Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettallmänt
Läst 1654 ggr
Krusing
0

Sheltieläger 2014

Nu är det dags att boka upp årets stora event; sheltielägret!

Syftet med arrangemanget är att hundägare får chans att umgås med gamla och nya vänner, ha roligt och få testa olika aktiviteter tillsammans med andra hundar och människor.

Förra året var det en stor blandning av sheltiehundar och människor som prövade på olika aktiviteter, åt god mat och umgicks tillsammans under två härliga dagar. Många fick nya vänner och inspiration. De flesta var trötta på söndagskvällen men vi tror att många var uppfyllda av energi efter en helg fylld av aktiviteter och umgänge, att döma utifrån all den positiva responsen vi fått. Vi satsar på en lika lyckad träff igen. Vi har tagit till oss den kritik vi fått och har ambitionen att göra denna helg ännu bättre.

När: 23-24 augusti 2014Ankomst: Kl: 9.30 på lördagen
Avresa: Ca 16.00 på söndag

Var: Domaruddens vandrarhem, Åkersberga

Aktiviteter:
Agility (Favorit i repris)
Rallylydnad
Föreläsning om hundens hälsa

Än finns det platser kvar! Missa inte din chans att få vara med.

Mer information och anmälan hittar du på Hemsidan
Här kan du också se bilder från förra årets träff.

Vi ses i sommar!

Jennipher2000
0

Måste man ha en egen hund?

Krusing
0

#1 Det är inga problem att delta utan hund. Många av oss som kommer till lägret har fler än en hund med sig och blir tacksam om det finns någon som kan pröva på aktiviteterna med dem. Det är också flera intressanta föreläsningar under söndagen där du inte måste ha en hund närvarande. Varmt välkommen!

Tessan01
0

Guud vad sugen jag blev av att vara med, men bar ingen sheltie och bor på Gotland så kan vara lite långt att åka :(

Ellensandahl
0

Har bara pudel du våran sheltie gått bort, annars skulle jag varit väldigt intresserad

j_ulie
0

Oj vad roligt det skulle vara :) Men vågar nog inte köra till Stockholm själv. Jag bor utanför Karlstad, vet du om det är någon mer som åker från det hållet?

Mlyy
0

#5 Jag har inte bestämt något än. Men bor i en by i Dalarna som heter Nås. (fast det kanske blir en liten omväg att köra igenom Dalarna? ;p Jag vet inte? Själv har jag inget körkort heller. ;p

j_ulie
1

#6 Ja, det var ju tyvärr en ganska lång omväg. Jag har inga problem att köra hela vägen men känns alltid bättre att ha någon med så man vet att man hamnar rätt :)

Krusing
1

#3 Det är inget måste att ha med sig en egen hund. Det finns många som har med sig fler än en hund och som blir glad om det finns någon som kan låna en hund till aktiviteterna. Om du bor långt bort finns det möjlighet att boka rummet från fredagen och stanna en natt extra.

#4 Eftersom att det är en sheltieträff så prioriterar vi sheltiehundägare. Har du en hundvalp av annan ras som inte kan lämnas hemma är det inga problem att han eller hon följer med till lägret. Beklagar sorgen över din vän.

#5, #6, #7 Kolla in på Sheltieträffar i stockholmstrakten och fråga om det finns någon som du kan åka med/plocka upp i Stockholm. Det är fler ur denna grupp som ska till lägret, och som säkert skulle uppskatta samåkning.

Krusing
0

Nu på onsdag den 30:e juli stänger anmälningen till sheltielägret. Än finns platser kvar och det är först till kvarn som gäller.

Vi ses i höst!

Tessan01
0

Okej, tror det får bli 2015 om det skall ordnas en då också. Har kanske då möjlighet att få låna en hund ur en kennel. Eller så har jag en egen Sheltie då ^^

hund_katt
0

åh, jag skulle vilja komma! dock ska jag med scouterna till Kleva gruva den 23 :/

hade ju även varit perfekt om det var lite senare, typ i höst/vinter/vår, då jag tänkt åka till Stockholm och hälsa på en ny vän jag mötte på scoutlägret denna veckan.

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse