Sheltie iFokus

Sheltie

Etikett: allmänt
Läst 2396 ggr
[Blue_Lugia]
1

Börjar min hund bli gammal??

Min vovve börjar bli lätt grå runt munnen. Lite under hakan har han alltid haft,men nu börjar det sträcka sig högre tycker jag. Han är inte jättegammal än, blir 6 år i februari. Känns dock lite vemodigt för man påminns ju om att ingenting är oändligt…

Saffran0Spice
2

Jag har haft hundar som blivit gråhåriga vid 1 år, så det har nog med individ/pigment att göra mer än ålder.
Precis som med människor så blir vissa gråhåriga tidigt och andra aldrig =)

Kitten86
0

Håller med #1 att det är otroligt individuellt när en hund börjar bli gråhårig, precis som det är så olika bland människor. Min förra hund, en dvärg pudel, började få gråa hår på hakan redan vid 4 års ålder.

Men visst är det inget som varar för evigt…

Nalidja
0

Som dom andra skrivit blir vissa hundar gråa fortare än andra. Min schäfer blev 10 år, han hade inte några gråa hårstrån under sitt liv 🙂 Andra hundar jag träffat har haft gråa hår redan vid 4-5 års ålder.

_Wilma
0

Det är inte ovanligt att sheltien blir 12 - 13 år, så förhoppningsvis har du och din hund många år tillsammans. :)

Sajtvärd på Sheltie IFokus

[Blue_Lugia]
0

Jo det vet jag att shelties kan bli rätt gamla, men som hundägare är det lätt att glömma att ens hundvän kommer lämna en en dag och när man ser skillnad blir man ju lätt påmind. Han är ju ännu pigg och glad, så jag hoppas såklart att han får ett långt och friskt liv.

drika
1

klart han börjar bli gammal men än har han minst lika lång tid kvar förhoppningsvis:)

Hälsningar

Fredrika