Tarzan
I förrgår fyllde Tarzan 8 veckor och i går hämtade jag hem honom. Han är glad, nyfiken och ganska tuff. Tyckte det var jätteroligt att hälsa på mina grannar när jag var ute med honom. Protesterar högljutt om han inte får som han vill, men accepterar att jag inte alltid kan sitta på golvet hos honom om jag struntar i hans protester.
Grattis!🌺 Viken sötnos du har fått hem😍!
Medarbetare på Sheltie Ifokus.
Kul att du har fått hem honom nu! Han ser jättefin ut! :)
Sajtvärd på Sheltie IFokus
Jätte söt liten kille!
Åh så fin! Grattis och lycka till!
Men guud vilken söt liten kille du fått lyckan att hämta hem!
Nämen åå så söten kille du fått hem!
Mvh Sabine
Grattis:)
Hälsningar
Fredrika
Åh vad söt han är lille Tarzan ❤️
//Jonnix
Helt underbar!
Tarzan har charmat mina grannar så att de säger att det gör inget om han skäller inne och dessutom har de aldrig hört något skall när de varit hemma.
Tarzan skäller inte mycket, men ibland när han inte får tillräcklig uppmärksamhet av mig. Men då struntar jag i honom och ägnar mig åt honom när han varit tyst ett tag. Så det kan bli en del skällande i början, men han lär sig snabbt att det inte lönar sig.
Ja, det är skönt att de är så snabb- och lättlärda!
#8 Söt bild! :)
Åh va söt han är! :)
Vila i Frid världens bästa Iza.
Med Vänliga Hälsningar
Rebecka
*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*
Nu har Tarzan varit hos mig i en och en halv vecka.
Tarzan har lärt sig sitt namn, sitt, ligg, kom och vänta.
Han har utan problem kunnat vara ensam hemma.
Han kan sitta lugnt i mitt knä (när han är trött).
Han har börjat lära sig att han inte ska bita i mina händer och byxben.
Han har låtit mig klippa några klor.
Han skäller nästan aldrig hemma, bara ute ibland.
Han skriker som en stucken gris när han åker med i bilen. Viktigast nu att få honom att tycka om bilåkning.
Han är inte rumsren.
Han viftar på svansen åt alla människor han ser.
#15 Vad duktig han är! För egen del kan jag säga att vi är ganska långt ifrån att Ivan förstår att han inte ska bita i händer och fötter och de där små tänderna är förvånansvärt vassa ;-)
Så söt! ❤️
Vad heter han i stamtavlan tro?
Får man skriva det i forumet?
#18 Inga problem! Skriv det :)
#18 Man avgör själv hur man vill göra. En del väljer att skriva det, andra väljer att inte skriva det. :)
En del skickar PM, och då kan man ändå vara anonym. :)
Tarzan heter Sagalyckans Ghost Division.
Vilken gulleplutt! 😍
Mvh Sabine
Fin! 🙂
SÅÅÅ söt!
Åh vilken sötis ❤
//Jonnix
Så många underbara valpar som visas upp härinne på forumet får min valptarm att suga något så fruktansvärt!!
Men supersöt är han iaf!!
#28 haha valptarm var någonting nytt! 😃
Gud vad söt, det är farligt att titta på sådana här trådar… Blir ju valpsjuk hela jag ❤️
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Tänk på att små valpar inte ska lämnas ensamma alls. Ensamhetsträning (och då ca 2 min till att börja med) ska man vänta helst vänta med till valpen är över 4 mån. Be grannar och släkt om hjälp när du själv inte kan vara hemma.
På många hundklubbar säger man "en hund SKA kunna vara ensam!". Men hundar är flockdjur och små valpar vet att om de "tappar bort" resten av flocken så blir det uppätna. Många valpar blir alltså av helt naturliga skäl panikslagna och oerhört skrämda av att bli lämnade.
(Nu pratar jag i allmänna ordalag och inte om just din valp, så det är inte någon kritik alls till dig). Men det är viktigt för alla att veta.
Vi har bara ca första året på oss att ge valpen all den där trygghet och lek som den så väl behöver och som är BASEN för hela resten av livet tillsammans.
Din valp är alldeles förtjusande, Jenny har verkligen många fina hundar! Vem är mamma till din?
Vänliga hälsningar
Anna Knutson
Vänliga hälsningar
Anna Knutson, Blackfall's kennel och
Hundens daghem, Kalmar
Jag började ensamträna Tarzan redan första veckan jag hade honom. Gick in i ett annat rum och stängde dörren en minut. Så småningom fortsatte jag med att gå ut ur lägenheten några minuter. Nu är jag ibland borta en timme när jag åker och handlar. Det har inte varit några problem alls. Han gnäller inte. När jag kommer hem gäspar han och sträcker på sig. Han har förmodligen sovit.
Tarzans mamma heter Sally, eller officiellt Shellrick's Black Magic.
Kul att kunna springa fritt! :)
Åh vad fin han är lille Tarzan ❤️
//Jonnix
Han är bara för söt den där lilla killen!
Mvh Sabine
Alltid kul när hunden gillar ens inköp! Den ser rejäl och bra ut.
Så söt han är! :)
Dom är så söta när dom är små :-)
Vad stor han börjar bli! Hoppas allt går bra med lille Tarzan! :)
Våran Lilleman låg helst på bara golvet när han villade eller ville sova.
Vad roligt! Lycka till med härliga Vira också, hon är go :)
Hur hög är Tarzan nu? :)
#51 Jag vet inte. För en månad sen var han 32 cm. Vira är lika hög som en collie.
Hur trivs Tarzan i det nya huset och har ni haft en bra jul?
Tarzan jättetrivs med Vira, trädgården och det rymliga huset. Vi har haft det bra i jul, jag har haft fullt upp med att packa upp efter flytten och hundarna har busat med varandra både ute och inne.
#54 Kul med en hundkompis och att kunna springa fritt i trädgården! :)
Roligt att höra!! Ja, det är toppen med en inhägnad tomt så att hunden(arna) kan springa omkring fritt och leka 😉
Hur länge kommer Tarzan få sällskap av Vira då?
Hur ser Tarzan ut nu? :D
#52 är det inte en collie eller vadå?
Båda hundarna som Zenta52 har är shelties. Hennes Vira är dock av modellen större, som hon skriver i inlägg #52.
Sheltien som ras kan variera massor vad gäller storleken och är en ras, enda mig veterligen, som finns representerad inom agilityns alla storleksklasser (small, medium och large).
#60 Så himla fin han är! :) Grattis på ettårsdagen.
Stor han blivit :) grattis på årsdagen :)
Så härlig bild :) roligt att de trivs ihop :)
Stora killen nu juh!!
#59 Jaha jag trodde Vira i inlägg #49 var en Collie för att Tarzan såg/var så liten 🤪
Kan vara lätt att ta fel, särskilt om man inte vet att rasen kan bli för stor… Men sheltien förekommer ibland i för stor enligt standard och får då till viss del en helt annan likhet med collie än de normalstora sheltiesarna får 😉
Himla fin kille !