Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettutställning
Läst 1203 ggr
Kitten86
2014-06-01 15:38
1

Triple Dog Show 2014

I år kommer den första Triple Dog Show gå av stapeln på Elmia i Jönköping. 3 internationella utställningar 3 dagar i rad som genomförs innan världsutställningen går av stapeln i Finland. Under helgen kommer det även vara tävling i rallylydnad, agility och lydnad och man kommer även genomföra ett rekordförsök i platsliggning. En helg som verkligen ger något för alla hundintresserade!!

Så är det någon av er därute som anmält, eller som tänkt anmäla, er hund till denna tävling? Mer info kan du se här.

Själv funderar jag att anmäla Jayson dit. Främst för att det låter som en otroligt rolig utställning att delta i och uppleva 😃

Kitten86
2014-06-01 20:50
0

Ingen som ska dit eller funderar på att åka dit?

Mapel
2014-06-01 21:14
0

Åh detta har vi missat! Om man får ledigt från jobbet så kanske vi åker dit och tittar iaf! Alltid kul med hundhappenings!

Kitten86
2014-06-01 21:18
0

Ja, jag fick upp ögonen för denna av en bekant till mig. Roligt också att det är en flerdagars utställning med flera utställningar i en samt att det även kommer tävlas inom andra hundsporter på samma ställe…!!

För mig låter det som årets event 😃

Funderar på att ställa Jayson då och att ev. anmäla River till rallylydnadstävlingen som hålls där. Har inte bestämt mig än dock.

Mapel
2014-06-01 21:20
1

Ja alltid kul när man kan få allt i ett paket! Och fram i augusti lär vi va rätt trötta på jobb så då skulle det passa fint med lite roligare aktiviteter!

Fruset blåbär
2014-06-01 22:10
0

Tja om vi hunnit upp i klass 3 så åker vi nog på agilitytävlingen, men som det känns just nu är nog inte den chansen så stor! Men det vore roligt.

Utställningen hoppar vi nog över. Vi har ju Ekängen utställningen här i augusti som vi åker på med Extra - då är det inte lika långt.

Kitten86
2014-06-01 22:24
0

Ja, den funderar jag också på att anmäla Jayson till. Är ju inte långt för mig att åka dit heller eftersom vi bor utanför Strängnäs.

Är ju en bit att åka till Jönköping, och ingen distans jag brukar åka för att tävla men just Triple dog Show skulle vara en rolig upplevelse eftersom det är en sådan speciell utställning och tävlingshelg 😃