Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettmat-och-godis
Läst 1983 ggr
VeNyRa
2007-09-02 15:49
0

Äter inte

Min sheltie valp vill inte äta, han äter några kulor ibland, men knappt en deciliter om dagen. vet inte vad jag ska göra, vill inte blanda i nån vanlig mat heller eftersom han har känslig mage och spytt några gånger när vi gjort de. vet inte vad jag ska göra?!

Prizma_o_Kristall
2007-09-02 16:11
0

Sån var Frankie också när han var liten valp, och han är även det nu. Inte stor i maten alls… Han äter lite mer nu när Pyret kommit till familjen, då det blir lite konkurrens om maten.

Det viktigaste är att din valp dricker och att han är pigg och inte verkar hängig.

Många shelties har känsliga magar, mina har inte det men min massas förra sheltie hade känslig mage och kunde inte äta annat än torrfoder.

Om valpen är hängig bör du kontakta veterinär, men annars tror jag inte det är något att oroa sig för:)

Kramar//Carro

VeNyRa
2007-09-02 16:52
0

Vi har ju en till hund, men valpen verkar inte fatta att de är konkurens :-) han är inte hängig, är bara rädd att man inte kommer se om han börjar tappa vikt eller förändras.

Prizma_o_Kristall
2007-09-02 16:56
0

Det kommer ska du se, snart förstår lilla killen att han måste ta för sig;)

Har du nån våg hemma? I så fall kan du ju väga han då och då och se så han inte minskar i vikt. Det är ett väldigt bra sätt att hålla koll på vikten.

Lycka till!

Kramar//Carro

VeNyRa
2007-09-02 16:57
0

hoppas att de löser sig. skönt att det finns en sånhär sajt med människor som kan djur som man alltid kan vända sej till :-) Tack så mkt!

Prizma_o_Kristall
2007-09-02 17:26
0

Det var så lite, alltid kul om man kan hjälpa till:)

Krama gullekillen från mig! Jag såg honom på din personliga sida, han är väldigt vacker:)

Vad heter hans pappa? Grandgables Say It Again Sam? I så fall är han Frankies halvbror:)

Vad heter han förresten? :)

Kramar/Carro

Sussi
2007-09-02 21:42
0

åt min valp blandade jag lite klippt skinka i, då gick det ner bättre.

Vet inte vad för mat du blandat i, kanske var det för kryddat?
Pröva med påläggs skinka ifal du inte provat det. Mina hundar har tålt den.. Annors är ju sheltien känd för sin känsliga mage.

Vad väger han nu?

VeNyRa
2007-09-05 17:56
0

Japp, de är hans pappa :-) valpen heter Ozzi (aha sgt pepper). Vilket sammanträffande, händer inte ofta. hur såg du det egentligen?

Kram/ veronica

VeNyRa
2007-09-05 18:01
0

Nu väger han 5 kilo, så han är inte underviktig. om man blandar i något i hans mat äter han bara det och inte hundmaten, svårt att lura honom. får prova lite olika metoder, men tillslut blir det nog bra.

Prizma_o_Kristall
2007-09-05 20:03
0

#7 Ja.. Jag vet faktiskt inte det:) Men när jag såg Ozzi på din presentation så tyckte jag han var lik Frankie väldigt mkt:) Trots att Frankie är sobel… Och jag vet ju att hans mamma inte fått några mer valpar sedan Frankie föddes förra året, så därför frågade jag om det var Sam som hade blivit pappa igen:) Ozzi och Frankie är ju även lika när det gäller maten;) Iaf när Frankie var liten… Nu är det bättre:)

Krama Ozzi från mig och halvbror Frankie:)

Kramar//Carro

VeNyRa
2007-09-05 23:18
0

Okej :-) en lyckoträff. kramas tillbaka :-D

Denna kommentar har tagits bort.
medde
2007-09-06 21:17
0

Hur har det gått med din lilla valp, äter han bättre nu eller?.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

VeNyRa
2007-09-09 16:12
0

Jo nu har han börjat äta lite bättre, det verkar som att han äter sämre när det är mycket mat i skålen så vi har börjat ge han lite men i flera omgångar. :-)

medde
2007-09-09 20:18
0

vad skönt att höra att han äter bättre nu, undrade så hur det gått.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥