Glad 1:a advent
Själv har jag varit iväg med pojkarna för lek, bus och fotografering i kylan. Vi har haft kallt ett par dagar men idag stannade frosten och isen t.o.m kvar i gräset och på vattenpölarna. Själv hoppas jag att snön kommer snart, iaf så det blir vitt till jul!
Pojkarna är lagom trötta och mycket nöjda efter sin "playdate" med polarna corgin Pepsi och sheltien Fanta.
#1 Glad advent! Du och pojkarna verkar ha haft en trevlig dag! :) Fina kort! 🙂
Själv har jag varit på långpromenad med mina tre sheltiesar. Det har inte blivit några foton de senaste veckorna, så jag har inget att visa. Min yngsta Tilda är snart 4 månader. Hon växer så det knakar och är nästan lika hög som mamma Wilma (det fattas några cm).
Och så har vi tagit fram adventsstakar och stjärnor. Bra, för här behövs mer ljus, november månad har varit grå och utan snö.
Sajtvärd på Sheltie IFokus
Fina bilder du bjuder på! 🙂
Vi har varit ute två omgångar och tränat lydnad samt busat en massa. Har även hunnit med lite plugg och bakat lite! Här kommer vi inte julpynta någonting, då vi troligen kommer flytta strax igen. Vi åker ändå hem till Hudik och myser i jul 🙂
Vi hoppas också på snö snart, så man slipper detta eviga duschande efter varje promenad! 😃
Ja, jag och grabbarna samt min bekantas hundar hade superskojj tillsammans. Roligt att få en chans att fota lite också! Jag har även satt upp ljusstakar, bytt gardiner och så hemma får att få lite julstämning. Bak klarade vi av förra veckan även om det "bara" blev 5 sorters hundkex.
Mysig långpromenad är ju inte fy skam det heller. Skulle vara roligt att få se hur din lilla utvecklas, tänk att hon redan är 4 månader 😃
Ja, adventsljusstakar osv tillför ju en hel del mysfaktor hemma. Men visst skulle det vara roligt med snö som lyser upp mer utomhus!
Produktiv dag ändå! Jag skulle tycka att det var tråkigt utan lite julpynt, men förstår dig om du kanske ska flytta snart. Vart bär det av då, om man får fråga?
Ja, jag håller med. Detta eviga kladd efter varje promenad är inget roligt alls. Vi har nu haft minusgrader eller någon enstaka plus (fast med minusgrads känsla) ett par dagar så smutsen biter inte alls fast lika bra i pälsen vilket iaf är en liten tröst.
Haha jaa, jag älskar julpynt men börjar lessna på att packa upp och packa ned då vi flyttat ett antal gånger nu. Vi blir fortfarande kvar i Uppsala, men det är svårt att få boende här så man får ta det man blir erbjuden 🙂
Här har det också varit några minusgrader nu och fryst på lite grann vilket är skönt!
#2 har du en ny sheltie? Vad kul! Det har jag missat!
Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse
#7 jaha, omg vad kul!
Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse
#8 Ja, det har varit både kul och intressant att ha valpar. Tilda ska få en egen tråd snart. :)
Sajtvärd på Sheltie IFokus
Flitigt jobbat! Fina assistenter har du också 😂
Vilka härliga bilder! Och oj så fin Fanta är! Otroligt söt liten tjej ❤️
http://instagram.com/fredrikaochdaisy/ Det önskar vi med på vår insta:)
Hälsningar
Fredrika