Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettgod-morgon-dag-kväll
Läst 1030 ggr
Kitten86
2014-12-07 22:59
1

Glad 2:a advent!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Glad andra advent på er därute!

Tänka sig att snart är det jul igen. Julstädandet är avslutat, iaf hos mig, och julstöket och förberedandet har börjat. Julmusiken strömmar för fullt på det flesta radiokanaler, vilket är mysigt så länge man inte hör samma låt om och om igen! Här köps det, och slås in, julklappar för fullt också då jag inte är en sån som planerar och hamstrar under året. Julmaten börjar planeras osv osv. Nu är det bara snön som fattas mig!

Jag vaknade förvisso till ett lätt pudervitt landskap för några dagar sedan, tyvärr stannade det bara ungefär en halv dag. Nu är det åter till regnet och det allmänt gråa och tråkiga….

Nåja. Jag har spenderat dagen med att baka lite bullar. Det blev vanliga denna gången istället för saffran. Annars mestadels varit inne pga att det regnat ute *urk* vilket hundarna inte tyckt varit så kul. Men fått bli lite aktivering inomhus istället!

Vad har ni andra haft för er? Känner ni er redo inför det annalkande julen?

Kacher
2014-12-08 07:12
2

En riktigt Glad andra advent till dig med! Och så klart till alla andra sheltieägare:) Jag bakade kakor hela förmiddagen igår och under eftermiddagen fick Luna en extra lång promenad som belöning för att hon legat snällt medans jag bakade. Normalt flänger jag runt i sista minuten och svär över att jag aldrig lär mig planera, men i år är jag redo! Huset är storstädat, julklapparna är inslagna, julkorten skrivna, kakor och bullar är bakade, pynt och julgardiner är på plats. Nu fattas bara julmaten och julgodiset!

_Wilma
2014-12-08 07:53
1

Det verkar som om ni haft en bra andra advent! :)

Det har vi också haft, fast här är det mycket kvar att göra inför julen. Har bara pyntat lite inför advent.

Igår höjde vi staketet som vi har för hundarna i trädgården. Milla, som är 1,5 år, hoppar så högt att vi inte vågade släppa henne utan direkt uppsikt. Men nu ska det vara OK. :)

Sajtvärd på Sheltie IFokus

Kitten86
2014-12-08 13:23
2

Låter som att du har koll på allt inför julen!

Julpyntat är ju iaf ett steg på vägen 😉

Jasså, hur högt staket har ni nu efter höjningen då? Inte kul det där när hunden har en tendens att rymma. Själv hittade jag ett stort hål i mitt staket för någon vecka sedan…. Något vilt djur som slitit upp. Som tur var så hade inte hundarna hittat det innan mig! Men nu är det lagat.