Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettvalpar-avel
Läst 859 ggr
xina10
2015-06-02 19:19
0

Så ledsamt :(

Hej på er, har varit med om det näst värsta  som kan hända, och alla här hemma är så ledsna😢. I söndags började Phoebe valpa, tyvärr gick det inte så bra utan vi förlorade alla tre valparna, den förste valpen som Phoebe själv kunde få ut var dödfödd. Sedan slutade hennes värkarbete och kom inte igång av sig själv utan vi fick åka till veterinären där han gav henne värkstimulerande, tyvärr svarade inte Phoebe på rätt sätt så det tog lång tid innan nästa valp kunde komma ut, hon hade även hamnat fel på väg ut. Valpen var så fin jämfört med första valpen som troligen varit död någon dag. Hon var perfekt men veterinären kunde inte få liv i henne för det hade varit för jobbigt för henne på väg ut. Vi hade ju sett på ultraljudet att där fanns tre valpar och för att vara säkra så röntgades Phoebe och där var en kvar och veterinären fick även denna gång försöka sätta igång värkarna men fortfarande svarade inte Phoebe så som hon borde så det drog ut på tiden även denna gång men till sist kom sista valpen ut som var en liten hane. Men trots detta tragiska så är vi oerhört tacksamma för att Phoebe klarade detta så bra och mår bra nu. För det värsta som skulle kunna hända hade ju varit om vi hade mist Phoebe. Nu har vi verkligen varit med om de bakslag man kan få som kennelägare. Tråkigt att det skulle bli så här första gången, givetvis tråkigt om det hade hänt någon annan gång med men då hade man i alla fall haft något som gått bra andra gånger att titta tillbaka på. ❤️

//Jonnix

Kitten86
2015-06-02 19:33
0

Så otroligt tråkigt att höra att ni förlorade alla valparna 😭 Men skönt att höra att Phoebe iaf klarade sig…. Hur tar hon det nu då när hon blev utan valpar?

xina10
2015-06-02 19:41
0

#1 När vi är inne så verkar det som hon är lite ledsen, hon har ett sorgset uttryck. Men när vi är ute så är hon som hon brukar tycker jag och verkar gladare. Jag är bara orolig nu så hon inte får mjölkstockning för det kan vara riktigt jobbigt så jag får hålla koll. Efter det hon har gått igenom så känns det så fruktansvärt jobbigt att hon inte åtminstone kunde fått en liten valp vid liv. Allt började kl. 8.30 på söndags morgon och efter att varit hos veterinären och innan allt var klart och vi kommit hem så var kl. 01.30 😮

//Jonnix

Kitten86
2015-06-02 19:43
0

Hua mig vilken pärs för både dig och henne! Håller tummarna för att allt går bra framöver, att hon slipper mjölkstockning och inte blir deprimerad av att ha blivit utan valp….

_Wilma
2015-06-02 20:33
1

Stackars er och stackars Phoebe! Men hon klarade sig, och det är det viktigaste.

Hon kommer kunna få valpar längre fram!

Sajtvärd på Sheltie IFokus

Lavine
2015-06-02 21:45
0

Nej, det var för trist. Hoppas ni kommer igen allihopa. ❤️

xina10
2015-06-03 16:12
2

#4 Ja, jag vet inte det om Phoebe ska ha valpar, även om detta som hände inte händer nästa gång så är jag rädd för att det kanske gör det. Min ena dotter skulle ha en tik från denna kull som hon skulle ha på foder men nu blev det ju inte så. Vi har ju tagit lång ledighet i år för att vara med valparna och nu sitter vi här utan. Jag har kollat runt på olika kennlar och har faktiskt hittat en valp till min dotter som blev en vecka gammal i måndags som vi ska ha om allt går som det ska. Så nu får vi följa den lilla valpens utveckling istället för våra egna, ett litet plåster på såren.❤️

//Jonnix

Lavine
2015-06-03 17:35
0

Det låter fint. :-)