Äntligen helg!
Ja, så var det helg igen…. Det känns som att dem duggar tätt nu 🙂
Man märker att sommaren börjar ge med sig för hösten. Temperaturerna går upp och ner, det blåser mer och här börjar även vissa löv tappa sin fina gröna färg och ramla av…
Nåja. Åter till att vi har stundade helg. Vad har ni alla goa människor för planer för helgen? Ska det tävlas kanske eller "bara" vara hemma och ta det lugnt. Eller några andra äventyr inplanerade kanske?
Själv har jag bakat och städat idag då jag får främmande imorgon (fyller år på söndag). Utöver det blir det nog en lugnt helg med lite trädgårdsjobb 😉
Tänkte också åka och kolla på en utställning i Partille imorgon , men får se om jag orkar gå upp så tidigt ;) Annars ska jag och en vän ut och spåra klöv imorgon med hundarna , ingen aning hur det går till men hon vet:) Sedan på kvällen har vi bjudit upp några vänner på middag. På söndag blir nog en slappar dag ! Har även haft ledigt idag och har då städat och gjort fint för helgen och varit ute på en lång och mys promenad med hunden :) Bild från idag , var nog ute i två timmar och bara njöt av solen man får passa på !
Jag och min ettåriga sheltie Milla tog en långpromenad i eftermiddags. Jag plockade lite trattkantareller, det börjar bli den tiden nu. :)
Wilma, min andra sheltie, har valpar, så hon och valparna fick stanna hemma.
Jag ska fota valparna under helgen. De blir sju veckor på måndag, och de ändrar sig dag från dag. Får hoppas på fint väder så vi kan vara utomhus!

Tilda
Så här ser de ut just nu. :)

Teo
Sajtvärd på Sheltie IFokus
På lördag blir det lite tvätt och städ och mycket mys med hundarna.Söndag håller jag agilitykurs och efter den blir det träning med min ena hund ev kommer en kompis och tränar också så hoppas på fint väder
Jag och Lucky ska vara hemma och ta det lugnt. Men det kommer ju ändå ske en del träning här hemma så att vi är redo för fortsättningskursen nästa vecka. Sedan blir det också någon sväng till mina favoritaffärer, djuraffärerna. Vi ska kolla lite på sele och visa en leksak som gick sönder efter ca 5 minuter och se om vi får någon slags ersättning för den.🙂
Kolla in min blogg www.livetmedensheltie.blogg.se
Instagram: @luckysheltie
Medarbetare på Sheltie ifokus
Hösten är verkligen påväg! Man längtar ju lite efter snön nu faktiskt, Pussel längtar nog mest efter den tror jag 🙂
Vi ska ta det lugnt idag bara, jag måste få lite Fysik gjort och försöka få tag på en ny lägenhet men det går trögt… Imorgon ska vi åka på hundträning och ha det lite skoj!
Trevlig helg på er alla!
#5 Trevlig helg på dig och på er alla! :)
Vi har tänkt att mysa idag framför tvn och ev lite agility. Imorgon blir det långpromenad. Igår fick daisy följa med till stallet och springa, det gillade hon. Älskar helgerna, då kan man ta en riktigt mysstund med sin fyrbening:)
Hälsningar
Fredrika
#2 Nu hittade jag valptråden :)
Blev nyfiken och googlade pappa Kevin, mycket snygg!!
Nu har jag och Lucky varit och shoppat så nu är vi redo för hösten. Det blev ett svart hurtta halvstryp, en vadderad svrt hurttasele, ett hurtta koppel, dentastix och en reflexväst. Lite hurtta fan typ…😃
#8 och #10 Grattis till det fina utställningsresultatet! Ja, Kevin är fin och har ett bra temperament. :) Båda valparna är sobla, men pappan trefärgad, så det ska bli intressant att se om de blir skuggade eller ej.
#11 Kul när man hittar sådant man behöver och gillar. :)
Alla verkar verkligen ha en skön helg inbokad!
Din hund ser ju nöjd ut med att vara i skogen! Blev det någon tripp till utställningen?
Kan tänka mig att Milla är nöjd med egen tid! Har ni mycket svamp hos er? Varit ute här omkring men det är ont om trattisar (som är det enda jag känner igen och plockar!)
Låter som att du har det fullt upp!
#4+11
Du lyckades hitta en hel del du! Alltid roligt att göra klipp…. Är du nöjd med inköpen? Fick du någon ersättning för din trasiga leksak?
Håller med. Längtar faktiskt lite själv till när snön kommer. Men än kan den får vänta lite tycker jag!
Trivs hon att vara med i stallet och vara runt hästarna?
Grattis till toppenresultat! Han är fin din kille! Har ni någon off. utställning inplanerad?
Idag blev det en liten promenad och har börjat att lära in ett nytt trick med Jackie :) Snart blir det att följa med en kompis till älven för att leta efter drivved. I morgon ska jag fortsätta med trickträningen och kanske träna lite rallylydnad. Ska försöka ta mig ut på en lite längre promenad beroende på vad min förkylning säger…
Mvh Sabine
#13 Trattisarna börja att komma nu. :) Det har funnits en hel del Karl Johan, men det är inget rekordår för vanliga kantareller.
#13 Ja det är roligt, vi fick dessutom 150:- rabatt när vi köpte för fem hundra kronor. Och då var selen o halsbandet på rea så att det räckte till att köpa fler saker. Jag är väldigt nöjd. Det var väldigt roligt för vi fick hjälp av en tjej som hade tre shelties så hon visste ju en del om vad rasen behöver.
Vi fick älja om vi ville ha en ny likadan leksak eller ett tillgodo kvitto (på 90:-) jag valde kvittot så där försvann nittio kronor från allt jag köpte idag. Så allt som allt slutade det med att jag fick betala 268:- istället för 568:-😃
Nej, det verkar ju inte direkt vara något rekordår vad gäller någon svamp… Men som sagt så är trattisar det enda jag plockar med säkerhet 😂
Låter som ett rejält klipp! Skönt att det löste sig och att ni fick ett val angående den trasiga leksaken också!
#17 Men vanliga kantareller plockar du väl Kitten86? ;)
#0 Grattis på födelsedagen 💐 #2 De är så fina valparna, man blir så valpsjuk 💕 Denna helgen har vi tagit det ganska lugnt varit ute i det fina vädret. Idag ska vi på ringträning och det ska bli kul.
//Jonnix
Grattis på födelsedagen, Kitten86! 🎈
#20+21
Tackar så mycket 🙂
Nä , det blev faktiskt inte de :/ Men kommer fler tillfällen :)