Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettbeteende-och-lydnad
Läst 1068 ggr
Sandraerikss
2014-08-11 13:46
1

att bära saker

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min Strix älskar att bära saker i munnen. pinnar, skräp, leksaker, allt. Är vi ute och går plockar han gärna upp saker efter vägen och vill bära. Hur är era, gillar dom är bära saker? Är det en rastyp grej? :)

Kitten86
2014-08-11 18:39
1

Skulle väl inte kalla det en rastypisk grej (vad jag vet iaf). Jayson, min yngsta, gillar att omdirigera saker. Allt ifrån vattenkannor, skor och kläder till kartonger, papper, tidningar ja you name it! Men oftast bär han inte jättelångt. Och aldrig under promenader!

River gillar att bära, han bär saker åt mig på kommando som att hämta en vattenkanna eller en vattenhink eller osv. Han bär annars också till och från väska 😃

TS: Söt din Strix är 😍

Lavine
2014-08-11 20:27
0

Vad gulligt! Min hund gillar att bära en vante eller en pinne till exempel. I cirka… ja, en hel meter tror jag nog att han har uthållighet till det. :p

OurOzzy
2014-08-11 20:55
0

Min gillar också att bära saker.. Fast inte så länge, haha :P att bära runt på något på promenaden hör inte till det vanliga här.

www.josefinejjms.weebly.com - En blogg om våra hundäventyrSkämtar

Maggie12
2014-08-11 22:27
1

Samma här! Ute på promenader gillar min att bära på pinnar - i en HEL meter 

. Sen tröttnar hon och släpper dem.

Kitten86
2014-08-12 13:32
0

Tänkte inte på det innan men just KOTTAR gillar River att bära på under promenader. Inte jämt/ på varje promenad men det förkommer. Han går runt och bär/ tuggar på kotten och ibland inbjuder han till lek då han släpper kotten vid mig och då vill han att jag ska kasta den åt honom så han får springa efter den 😉

Annars pinnar och sånt kan han bära, precis som många nämner, i kanske en meter eller två innan de släpps igen (om det inte blir "kamp om den mellan River och Jayson, men då är det ju i lek och inte bara för bärandets skull!)

Jeanette Axenmo
2014-08-13 09:20
3

Min Chip älskar att bära saker hon hittar på promenaden, och hon bär långt! Hittar hon en tappad vante kan hon bära den ända hem även om vi har en halvtimme kvar. Jag har utnyttjat detta intresse och sagt "apport" när hon bär, och nu har jag en liten tjej som älskar att apportera, och faktiskt hoppar upp och rycker ut apportbocken ur munnen på min bordercollie! (Han är alldeles för snäll!)

Max2013
2014-08-18 01:23
3

Samma med min han älskar att bära på saker hela tiden ;) Han hämtar posten och tycker det är jätte roligt haha, han var så gullig första gången han sprang och hämta ett brev som han bärde omkring på i lägenheten . Så då tog jag tillfället i akt och lärde han hämta och lämna posten ;)

drika
2014-08-18 18:45
0

Min älskar att bära kottar och pinnar gärna hela promenaden😊

Hälsningar

Fredrika

Kacher
2014-08-19 08:28
0

Min Luna kan plocka upp en kotte och bära den med sig (om vi inte har så långt hem) men det handlar nog inte så mycket om själva bärandet utan mer om att hon gärna vill ta med sig kotten in. Hon älskar kottar! Matte blir lika lycklig varje gång hon upptäcker att det ligger kottfrön runt hela huset… *host* 😃

luckysheltie
2014-08-19 15:37
1

Lucky gillar att bära på kottar från promenaden hela vägen hem, när han tappar en kotte börjar han leka med den sen springer han fram, bär den en liten bit, tappar den och så går det om😂

Kolla in min blogg www.livetmedensheltie.blogg.se

Instagram: @luckysheltie

Medarbetare på Sheltie ifokus