vanessas valp dagbok.
den 6 oktober parades min lilla prinsessa med Tirawa's Before Sunset. och valparna är beräknade att komma den 7 december. tiken är trefärgad och har namnet vanessa i stamtavlan med vi använder tilltals namnet cazzie. hon är ca 35 - 35,5 cm hög. hanen är sobel och har namnet Tirawa's Before Sunset i stamtavlan och tilltals namnet simba. - hoppas det finns någon som kommer följa oss här på iFokus. det kommer komma bilder då och då, och om det är något ni undrar är det bara att ställa en fråga. ;Tirawa's Before Sunset reg i skk S39576/2007 ; vanessas reg i skk SE58500/2012
Kul med valpar! 🙂
Hoppas att allt går bra, och att vi kan få se lite bilder framöver. :)
Sajtvärd på Sheltie IFokus
japp man får hålla alla tummar å tassar på att allt går som det ska. :) bilder på simba ( pappan.) kommer så småningom och bilder på valpisarna kommer såklart komma mängder av.
Roligt med valpar, spännaden att förlja och hoppas att allt går som planerat.
Så fin Cazzie är! :)
Mvh Sabine
Så spännande med valpar!
Åh så spännande! Jag drömmer om valpar framöver, men det får vänta något år och måste vi se om min tjej håller måttet, så jag följer gärna er… det är ju bara en dryg vecka kvar innan det är dags.
Så fin hon är din Cazzie!
Åh, vilken liten sötnos! ❤️
Hoppas att allt går bra! Spännande om det ska komma fler!? 🙂
Åh vad liten, vad kul med valpar
//Jonnix
Mera åhhhh! Så söt! Grattis till en fin liten valp!
Tyvärr så klarade inte sig den lilla sobel tiken, som vägde 100 g mindre än den största hanen. Valparna kom med en timmes mellanrum och det föddes 3 små hanar, två trefärgade och en sobel. ( bilder på dom små liven kommer imorgon.
synd att den inte klarade sig 😕
men tur att de andra överlevde då ;)
Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse
Tråkigt med den lilla sobeltiken! :(
Grattis till de 3 hanarna! 🙂
Ska bli kul att få se bilder framöver.
Tråkigt att hon inte klarade sig:( Men grattis till hanarna och lycka till med dem! :)
Mvh Sabine
Fina killar! Lycka till!
Grattis! Lycka till med de tre killarna! 🙂
Grattis till kullen!
Grattis till kullen och tre fina pojkar!
Grattis!
tack så mycket alla. 🌹
Hur ser dem ut idag? Får man se lite bilder?
Kaninuppfödning av dvärgvädur & Dvärgvädurrex & även en liten musuppfödning!
.
kommer bilder senare ikväll samt lite vikter och så på dom tre små killarna. för har lite svårt att ladda upp från mobilen.
Åh, så söta! :)
Planerar ni att behålla någon?
japp, planen är att behålla en liten kille. :)
Åh va söta! :)
Nååå så söta!
Mvh Sabine
Vilka underbart söta pojkar!!
God Jul till er också! :)
åh… jag flyttar hem till dig tror jag 😃 lyckost som får massa valpar att 'hänga i granen'(om de var lite äldre så kanske de skulle hängt upp sig själv(klättrat upp) i granen tänkte jag då ;D )
Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse
De ser ut att växa och må bra! 🙂
så söta:-)
En nyfiken fråga bara, har du fått båda sålda redan?
/Steffie
#38 det är bara soblen som är ' tingad. '. så båda trefärgade är kvar och vi funderar på att behålla en av dom.
märkte nu att jag inte va så social med att lägga ut bilder och skriva. så tänkte lägga upp lite nu i efterhand.
Åh vilka sötnosar 😍
Åh vad man vill ha valp
//Jonnix
Jättesöta! 🙂
Så fina de blev alla tre : )
tack så mycket alla :)
Fint namn på den tredje ;)
Och supersöta valpar!! :D
#51 tack :) Ja visst är dom juvliga.
Hur går det för Aron nu? Han är väl snart 7 månader? :)
Japp nästa vecka blir han 7 månader. Och livet leker för han å han älskar livet och allt bus det har att bjuda på. Och till helgen kommer han kanske få ett tillskott Från Stockholm, så om ca två år är det planerat att dom ska bli ett par å ha valpisar.
Å, vilka spännande planer! 🙂
#55 Så lika de är! :)
#56 Planen är att skaffa uppfödning längre fram. Dom är lika på pricken. Utom att Aron har fortfarande lite mindre päls och har lite mer vitt i nacken.
Vad spännande! Vad är det för tillskott som ska komma från Stockholm då? Är det att ni ska skaffa en hund till eller är det någon som endast kommer på besök?
Hur hög och tung är han nu då? Supersöt pojke med en busig uppsyn 😉
#58 har inte riktigt koll på hur hög han är. ( mer mamma som har det. ) men vi vägde han idag och då vägde han ca 5,40. En liten tjockis kille.
#59 Åh, så bedårande söt! ❤️
Hoppas att ögonlysningen går bra! :)
#61 det hoppas vi med. Vi håller tummarna för fullt här hemma. :)
#57 Spännande :-)
#59 Så söt valp :-)
Håller tummarna för att ögonlysningen går bra då!
Jag frågade mamma idag och vi har inte mätt men vi jämförde med cazzie som är 35. Och vi tippar på att han är 33 - 34. ( vi campar så vi har ingen mät sticka. )
Nu är det bestämt, tidigt lördag morgon åker jag och mamma tur å retur till Stockholm och ska hämta hem henne :) Ögonen va bra förutom Att det fans lindrig crd vilket som inte är ett hinder för avel. ( kan växa bort )
#67 Spännande lycka till :-) hoppas hemfärden går bra :-)
Grattis! Lycka till med henne framöver! :)
Så fin! :)
#70 Härligt :) Spännande o höra hur de gått :) Söt liten sheltie :)