Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettallmänt
Läst 879 ggr
PerhapsimAnna
0

Drömmer med öppna ögon?

Som rubriken lyder, drömmer era shelties också med öppna ögon? När min tjej börjar drömma eller sova som djupast (händer oftast när hon sover bredvid mig i soffan) så har hon halvöppna ögon o man kan se hur hennes ögon rullar o så springer hon nästan o läppen fladdrar. Väcker henne försiktigt när det väl händer för känns som det är en mardröm. .. är det rätt att göra?

SparklingTindra
2

Hundar kan göra så när dom drömmer. Ofta morrar dom eller piper och så rycker det i ben/tassar och nos. Dom kanske drömmer att dom jagar. :) Det är i alla fall inget att oroa sig för. Jag tycker det är lite gulligt :)

Mapel
3

Händer ibland att ögonen är lite halvöppna när våra drömmer, de har ju ett tredje ögonlock som om jag inte missförstått nått täcker ögat när de sover så att det är öppet gör ju inget. Tycke inte att du ska väcka hunden, alla drömmer ju och det behöver ju inte vara en mardröm bara för att de drömmer :)

Kitten86
1

Som tidigare har skrivit så är det inte helt ovanligt att de kan ha lite halvöppna ögon när de sover. När de drömmer så har vissa individer en hel del ljud och rörelser för sig, precis som vissa människor drömmer mer märkbart än andra (pratar i sömnen osv.) Tycker precis som #2 att du inte behöver väcka din hund när den drömmer. Bara för att den har ljud för sig så innebär det inte att det är en mardröm. Mina grabbar drömmer rätt ofta ljudligt med morr, skall, mutter, och ryck i läppar/ögonbryn/tassar och jag upplever det mer som att de drömmer om härliga spring/jaktturer än mardrömmar…

PerhapsimAnna
0

Tack för era svar! Får låta henne drömma vidare då!:)