Svart/vit sheltie
Ja jag skaffade min första sheltie i början av juli och är helt frälst av den rasen. Kan inte tänka mig något bättre och skulle inte förvåna mig om det en vacker dag kommer en liten kompis till Jackie 😉Men det kommer självklart dröja några år. Meeen om det blir en till sheltie så har jag blivit lite små kär i svart/vita och för att tillslut komma till saken skulle inte ni som har bilder på svart/vita sheltiesar visa upp massor av bilder på dem? Skulle vara roligt 😃
Mvh Sabine
Annars kan du ju googla på just svart vita shelties så kommer det upp 1000 tals bilder
Jag har massa bilder på min hemsida på svart/vita :) Både på en vuxen och på valp! http://magicpaws.nu
❤️ Magic Paws
#2 vilken fin blogg du har :)
Lev inte i då tiden eller framtiden, gör som hundarna och njut av nuet! http://bloggbybella.se/, https://www.facebook.com/starkreumatiker medarbetare cockerspaniel ifokus
Jag är också svag för de svart/vita och vill också gärna se bilder :) Sedan gillar jag även bi blue jättemycket, men de är så ovanliga tyvärr.
#1 Jo det är ju sant men det kan också vara roligt med en bild tråd med svart/vita här inne på sheltie :)
#2 Hehe jag har redan varit inne på din hemsida;) underbara bilder :D
Mvh Sabine
Tack #3 och #5 :)
❤️ Magic Paws
#7 Superfin!
Bjuder på en bild på en vacker bi blue flicka också 😉
Jag håller med om att sv/v och bi blue är mycket fina färger. Äger ju en sv/v nu och nästa sheltie ska vara sv/v eller bi blue!!
Ägaren till denna flicka "beckibus", hunden kallas till vardags Fanta men heter egentligen Fantasia Ze Zlate Hvezdy.
#7Vilken underbart söt kille :)
#10 Så söt River är! :) Tack för alla fina bilder du visar upp. Måste säga att bi blue är otroligt vackra de också!
Mvh Sabine
Vilka fina bilder ni bjuder på! 🙂
Och så lika River och hans pappa är! :)
Sajtvärd på Sheltie IFokus
# 13 Visst var det väl så att Levis och River har samma pappa ? Pörrsi tror jag han kallas
# 13 Visst var det väl så att Levis och River har samma pappa ? Pörrsi tror jag han kallas
#18 Åh, visst är de lika alla tre Levis, River och pappan. 😉
Tackar, ja han e en pojke med utstrålning min River. Och visst är bi blue vackra också 😍
Ja, River är mer eller mindre en kopia av sin pappa (förutom öronen och storleken) 😉 Första gången jag såg en bild av hans pappa undrade jag vem det var som fotat min hund!!
Nej, Rivers pappa heter Kato men Kato och Pörssi är också mycket lika varandra till utseendet. Däremot har de samma mormor och sedan leden bakåt, och även några andra individer gemensamt i deras stamtavlor. Så de är släkt med varandra iaf, River och Levis🙂
#20 Jaha, är det så det ligger till! Då är det inte så konstigt att de är lika. :)
Yes, så är det! Ibland är världen bra liten 😉
# 17
Det kortet trodde jag var på Pörssi alltså Levis pappa är Kato och Pörssi tvillingslika tro?

Bilden in nr 13 Bernoban Mustapörrsi och inget annat borde jag veta som äger hunden.
Jasså, där ser man. Då är han och Kato riktigt lika juh!?
#24 Tack för att det blev rätt till slut! 😉
# 24 Jamen då var det Levis pappa Pörrsi :)
http://sheltie.ifokus.se/articles/4da1d4a688f4727bbd004be0-veckans-bild-cabocoons-apollon
Här är en äldre tråd med en av mina hundar som nu finns på andra sidan regnbågsbron. Han hette Apollo (Cabocoon's Apollon född 1996).
#28 Vacker!
#28 Så vacker hund ❤️
Mvh Sabine
Här är en bild på min Meya för en månad sedan när hon var tre månader. Jag bestämde mig för sheltie när jag såg att svartvita fanns till salu. Har ju en gammal bordercollie kvar hemma som är 14 år nu och älskar BC men kände att sheltien är lite lättare som familjehund såklart även om jag vill jobba även med henne.
/Steffie
#33 Meeen så söt!! Har också haft en BC, älskar den rasen :D
Mvh Sabine
#32 och #31 Tusen tack!🙂
#33 Fin! Vilken kennel?
Kenneltaiilsofpower #36
# 37 vad heter föräldrarna i stamtavlan till din fina vovve?
# 38 mamman heter Svansboden´s in to the void och pappan heter Corrin´s pearl chilli
# 39
Din hund och min Levis och River(också här på sheltie i focus) har samma mormor! Va roligt med lite släktingar :) Det finns en till som har en kullbror till din hunds mamma här på sheltie i focus tyvärr har jag glömt hans namn :(
#40 Men gud så roligt , typ tremänningar :-)
Din hunds mamma är halvsyster till min Levis, dom har samma pappa, om du tittar längre upp här i tråden på #13 har du din hunds morfar Bernoban Mustapörrsi.Kul va
Har en fråga till er som har sv/v sheltiesar. Hur höga är de? Vet inte varför men har bara fått för mig att man ser många sv/v som är rätt så stora? .)
Mvh Sabine
Ja min Meya är då stor iaf. Hon är 44-45 hög och väger 12.1. Precis lagom för mig:-)
/Steffie
Båda mina är stora (tycker också att de är lagom helt ärligt precis som #47). Mina är 40 respektive 45 cm i mnkh. Men Jaysons morfar som är sv/v är 38 cm och Rivers pappa som är sv/v är runt 38 cm hög också. Jag har även stött på sv/v både på utställning och agilitytävlingar som varit korrekta enligt standard. Så personligen tror jag inte alls att alla sv/v är/blir för stora enligt standard 🙂
Men tror/ upplever själv att andra upplever mina hundar större än vad de är pga färgen. Ibland fått höra att de är stora och sen när de sett mina hundar jämte deras egen så ser dem att de inte är så stora som de först trott!
#47 och #48 Tack för svar! :) Ha bara fått den uppfattningen av nån anledning men som du säger finns det mindre storlekar också.
Tycker personligen bättre om mindre sheltiesar så därför frågae jag då jag vill ha en sv/v men helst inte än "för stor" om man säger så. Men får kanske leta efter uppfödare som har lite mindre sv/v, kan ju vara svårt då man inte vet hur stora valparna blir 🙂
Mvh Sabine
Samma "problem" får man med rasen oavsett färg 🤪
#50 Jo det är ju så 😉men men om jag en dag blir förälskad i en sv/v så bryr jag mig nog inte så mycket om storleken trots allt ;) huvudsaken är att föräldrarna och den är bra mentalt och har en bra hälsa!
Mvh Sabine
God jul på er också önskar Jackie! :) (Söta tomtehundar du har!)
Mvh Sabine
Tackar. Jayson är dock en bättre modell (älskar att stå framför kameran) än River som inte uppskattar att stå framför kameran 😃Men fick ett par bra bilder på dem båda iaf!