Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettallmänt
Läst 914 ggr
Ronja06
0

OT. Hallojsan!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu är det lilla Ronja som skriver! Skrattande Hoppas ni har sovit gott alla sömntutor. Själv var jag uppe vid 05.00 och väckte matte! *stolt* Tänk vilken makt jag har över flocken, men jag kan inte förstå varför dom alltid suckar då jag väcker dom. Det är väll inte tidigt eller? Flört Då jag var valp kunde mina syskon och jag vakna 02.00 och busa hur mycket vi ville! Men matte har sagt att det snart blir ändring på detta. Att jag ska få en bror hem till huset! (vad nu detta ska betyda, Viggo min bror, har redan ett hem) Snart ska jag väcka matte för en annan gång idag, och så ska vi iväg på promenad. *matte är helt hopplös då det gäller att vara vaken* Men först ska jag bita "lill valpen" även kallad "lilla syster" av min matte, i tårna. Det är jätte roligt, och sedan verkar hon bli så glad och jagar mig runt hela huset! Det är min roliga morgon lek! Skrattande Hälsa alla andra fina shelties från mig. Glad Massa hund-pussar och hund-kramar från Ronja!

Mvh Emelie Förlägen

medde
0

får vi inte en fortsättning?

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Ronja06
0

Ännu en gång är det jag Ronja som skriver. Matte sover som vanligt, och resten av flocken. *grr* Idag vill inte matte gå ut med mig vid 5 tiden, så jag väntar fortfarande. Skrikandes Har alla hundar det såhär? Räcka ut tungan Idag har jag beslutat att packa lite till Ölands resan vi snart ska åka till. Och eftersom det är sol ute har matte lovat mig att träna Agility, och gå en härlig promenad till sjön. Man får se hur det blir… ByeBye alla vovvar och tvåbenta! Nu skall jag väcka matte igen.  Skrattande //Ronja

Mvh Emelie Förlägen

Ronja06
0

Nu har jag och matte gått en härlig och uppfriskande promenad! Vi skulle till "hallon snåret" sa hon. Och då vi väl kom fram var det fullt med buskar överallt! Och med röda små saker på. Matte plockade till sig jätte många röda saker och självklart fick jag smaka. Och OJ vad gott det var! Skrattande Ville inte gå därifrån utan satte mig vid en buske och åt massa röda saker! Matte sa sedan att de hette "Hallon" vad nu detta ska betyda… Känner en hund som heter Hallon. Räcka ut tungan *undrar om hon också går att äta upp då? Fundersam* Då vi kom hem ställde matte mig på ett bord och började borsta mig! Tydligen hade jag massa små gröna frön över hela pälsen som vi var tvungna att ta bort. *suck* Men så fin jag blev efter! Imorgon åker jag, matte och "storebror" (Sigge) till Värmland. Vi kommer att vara borta i 6 dagar. Kommer sakna er här på sheltie.ifokus! Mvh. Ronja

Mvh Emelie Förlägen

medde
0

Ronja  ! Har du fått skrivkramp?. väntar på fortsättning

Ronja06
0

#4: Tsss… Jag har inte skrivkramp *hundskratt*. Jag har semester. Ute hela dagarna med Sigge. Vi spelar fotboll ute på stranden, och gräver tillsammans stora gropar! Av någon anledning så blir matte lite sur då vi gjort det. Skall ut nu och träna fotboll! Som sagt.. Ska bli ny SFCH (svensk fotbolls champion) // Ronja

Mvh Emelie Förlägen

medde
0

* fniss*Lycka till med chamionatet, tråden kul att läsa

Ronja06
0

#6: Ville bara säja att det går jätte bra med championatet! *ler* Snart kommer du se mig i tidningar över hela landet där det står "Sveriges nya Air Bud". *hundskratt*

Idag är det ca. 30 grader i solen så jag och Sigge har mest latat oss i skuggan. Matte tog med mig i en kanot, så vi lekte indianer! Jag var den stora vargen och matte var pochahontas. (hur nu detta stavas?). Vi såg bävern då vi var ute med kanoten och den försökte skrämma oss igenom att slå i vattnet. *huuuhh* så stor den var! Men tur att matte hade mig med sig i kanoten. Det räckte med att jag vände mig och kollade på den så försvann den under vattnet. *stolt* //Ronja

Mvh Emelie Förlägen

medde
0

Smiley 3d bravo.gif

Ronja06
0

Idag har jag varit med om mycket spännande saker. Dagen började väll som vanligt, men idag verkade vara en speciell dag. Åska låg i luften och jag kände att det var riktigt oväder på gång. Matte och jag var ute på en lång morgon promenad då "stormen" kom. Stört regn och blixtrar! Förvånad Inte något bra väder att vara ute i. Och stackars Sigge som är rädd för åska och blixtrar. Fundersam

Sedan klarnade det upp. Men vi skulle hem från sommarstugan. Matte gick fram och tillbaka, fram och tillbaka, fram och tillbaka… hela tiden! Och lade in massa saker i "brum brum". Vi åkte länge i bilen. Ca. 3 timmar utan stopp. Och enligt mig var det som en evighet. Det blev inte heller bättre av att suriga Sigge muttrade hela vägen hem pga. att han hade glömt bollen i stugan. Då vi kom hem hoppade jag snabbt ut och sprang in och lade mig i soffan. Och nu skall jag ibäg och se på TV med stor matte! Byebye… Massa hundkramar! //Ronja

Mvh Emelie Förlägen

Jojsan
0

#9 stackars Sigge! :( Var han väldigt rädd?

Ronja06
0

#10: Nja… Han reagerar på det. Men har kryper inte ihop och gnyr som en vissa hundar gör. Men han hoppar till vid varje "smäll".

Mvh Emelie Förlägen

Jojsan
0

#11 ok, det är ju tur att han inte är jätteskraj iaf :)

medde
0

Jaha! ronja nu ska din lill matte resa bort , till öland.
Får du följa med?
hur ska vi nu då klara oss utan att få veta dina upptåg på ett par dagar då. Kom snart tillbaka

Ronja06
0

Ja, lill matte skall iväg till Öland. Och jag skall också med såklart! Matte säjer att det finns en jätte fin strand dit vi skall, där hunden också får följa med. Konstigt nog verkar inte matte förstå att det finns en strand direkt utanför huset. Så nu skall jag sitta i en dum och tråkig bur hela vägen till Öland! Då jag lika gärna kan gå 100meter för att komma till Mölndals stranden. Tydligen duger inte den för matte.

Men men… Slutpratat om detta! Räcka ut tungan Ni kommer säkert att klara er utan mig i 1 vecka. *ler* //Ronja

Mvh Emelie Förlägen

medde
0

Hör att du har lite att förklara för din matte!!
Men om hon inte lyssnar så gå i strejk på agility banan.
Klart vi kommer att sakna dig här. Men nu är det sommar då ska man vara ute och ha det bra.

Ronja06
0

Nu säjer jag godnatt till alla er! Imorgon åker jag som sagt till Öland och är borta en HEL vecka. Har beslutat att det är helt ok att åka till öland i alla fall. Efter att matte övertygade mig om att vi kommer ha jätte roligt! Kommer sakna er här! //Ronja

Mvh Emelie Förlägen

Jojsan
0

godnatt godnatt :) va bra att du ändrat uppfattning ;) kommer vara lite tomt.. aja ha det bra! :)

Jojsan
0

eller förresten xD du kanske har internet där? :P hehe

Ronja06
0

Internet har jag såklart. Fast det går väääldigt långsamt att skriva. *suck* satt här i ca. 30 minuter och väntade på att denna sida skulle visas. Men men… Det är värt att vänta!

Resan till Öland gick väldigt bra. Jag satt nästan hela resan i min bur och surade. Men vi stannade 2 ggr så att jag fick sträcka på benen. Huset är litet och fint. Sov i mattes säng inatt. Havet har vi precis utanför stugan. Och det finns väldigt trevliga folk här. Den första jag träffade var en äldre kvinna. Som även hon har haft en sheltie! Och det stämmer det matte sa… STRANDEN ÄR UNDERBAR! Såhär fin strand har vi inte hemma, utan denna sanden var vit och vacker. Snart skall jag och matte ut på promenad i sommar värmen! Byebye! *massa hundkramar* // Ronja

Mvh Emelie Förlägen

medde
0

Hoppas du får en riktigt bra tid på öland,väntar spännt på vidare info.
Hälsa din matte.

Jojsan
0

va kul att ni trivs :)

medde
0

Nu är det en nu dag, så sätt dig vid datan och knappa
Så sätt dig vid datan och knappa, vi väntar på dig och dina upptåg med matte, vad ni nu ska hitta på.

Ronja06
0

God morgon! Var ett tag sedan jag skrev här nu. Har hänt så mycket roligt de senaste dagarna! Och igår kväll… Det var nog den bästa dagen i hela mitt liv. Vi gick ut runt 21.00 tiden och gick strand promenaden. Och träffade 6 stycken shelties! :)) Så vi lekte på stranden tills solen hade gått ner helt.

Har även varit i "trollskogen" med matte. Där träffade jag 2 snälla och trevliga schäfrar, och ännu en till sheltie. Vi besökte ett gammalt vrak, kollade på 1200 år gammla kungliga gravar och idag skall  vi till Ölands djurpark! Och jag får följa med! :)

Mvh. Ronja

Mvh Emelie Förlägen

medde
0

Låter verkligen härligt!
Toppen att få följa med på ölands djurpark!.Berätta när du kommer tillbaka hur det var.

Ronja06
0

Hej på dig! Lever pastej! :))

Igår var vi på Ölands Djurpark. Vi träffade Lejon, tigrar, dingos och mycket mer! Tänk, matte sa att jag var lik någon svartvit apa! *muttrar* Alla djuren var väldigt nyfikna, och gick genast fram till gallret. Mina favoriter var lemurerna, eftersom de såg så roliga ut, och hoppade upp och ner då jag stod och kollade på dem. *hund skratt* Tyvärr var det en annan hund som stod brevid som bara skällde och skällde. Vilket gjorde att lemurerna sedan sprang iväg. *suck* Imorgon bär det hem till Göteborg, jag har haft det underbart på Öland. Men längtar hem. Skall visa bilder då jag kommer hem från Öland.

Mvh Emelie Förlägen

medde
0

Jätte kul att få se på lite bilder. Tack för din rapport, väntat hela dagen. Denna tråd är nu läst 197 ggr

Jojsan
0

Skoj att följa med på djurpark :) trodde inte hundar fick komma in på de flesta djurparker :P

Ronja06
0

Ett tag sedan jag skrev här. Matte har hållt mig borta från datorn eftersom hon tycker att jag ska ut och röra på mig hela tiden. (hon vill ha mig i topptrim tills agility kursen gissar jag på) Tycker det är otroligt onödigt, jag är ändå redan så duktig.

Idag har det varit helt underbart väder, fast enligt mig var det lite för varmt. Matte och kusinerna anordande lite fest med grillning i saloonen i denna värmen! Jag och Vincent var saloons hundar. Vi satt med varsin cowboy hatt och vaktade baren. Jag är "Black sheepdog in east" och Vincent var "Red Diamond in the west". Det var våra smeknamn idag. Efter den lilla "festen" var det dags att åka hem. *suck* Fick sitta där bak i bilen i flera timmar. Enda nöjet med resan var att skälla på förbi passerande motorcyklar. Kommer sakna Vincent och kattungen Linus som var mina lek kompisar! Då jag kommer tillbaka kommer inte Linus att vara kvar, han skall flytta till en ny familj om 1 vecka. Vincent kommer att vara kvar, så tillsammans skall vi åter igen jaga katter! Tack och adjö! //Ronja.

Mvh Emelie Förlägen

Ronja06
0

Detta är jag i cowboy hatt idag! Visst är jag bara för snygg! ;)

Mvh Emelie Förlägen

Ronja06
0

Min lekkompis Vincent! Världens snällaste "valp". :)

Mvh Emelie Förlägen

Ronja06
0

Nyaste lek kompisen Linus. En riktigt busig och trevlig 11 veckors gammal kattunge. (sitter och speglar sig i vattenskålen)

Mvh Emelie Förlägen

Ronja06
0

Linus igen. Denna gången jagar han en fluga i fönstret.

Mvh Emelie Förlägen

Ronja06
0

Linus kollar så att blommorna har vatten.

Mvh Emelie Förlägen

Ronja06
0

Linus kan sitta på olika möjliga konstiga sätt. Såhär brukar han spana ut igenom fönstret.

Mvh Emelie Förlägen

Ronja06
0

Saloonen. "The drunken horse".

Mvh Emelie Förlägen

medde
0

Jättekul att du kommit tillbaka!. Vilka fina bilder du har satt in nu i tråden.

Jojsan
0

fina bilder :D riktigt fin tyckte jag bilden var då katten speglade sig :)

Ronja06
0

Tjola hopp allihoppa! Idag har jag varit med om mycket. Har återhämtat mig helt nu efter att ha varit dålig i magen. Så matte tog med mig ut på en långpromenad ute i skogen. En riktigt härligt promenad var det. Så vi gick till "friluftstugan". Så fick jag bada i det härliga vattnet! Nu verkar värmen ha kommit och då vi kom hem dök jag sedan rakt på vattenspridaren! Sedan då jag var riktigt våt sprang jag runt, runt, runt på gräsmattan så att vattnet bara yrde från min päls. "Jag är den levande nya vattenspridaren". Räcka ut tungan //Ronja

Mvh Emelie Förlägen

medde
0

# 38 kul med vatten va!.Åter igen härlig läsning, får inte nog.

Ronja06
0

Nu är jag riktigt stolt! Skrattande Jag har blivit halv-storasyster! Valparna finns på TÖRNLUNDAS kennel! 2 tikar och 2 hanar! Tänk vad jag tycker det är roligt att ha blivit storasyster! *stolt* Glad

För övrigt så är jag fortfarande lika busig. Grävde idag upp ett stort hål i gräsmattan! *ännu en gång är jag stolt* Konstigt nog blev matte inte lika glad. Men men… Ha en fortsatt trevlig (regning vilket det är här) dag. //Ronja

Mvh Emelie Förlägen

medde
0

Tack för den underbara kvälls läsningen!
nu kan jag bara se framimot morgondagens bus att läsa om.
Mvh medde

Ronja06
0

God morgon på er. Har tatt över datorn ett tag nu. Matte håller på så mycket utomhus med Agility hinder att jag nästan blir helt snurrig av att se henne gå fram och tillbaka. Tyckte det var trevligare att sitta här då!

Matte och jag har beslutat nu. Att vi ska sova i ett spökhus! Som varit övergivet i ca. 20-25år! Kusligt tycker både matte och jag. Eftersom många gammla möbler finns kvar i huset. *ryser av själva tanken*! Men matte säjer att vi ska ha med Vincent också. Han beskyddar oss! Räcka ut tungan (På bilden jag bifogar kan ni se spökhuset) Ligger mitt inne i skogen! Utan el eller något! //Ronja

Mvh Emelie Förlägen

Prizma_o_Kristall
0

#42 Gah! Du och matte måste vara väldigt modiga som vågar att sova i det huset;) Jag skulle inte våga gå i närheten av den ens! Men hoppas iaf ni får en trevlig vistelse i huset och att ni inte blir rädda:)

Kramar/Carro

Ronja06
0

#43: Nja… Modiga vet jag inte. Rätta ordet är nog GALNA! OskyldigFundersam *skratt* Men ser faktiskt fram emot det. Räcka ut tungan

Mvh Emelie Förlägen

medde
0

se upp när kl är 24 .00. Berätta hur det gick, som alltid kul att läsa denna tråd, berätta hur det gick.

Ronja06
0

#45: HaHa xD Jadå, jag ska berätta. Ska snart iväg. Glad (Har med mig bärbara datorn och hoppas på de bästa) *snälla, inga spöken inatt* :P

Mvh Emelie Förlägen

medde
0

Jo men ett "litet" spöke kan väll vara kul att träffa!
Har du datan med dig överallt?
Men det är ju bra ,då vet vi vad som händer nästan live då!
Mvh medde

Ronja06
0

#47: Japp. Har data med mig överallt! (okej, nästan) Räcka ut tungan

Mvh Emelie Förlägen

Ronja06
0

Nu var det ett tag sedan jag skrev här. Tänk, matte har satt mig på diet! MIG! Jag som är så spinkig! Så nu har matte varit ute med mig rätt så mycket, motionerat mig och tränat MASSOR med Agility. Det är roligt, men det kan ibland bli för mycket. Oskyldig Men vi har ju inte tränat de senaste dagarna, matte har ju inte mått så bra. Men det tror jag att jag behövde. La mig så gott på rygg i soffan och kollade på Animal Planet hela helgen kan man nog säja.

Idag var vi i djuraffären eftersom matte har blivit piggare. Vi skulle kolla efter en filt till min korg, men det slutade med att jag fick en helt egen kudde. *grr* Jag som så gärna ville ha en ny filt att tugga på.

För övrigt, har jag blivit en nakenfis idag! Förvånad Det är nämligen så att matte borstade igenom mig ordentligt eftersom jag fäller. Så mycket päls blev det inte kvar på mig, all underull försvann nästan. Så jag har endast täckhår kvar. Generad Matte säjer att det växer ut, men vad 17 ska jag göra denna månaden!? Mina hundkompisar kommer skratta ihjäl sig då de ser mig. Om nu inte pälsen hinner växa ut snabbt som matte säjer… Vilket jag tvivlar på att den gör så fort. Matte har även köpt en jacka till mig! Hon tyckte så synd om mig då jag inte kan värma mig så bra med pälsen just nu. Så vi ska ut o prova den nu, och fotografera, så kan jag visa hur jag ser ut. Vi vet inte ännu om vi kommer att använda den. Jaja… Det var väll allt från mig. //Nakenfisen Ronja.

P.S (ser du hur ledsen jag ser ut på bilden) Det är nämligen 1 år sedan mattes undulater "vandrade till andra sidan…"

Mvh Emelie Förlägen

medde
0

Eftersom du åter igen är vinnare i månadens sheltie, finns det ett pris som kommer skickas till din matte i veckan. Detta pris är bara för dig, detta kanske gör dig lite glad. Jätte kul att det skrivs här igen ,saknar denna tråd då den står stil. :-)

Ronja06
0

Matte tyckte att vi skulle visa lite kyla bilder nu. Bilder som är fotade i Mars då jag var ca 8 månader gammal! Så här är den första bilden, jag i fullt språng!!

Mvh Emelie Förlägen

Ronja06
0

Ännu en gång. Vackra jag. Då jag precis fått min vuxenpäls. Visst är jag stilig!?

Mvh Emelie Förlägen

Ronja06
0

Det finns inget vackrare än en fullpälsad sheltie enligt mig.

Mvh Emelie Förlägen

medde
0

# 52-53 Mycket stilig, Ronja06 har du glömt, månadens sheltie?.
Men det är klart 2 segrar i rad, snart kallar vi det doping.Flört

Ronja06
0

#54: Neehh… Självklart har vi inte glömt månadens sheltie. Oskyldig Men matte tycker vi inte har någon "speciell" bild just nu som vi vill ha med. Så vi får se hur det blir med det hela.

Mvh Emelie Förlägen