Regntäcke
Någon som använder regntäcke till sin Sheltie?
Jag har ett till min sheltie som nästan är 8 månader gammal. Egentligen så behöver man ju inte det till sin sheltie. Men sen har ju sheltie lång päls så då blir det ju väldigt blött.
Kolla in min blogg www.livetmedensheltie.blogg.se
Instagram: @luckysheltie
Medarbetare på Sheltie ifokus
Har ingen sheltie, men antar att det blir väldigt blött i den långa pälsen.
Dogs is my world ♥
Jag använder inte regntäcke. Tycker att pälsen torkar ganska snabbt, regnet når ofta inte ända in till kroppen.
Sajtvärd på Sheltie IFokus
Beroende på regn använder jag regntäcke till mina.
Är det inte kallt när det regna = inget täcke
Är det kallt, blåsigt och regnigt=täcke
Har vi dessutom tränat så har jag absolut täcke på. Dizzy har ganska tunn päls, lite kortare ytterstrån och inte speciellt tjock underull - så hon blir kall. Extras päls är tjockare och hon behöver inte täcke lika tidigt som Dizzy .
Jag använder beroende, på hur mycket det regnar, regntäcke till båda mina. Jag använder mig av Hurttas regntäcken då jag tycker att de sitter bäst.
Visst, de blir inte blöta hela vägen in på något sätt utan om det regnar mycket och vi t.ex. ska vara ute och gå långpromenad så tar jag på täcken på dem för min egen skull då det blir mindre för mig att torka av dem när vi kommer in igen samt att det fastnar mindre smuts och så på magen då täcket skyddar en stor del av det 😃Så det är till störst del av "själviska" skäl. Men ingen av dem har något emot att ha regntäcke på sig heller….
Som #5 !

Har inte sheltie men annan långhårig hundras. Har alltid regnoverall vid regn då hon inte vill gå ut annars.
Jag har vinter täcke på min 14 veckors valp, han frös så mycket nu i höstrugget, och att han slipper bli så blöt tycker jag bara är ett plus :)
Precis som Kitten86 har jag täcke på min sheltie mest för min egen skull. Det blir lättsammare med avtorkning efter skogspromenaderna om jag slipper torka hela hunden. 🙂
Nej jag har inget täcke på min, tycker inte att det behövs, de torkar så snabbt och torkar man bara av de lite snabbt innan de kommer in så är de ju i princip redan torra då :)
Jag har inte regntäcke till mina sheltiesar. Tycker bara de blir blöta precis på ytan och inte in mot huden. Har vi däremot tränat och det är kallt så får de ha täcke på. Min cavalier däremot har täcke när det regnar för han blir genomvåt direkt.
Susanna
Japp, min vill knappt gå ut annars:)
Hälsningar
Fredrika
Min gillar inte regn, och dessutom älskar han sina täcken. Han hoppar av lycka när jag tar fram något av hans täcken så han brukar få ha det 🙂