sig i alla situationer
- Självsäker och miljöstark
- Älskar sin matte (mig) och skulle nog göra allt för mig
- Väldigt tyst överlag men kan prata när han verkligen vill poängtera något.

Jaysons positiva sidor (de jag vet ännu):
- Miljöstark och självsäker
- Otroligt framåt och orädd, älskar alla oavsett 2 eller 4-benta.
- En glad clown som vet om att han är söt och att man kan charma vem som helst med det.
- Busig och påhittig (inte alltid kul iof)
- Arbetsvillig och full med energi

Lavine
1

Att han är så lättlärd och glad!

[FridaGenborg]
2

Det jag gillar mest med min lillpojke är att han har fått sånt bra självförtroende och är totalt orädd i de flesta miljöer, han är även väldigt nyfiken. Han är otroligt pratglad och kan verkligen visa vad han vill 😉

Kacher
3
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det jag gillar mest med min Luna är att hon är så otroligt snäll, go och trygg. Hon älskar alla människor, kända som okända, och njuter när någon tar sig tid att klappa om henne en stund. Sen spelar det ingen roll om det är någon i familjen eller sotaren hon aldrig träffat tidigare. Ändå är det inga problem att ha henne lös ute för hon skulle aldrig få för sig att springa fram till någon hon inte känner, varken människa eller hund. Inte förrän vi säger att det är ok, då blir hon överlycklig och hälsar gärna. En annan sak jag gillar är att hon är så matfrisk och gör vad som helst för en hundmatskula. Papillontikarna jag hade innan var väldigt kräsna och det var helt hopplöst att belöna dom vid träning eftersom ingenting var gott nog. Aptiten i kombination med att hon dessutom är lättlärd gör att hon är jätterolig att jobba med!

Tjalleman
1

Peppsi Gillar alla människor ( skulle följa med vem som helst) Snäll Matglad Träningsvillig Kampglad orädd Levis Snäll Träningsvillig Kampglad Gosig Gillar alla hundar

Zenta52
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tarzan: Lekfull, busig, glad, charmig.

Vira: Lugn, trygg, kelsjuk, charmig.

[[Månen@]]
0

Luna :) Hon är mysig och alltid glad:) underbara hund 💖