Kennlar
Någon som har erfarenheter av dessa kennlar? Bankskandalen Coolmix Flashtins Shelteam Shevelle Sobelkusten Det är några kennlar jag kollat upp och är lite intresserad av, bl.a för att de HD och ED röntgarhundarna. Tacksam för svar c:
Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse
När min familj skulle köpa valp till sommaren iår var vi kontakt med Sobelkusten. Gunilla, som vi pratade med, var jättetrevlig och hjälpsam. De hade en trefärgad hanvalp som vi var intresserade av så vi stod i kö på honom men det var många före oss. När vi sedan började leta efter en annan kennel kunde vi rådfråga Gunilla om kennlarna och så hjälpte hon oss att kolla upp stamtavla.
De verkar vara väldigt sunda i sitt tänkande om hundar och man ser ju på agilitylistorna att det är många från Sobelkusten. Nästa hund skulle gärna kunna komma från Sobelkusten för mig…
Kolla in min blogg www.livetmedensheltie.blogg.se
Instagram: @luckysheltie
Medarbetare på Sheltie ifokus
Tack för svar! Det låter som en bra kennel :)
Jag har en hund från Shelteam. Vi valde den kenneln eftersom hon är väldigt noga med att kolla sina hundar. Hon kollar även MDR1 (den gen som ger överkänslighet mot vissa läkemedel hos collieraser) vilket nästan inga andra kennlar gör. Hon är även noga med att avla på hundar med bra mentalitet, hon avlar tex inte på rädda eller osäkra hundar. Hon ställer mestadels ut sina hundar men säljer enbart till personer som vill göra något med hunden och hon avlar på sunda hundar som inte har överdrivet med päls. Vi tycker att Shelteam är bra men det är ju inte superagility shelties hon avlar på men perfekt allroundsheltie som man kan göra precis allt med. Vi tränar och snart tävlar i agility med vår kille och han är jätte duktig! Han är även helt galet social och är det snällaste som någonsin funnits. :)
#3 tack! Låter som en bra kennel det med :) Har precis kontaktat sobelkustens nu, väntar på svar. Ska kontakta shelteam med. Dom två kennlarna fastnade jag lite extra för.