Assar
Johanna.
Så söt han är Lycka till med honom.
Kram från mig.
Åh vad fin. :-) Och jag gillar namnet också! Grattis och lycka till!
Han är så sööt! :D
Jätte fin ♥
Grattis! Han är jättefin! 🙂
Sajtvärd på Sheltie IFokus
Grattis till din söta kille!
Tack alla! Han är en trygg och nyfiken lite valp :-)
Grattis! Vilken sötnos! 🌺
Vilken sötnos och fint namn! Lycka till med honom :)
Grattis! Vilken sötnos :D
Mvh Sabine
Grattis, så söt :)
Guud så söt! Grattis!
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Tack alla :D
Sööt liten kille ❤️
//Jonnix
#15 Vad gulligt! :)
#15 Så sött :) påminner om min trefärgade som valp och gammelkatten :)
Men dom är ju så söta! 😃
vad söt grattis, gulligt med kissen:)
Hälsningar
Fredrika
Mys stund 😉 Gulliga dem är ihop!!
Tack för fina kommentarer!
Han är en väldigt orädd och nyfiken valp, vill hälsa på allt och alla! Känns skönt att han är så framåt och glad hela tiden, hoppas att det håller i sig till han blir vuxen även om det inte "tillhör rasen". Min andra vovve Hugo är lite reserverad av sig mot människor och har varit sen han var liten, inte rädd eller aggressiv, han vill bara inte bli klappad av alla. Dock älskar han alla hundar som finns och är världens snällaste hund! :)
Lillkillen han växer. Nu 10 veckor 22 cm och 2,5 kg :) En liten tuffing som sagt! Någon som har koll på valpvikt/höjd i relation till vuxenstorlek? Det är så spännande att följa utvecklingen.
Så fin han är! Kul att han är framåt och nyfiken! :)
Här hittar du tillväxtkurvor för shelties: http://bowlingsite.mcf.com/Size/size.html
#23 tack för länken!
Det verkar som att han ligger bra till eller vad man ska säga. Det spelar egentligen ingen roll hur stor eller liten han blir, men det är spännande att gissa lite :)
Så fin han är 👍
#26 Tack! Din lilla tös är bra söt också!
Så fin han är, och klart att det ska vara fullt ös ute!! 🤪
Tycker han är riktigt cool, lille Assar 🙂
SÖÖT! 🙂
♥♥ verkligen söt!
Vilken fin kille! 🙂
Sött snömonster!!
Jätte fin!!:)
Men gullplutten!
Haha älskar bilden! Sötplutt 🙂
# 38 Sötnöt! ❤️
Haha så söt!😃
Mvh Sabine
God jul på er också! :D (fantastiskt söta pojkar)
Mvh Sabine
#42 God Jul från oss också!
Hur har Assars första julafton varit? Låg det någon julklapp till honom under granen?
Assars första julafton har varit buskul tycker han. Granen ni ser på bilden ovan är tack och lov av plast…lillkatten har suttit i den och petat ner kulor som Assar har lekt med, och tuggat på *suck*. Inte en lugn stund. Julklappar till pojkarna blev det absolut, många goda hälsar Assar och Hugo. Assar hade inga som helst problem att öppna sina paket själv. Han är en tuggmästare, såklart ;)
Hoppas ni haft en bra jul :)
Vilka fina hundar du har :) jag har också en tre färgad men han har ingen vit bläs, tycker det ser urgulligt ut..
Roligt att höra att ni haft en bra julafton!!
Gränsöverskridande samarbete kan vara otroligt gulligt, men oftast inte alls lika roligt när det involverar julgran och julgranskulor (oavsett om det är i plast eller inte) 😉
#46 Usch, har samma problem.. Djuren är i maskopi med varandra och kämpar för att schasa ut svanslösingarna!;)
Medarbetare på Sheltie Ifokus.
#47 Tack! Din vovve är jättefin! :)
#48 Haha det är ju som du säger väldigt gulligt! Men ibland tröttnar man…lite.
#49 Ja friends in crime skulle man nog kunna att kalla det…
Gulle!
#51 Så fin! :)
Han är så fin!! ❤️ Vilka ögon dessutom 😃
Stor han blivit och söt :)
Han är så sjukt gullig! 😃❤️
Håller med om att tiden går alldeles för fort!
Vart är han ifrån? :)
Sötnosen ♡♡☆☆
#57 Ja tiden går alldeles för fort o jag håller inte koll på dagarna heller, haha de blir ju 5 månader den 14e ;D
#58 Han kommer från Skogsbackens kennel. :)
#59 Kul att träffa dig och din vovve idag :)
#60! Riktigt trevligt att ses! Nästa gång tar vi och nollar eller hur 🙂. Och kanske har valparna med så det blir lite drag på tillställningen 😉
#61 Ja lite surt att hugo och jag fick 1,37 fel i sista loppet. Han skötte sig jättefint ändå med tanke på hans långa vila. Du är väl också nöjd? Såg bra ut :-) Ja, nästa gång så får vi ta med de små, så de får träffas och leka och härja lite :-)
Pojken växer och blir stor men beter sig fortfarande väldigt valpigt. Han är 6,5 månader nu. Väldigt sprallig och ja, en smula galen :-)
Så söt :) hur stor är han nu? :)
Åh vad fin han är!!
Nämen vilken söt kille!
Mvh Sabine
Söta killen 😎
#64 Vad söt han är ❤️ en riktig lite hjärtekrossare 🙂
#65 Han är 35,5 cm :)
Tack för fina kommentarer :D
#70 då är han och Extra lika "stora" 🙂 just nu.
#72 Ja, så mycket fint de ger… Och så kul med utflykt. :)
Ja, visst är det härligt att ta en utflykt med hundarna i vårsolen! 😉
Fina pojkar!!
Dom är så fin våra pojkar ❤️
Fina Assar! Rejäl päls hade han! 🙂❤️
#75 ❤️ Så fina!
#79 Åh så fin han är! :)
#79 vilken fin bild på din fina lillkille! ❤️
Vad fin han är! Grattis ❤️
Kolla in min blogg www.livetmedensheltie.blogg.se
Instagram: @luckysheltie
Medarbetare på Sheltie ifokus
Stiliga killen! Grattis Assar!
Grattis! 🎁
Han är så hiiimla fin! :) Grattis!
Grattis till födelsedagspojken!!
Grattis! :)
Mvh Sabine
Assar tackar så mycket! :)
Vilken sötnos han är:)
Hälsningar
Fredrika
Tiden går så fort… Våra bäbisar har blivit stora killar nu 🙂
Nu är det bara lillprinsen och jag. Vi fick ta bort vår älskade Hugo i tisdags då han blev akut sjuk och njurarna gav upp. Endast fem år gammal. Vi sörjer och det gör så fruktansvärt ont. Det är tur att Assar finns, världens mysigaste galnaste glädjespridare. Men han saknar sin "storebror", det märks på honom.
Tråkigt att höra, speciellt vid en sån ung ålder! Njursjukdom eller?
Hundar sörjer ju precis som vi. Min River sörjde bortgången av min äldre hund rätt länge, somnade in hemma (gammal). Jag upplevde att han inte trivdes med att vara själv och en bekant hade en mops hon behövde tillfälligt hem till en period. Så den fick komma hem till oss. De trivdes super tillsammans. Då jag upplevde att han blev sig själv igen med sällskap så beslöt jag att skaffa, egen hund, och lite mer än 1 år efter den äldre hundens bortgång så fick River en lillebror. De är som ler och långhalm 😃
Vad tråkigt/sorgligt att höra! Tur att i iallafall har kvar "lille" Assar…😕
Kram! 🌺
#92 Så tråkigt. Det är alltid jobbigt då en kär vän går bort, särskilt om det är i tidig ålder. :(
#92 Beklagar igen fina Hugos bortgång! ❤️ Klart ni saknar er vän!
Kramar
#93 Han blev akut sjuk av någon infektion och njurarna orkade antagligen inte mer efter tidigare borreliainfektioner… :( Det känns så hemskt.
Assar var orolig de första dagarna och väldigt pipig, men är sitt vanliga jag igen. Tiden får utvisa om vi skaffar oss en kompis. Men just nu vill jag lägga all energi och kärlek på min prins Assar.
Jag förstår. Mycket tråkigt det som hänt! Skönt att Assar verkar anpassat sig och självklart ska du lägga all tid på honom nu!
Ååh va han är fin!
Länge sedan jag var inne här. Har varit tufft att bli påmind om att Hugo inte finns längre. Men nu har jag accepterat att det är så. Vi fick fem fantastiska år tillsammans, vilket jag är otroligt glad över. Som han förgyllt mitt liv!
Assar hade i början väldig separationsångest, pep så fort någon gick iväg. Men nu mår han bra. Han har kanske också accepterat? Vad vet jag.
Jag är i alla fall så glad att jag har en mysig, snäll och såå energifull liten hund i mitt liv. Vad gjorde jag utan honom? Min fina.
Bilden på Assar är tagen i Sälen över jul.
Fina Assar! 🙂
Åh, så himla fin han är! :D
Så otroligt fin kille!