Han-hund HJÄLP!!!
Jag har en valp på lite över 8 månader och han har haft små pungkulor fram sen har dom åkt bak (kände jag senast förra veckan.) Nu idag när jag kände så satt två kulor långt fram (lite nedanför snoppen) och dom är jätte hårda. Ska det vara så? Jag är så sjukt orolig.
Snälla svara fort.
Menar du att det är som en väldigt hård knöl på snoppen, alltså mitt på snoppbenet? För isåfall är det ju för att hunden är upphetsad. Det är helt normalt och sker ofta flera gånger per dag. Ofta när de är nyvakna eller väldigt uppspelta så sväller det upp ;)
Aha tack! Men knölen/dom två sitter lite nedanför snoppen?!
Ja nu så blev ju våra hanhundar aldrig upphetsade nu bara för att vi skulle fota så här kommer en länk med bild och förklaring :) man får skrolla ner en bit :) tror att det är detta du menar http://schappelivet.blogspot.se/2014/01/extra-kulor.html?m=1
Skulle precis som de tidigare svaren säga att det som du förklarar är ofarligt då det är svällkroppar/ körtlar som kan svälla upp på hanhunden, ungefär mitt på penisbenet, och som inte är något farligt utan helt normalt. Bilden i länken i #3 visar det tydligt.
Hur menar du nedanför snoppen? Har du bild?
Tror inte det handlar om nån kula på själva snoppen.
Caronella skriver ju bestämt att det handlar om pungkulorna. Tycker du ska gå till veterinären för att kolla upp vad det kan vara. Så slipper du oroa dig sedan. Är det något, så kan det säkert åtgärdas.
Tack för alla svar! Ja det liknar bilderna du skickade. Fast lite mindre då han är 8 månader. Tack så sjukt mycket! Nu är jag lite lugnare.