Udda kisstil?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Ja en lite konstig fråga men kan inte låta bli! Vår kille har en lite speciell (eller kanske inte alls speciell, vad vet jag 😉) kisstil. Men han använder sin svans som kran, på ett ungefär. När han ska börja kissa så fäller han upp svansen och när han är klar så fäller han ner den igen. Ser ju rätt kul ut då det blir som att han sätter på och stänger av vattenkranen 😂
Lyckades få det på film idag, syns iaf bra när han "sätter på"!
Gör era hundar såhär? Eller är det unikt? 😉
Våran vovve, kissar som en vanlig tjej och går sedan med böjd rygg flera meter innan hon slutat kissa…
mvh, HamsterHamster
Hela mitt liv går ut på djurskydd.
Det är väl kanske för att inte bli blöt om svansen? Hans "päls" (hehe, inte hundägare som du kanske förstår) kanske kommer mitt i det? Jag hade i alla fall lyft på svansen om man slapp kiss på den xD
Haha, enligt mig ser det dock lite udda ut, ja :)
//Förvirrad tjej som älskar glada citroner och sura apelsiner
#2 Ja det hade man ju kunnat tänkt om det var en tik. 😃 Men snoppen sitter ju liksom på magen och är riktad åt helt andra hållet, alltså mot frambenen till, så det finns inte riktigt nån risk att det kommer på svansen 😉
Men vem vet, han är kanske lite förvirrad, haha :)
Jayson, min lilla kille på 7 månader, gör ungefär likadant 😉
Svansen åker upp när han kissar, samt att han småhukar lite med bakbenen, och sen åker svansen ner när han är klar.
Har för mig att River gjorde något liknande under sin valp/unghunds period också innan han började lyfta på benet viss kissning 🙂
#4 Ah okej! Han gör det ju också när han lyfter på benet, så det verkar ha hållt i sig om det kanske är en valpgrej annars :)
Okej. Inget jag kan svara på då denna stil växt bort på River (visst kan svansen åka upp ibland på honom…) och Jayson lyfter bara på benet ibland än så länge 😉
Haha jodå det där känner jag igen 😉 Nästan exakt samma stil… 😂 Det är lite roligt också i den här åldern när dom börjar lyfta på benet, Pussel har vält några gånger för han lyfter benet waaay to high! 👍
I början när River lyfte på benet så gjorde han det främst mot högre föremål/saker som typ en jordhög eller dylikt för då kunde att sätta ner en stödfot för balans men ändå "stå på tre ben" 😃
Jayson har ännu bara lyft på benet snabbt/kort som "bara för att". Men det kommer säkerligen mer och mer med tiden…
Hehe ja damien är inte heller särskilt stabil om man säger så!! Han var väldigt sen med att lyfta på benet, började typ för 1 månad sen och han är också väldigt vinglig! Haha. Och sätta upp benet på nått och ta stöd gör han jätte ofta!! Haha, fuskisstil! Roligast är det på morgnarna och han ska envisas med att lyfta på benet, då svajar han nå galet! :D har hänt ex antal ggr att han trillat ner med benet men fortsatt kissa, lagom kul när det blir kiss i hela pälsen ;)
Mjo, nog är min reaktion att det är lite udda stil. ;-) Men jag ska titta nästa gång min hund inte orkar lyfta på benet (händer ibland efter kastreringen), om han kanske också hissar upp svansen! Kanske är en reflex eller balansgrej.
Det är ju som man säger: to succeede try and try again 😂
Haha ja man tycker ju att dom bör lyfta lite försiktigt första gången, inte Herrn inte. Mot en sten med benet rätt upp, då ramlade han. Han lyfter också ibland mot buskar och då blir det ungefär samma sak 😛 Han har aldrig stöttat benet mot något, tror inte han förstår riktigt att man kan "fuska" så 😉 haha
Billy gjorde precis likadant. Ställde sig bredbent och lyfte svansen :) Han slutade med det när han blev äldre och började lyfta på benet men ibland när han är riktigt trött så händer det att han kissar i valpstil igen. Det ser så himla sött ut :)
Assar kör sådär ungefär varannan kiss. Lyfta på benet-valpkissa-lyfta på benet-valpkissa, och så fortsätter det… Tror han har väldigt bråttom för det mesta så då går det fortare att valpkissa…:P