Hightime Sweet Talking Frankie
Ja, nu har jag snott iden som Ronja06 fick från medde;) Frankie bidde lite avundssjuk på att vackra Ronja fick en egen tråd så nu ska han också få en! Vissa bilder tror jag nog att ni redan sett, men kan vara nån som inte gjort det hihih:)
En bild som heter "Frankie in Love", det var en snäll person på någon ifokussajt som gjorde denna åt mig, om du läser denna tråd så tackar jag än en gång för den. Kanske betyder Frankie in love att han är lite småkär i någon sheltieflicka här?? ;)
Historien om Frankie:
Frankie föddes den 13 maj 2006 på kennel Hightime. I kullen fanns det 2 tikar och 3 hanar.
Vi fick bilder på valparna från när dem var bara några dagar gamla och vi hade så svårt att välja vilken liten valp som skulle få komma hem till oss. 3 underbara killar hade vi att välja emellan. När valparna var 3 veckor gamla bestämde vi oss, Frankie skulle få bo hos oss:) Från den dagen var det en olidlig längtan efter vår älskade lilla valp och man bara räknade dagarna som gick väldigt långsamt.
När vi äntligen den 11 Juli fick hämta honom var det som en dröm. Det första man såg när man kom till uppfödaren var 4 vuxna shelties, 1 kastrerad hane (Frankies halvbror), Frankies mamma, en blue merle tik och en sobeltik. Sedan kom det 5 små ulltussar fram till mina fötter och jag blev helt begeistrad i dem allihop. Min mamma var den som hittade Frankie bland valparna och lyfte upp honom i sin famn. En härlig känsla att äntligen få träffa den man älskat från det att den varit nyfödd men aldrig sett i reality. Den dagen fick hela min familj massa tips och råd och uppfödaren lärde mig om hur man klipper klorna, hur pälsen ska klippas på fötterna/hasen och lite allt möjligt som har med hundvård att göra. Runt klockan 16.00 var det dags att åka den 22 mil långa resan hem. Väl hemma så började livet med en helt underbar valp vid namn Frankie.
Mankhöjd:
41-42 cm
Öronställning:
Ståndöron, vippöron med hjälp av häftmassa
Temperament:
Älskar allt och alla (utom katten Tossan)
Frankies föräldrar:
U: Moorwood Sweet Mimosa
E: Grandgables Say It Again Sam
Frankies kullsyskon:
Hightime Sweet Talking Philip
Hightime Sweet Talking Charlie
Hightime Sweet Talking Linnéa
Hightime Sweet Talking Petunia
Frankies favoritsysslor:
* Ligga på rygg i sin korg
* Valla matte
* Gosa och busa med katterna
* Spela fotboll med sig själv
* Jaga småkryp
* Söka efter husse, matte eller leksak
* Ligga och sova med huvudet mot mattes fötter
* Ligga i knäet
* Bära runt på insekter i munnen
Favoritmat:
* Grönsaker (sallad, gurka, tomat, paprika, ärtor, majs, broccoli, blomkål, bönor och morot)
* Frukt (äpple, banan, päron, clementin, apelsin, mandarin)
* Riskakor
* Burkmat
* Insekter (flugor och spindlar)
* Torrfoder (ibland)

Vilka härliga bilder. Roligt att du också gjort en "tråd" om Frankie. 
Mvh Emelie 

På den här bilden var jag ca 6 månader gammal:)

#14: Vilken söt bild. Tråkigt att hon inte finns kvar på Jorden. 
Mvh Emelie 

Så, det var några bilder på mig!
Kramar//Frankie (Matte Carro hälsar hon också!)
Jätte kul att du har gjort detta också!
Många fina kort , då menar jag riktigt fina en del kort.
vad jag saknar är att veta masor om frankie som han har kul personlighet som du berättat om.
ta det gärna här, blir liksom som en lite trådbok!
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
#38: Alla borde göra såhär, för det är jätte skoj att läsa och se roliga bilder! Jag och Prizma_o_kristall har redan gjort det. Då väntar vi bara på alla andra medlemmar också. 

Mvh Emelie 

#38 Tack för tipset! Nu har jag skrivit lite fakta om Frankie högst upp:) Ska försöka komma på mer att skriva
Kramar//Carro
jättefina bilder! speciellt när han tittar upp på kameran som på bild #8 :D å såå söt han var när han var valp :D supergullig är han :D

#41 Tack:)
Ja, han var en redig lite ulltussing när han var valpis^^
Kramar//Carro
Jätte kul att läsa om Frankie!
Tycker denna tråd är super nu!!
Man känner lite extra nu när man ser bilderna pga att man vet Lite om hans goa samt finurliga rara personlighet.
Så kan jag inte hundnappa ronja så kommer jag och hundnappar frankie , så ser du en taxi eller nått från stockholm lås in frankie,
(du vet att jag skojjar gumman) kram!!
mvh

#43 Haha, du får skriva "Varning för Stockholmare" på bilen:P
Jag förstår att du skojjar, men det är kul med skoj! :D
Kramar//Carro

Wow Prizma_o_Kristall ! de va himmla kul o sitta o läsa om Frankie och kolla på bilderna. Han verkar vara helt underbar:D

#45 Ja:) Det är han, helt underbar liten gossenalle! :D
Nu längtar jag efter att få se Roy i en tråd;) hihi, skojjar lite men det skulle vara jättekul!
Kramar//Carro

#16 Ja, Det är jättetråkigt… Men så är det tyvärr när man bor nära vägen och har utekatter
. Jag har ju även gjort en liten film till minne av sessan, den ligger i nån tråd nånstans och tråden heter "film till minne av Sessan". Kanske har du redan sett den??
Kramar//Carro

#48: Har sett den filmen. Jätte fin. Och jag förstår att du saknar din katt. :(
Mvh Emelie 

#46, så får jag får en ny kamera så kommer vi fixa en tråd åt Roysen, han längtar också :D, ja me. Haha ^^
#51: Förstår att ni längtar tills ni har en tråd. 
Mvh Emelie 

#51 Ååå vad jag längar tills ni fått er kamera! ^^
Kramar//Carro
#51: Glömde säja att jag också ska köpa en ny kamera. En Nikon D50
Mvh Emelie 

#53 hihi ^^
#54 jahaja:D kan ingenting om kameror men jag ska väll köpa nån bra tror jag.. :p
#55: Vet du någon kamera du är intresserad av? 
Mvh Emelie 

#56 iingen aning faktist ^, de enda ja begär e en smidig ganska liten, o att den ska ta bra kort, höhö..

Här är då Frankie och Tossan, de här 2 gör verkligen skäl för uttrycket: som hund och katt;) Men riktigt ser spänningen emellan dem på den här bilden.
Tur är att dem inte ryker ihop och slåss iaf, men Frankie har stor respekt för Tossan och det räcker att hon bara tittar på honom så ryggar han tillbaka:)

#60: Som jag skrev i en annan tråd. Han passar jätte bra i vippöron!
Mvh Emelie 

#49 Man ser mycket tydligare där tycker jag, fint :)
Du kanske ska ta och göra en tråd om Pyret nu också? ;)

#66 Tack! :)
Jo, jag ska göra en tråd om henne, när jag lärt känna henne lite bättre och har en massa bilder att bombardera tråden med:) Men jag lovar att göra en tråd om henne:)
Kramar//Carro
#67: Vad roligt med en tråd även Pyret! 
Mvh Emelie 
#67 kul :D

jÄTTEFINA KORT PÅ FRANKIE
äVEN VÄLDIGT FINA KORT I SIG SJÄLVA OCKSÅ.
PUSS PÅ DIG FRANKIE!!!

MVH medde

Hej!
Nu kan ni läsa om min kompis Pyret i hennes egna tråd! "Lovelyness Fly Me To The Moon"
Ja då ska vi ta och göra det då
mvh medde
Vad kan jag säga.
En dag hundnappar jag Frankie så jag för pussa lite på han *skämt*
Mvh medde

Vilken sötis :)

#78 Hehe, ja han kommer nog uppskatta dina pussar, och han kommer även pussa tillbaka 
#79 Tack så mkt:) Ja han är för go':)
Samma fråga som till Ronja, det har väll hänt massor som denna tråd varit lite nere. Nu vill vi ha mera om Frankie.