Gäst skribent ?
Har en förfrågan till er alla här. Har talat med en duktig Sheltieuppfödare med lång erfarenhet av rasen, att komma in här som gästskribent och svara på era frågor, som t ex Pälsvård, utställning tips mm.
Tänkte i så fall att man gör en tråd där ni kan ställa frågor, sedan kommer skribenten in en gång i veckan och svarar i denna tråd. Hoppas ni tycker detta är en kul och framför allt en bra sak.//medde
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Jag tycker det låter som en toppen ide!
Jätte bra idé :)
Mvh Emelie 

Vilken sheltieuppfödare är det? Låter som en väldigt rolig ide :)

Då ska jag försöka ställa några frågor då:)
1) Färgen black and tan är ju väldigt ovanlig, om än nästad utrotad. Hur kommer det sig att den färgkombinationen är så ovanlig? Borde det inte gå att para 2 trefärgade med väldigt lite vita tecken, så kanske det föds någon bland and tan?
2) Ettårsfällningen kommer ju alla shelties till… Just nu är Frankie i den fällningen. Och han fäller jättemycket! Hur mycket päls ska fällas? Hur blir pälsen som växer ut sen? Blir det annan kvalité eller färgnyans?
Det är frågor som jag funderat ett tag på… Kanske kommer på mer sedan;)
Mvh//Carro
#3 Bra fråga. men nu håller jag det lite hemligt ett tag. Men ni kan lita på mig att jag pratat med en duktigt uppfödare med många år inom rasen , både inom avel utställning mm.
Skriv inga frågor nu i denna tråd. Men verkar intresset bra så gör jag en egen tråd för bara frågor, så den blir lätt för gästskribenten att svara på era frågor.
Låter intressant!
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld
väldigt kul :)
Åh, så nyfiken jag blir om vad det är för en uppfödare. :)
# 9 Lika som som #3 . Men jag har fått för mig att det blir lättare att ställa frågor till någon som anonym. Men som sagt en BRA uppfödare är det.

Vill inte verka kritisk men för att det ska vara så seriös som möjligt så borde faktiskt uppfödarens namn avslöjas. Innan i alla fall jag ställer frågor så vill jag veta vem jag ställer dom till