Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettallmänt
Läst 996 ggr
_Wilma
2015-06-11 10:33
1

Sommarplaner?

Har ni några planer för era hundar nu under sommaren?

Vi kommer kunna vara ute mycket, så långa skogspromenader står på programmet. 🙂

Wilma och Milla ska ögonlysas, och Milla HD- och ED-röntgas. 

Tilda behöver fortfarande träna på hundmöten (det går bättre och bättre), så vi kommer vara på brukshundsklubben en hel del. Hon ska ställas ut ett par gånger under sommaren.

Sajtvärd på Sheltie IFokus

Kitten86
2015-06-11 11:33
1

Här kommer det bli att jobba vidare med agilityn och rallylydnaden med båda, för att sen tävla mer mot sensommaren/hösten (debutera Jayson). Det kommer att bli en liten minisemester med husvagn över midsommar. Sen hoppas vi på sol och värme så vi kan åka iväg och bada! Och som det ser ut nu, åka och kika på sheltieutställningen i Vilsta 19 Juli 😃

Resten av sommaren tar vi som den kommer 😉

Nalidja
2015-06-11 12:37
1

Målet i sommar med Pussel är att ta RLD N, och förhoppningsvis hinna tävla nånting i fortsättningsklass. Vi ska även fokusera ganska mycket på lydnaden och eventuellt lite på agilityn. Med Lego ska jag bara mysa, men han kommer självklart få följa med och titta på storebror när han tävlar och tränar 😍 Vi ska gå valpkurs med Lego i augusti/september. Det kommer bli en riktigt hundig och rolig sommar!! 😃

JellieLewis
2015-06-11 19:17
1

Lång promenader, träna rally/lydnad/agility ;) och utställning :) tävla lite i agility o rallylydnad om de finns tid över :)
och njuta av sommaren ;)

TobbeE
2015-06-11 22:54
1

Skall hämta valpen Ellie på söndag, så förhoppningsvis gos och mys 😍

_Wilma
2015-06-11 23:17
0

#1, 2 ,3 Kul att så många ska träna/ tävla i rallylydnad och agility! :)

Hoppas också på ett riktigt fint sommarväder, med bad och sol.

#4 Spännande med den nya valpen! 🙂

Sheltiefan❤️
2015-06-12 18:50
0

Hej, vilken kennel köpte du Wilma ifrån? Letar kennel och tycker hon verkar helt perfekt, snäll, lugnt temperament och helt sjukt gullig ;).

_Wilma
2015-06-12 21:06
0

#6 Tack! Ja Wilma är lugn och klok. Hon kommer från Crumb's kennel. :)

emma93
2015-06-14 17:28
3

Vi har en ganska slapp sommar framför oss i år. Har tänkt oss en sommar med mycket vistelse i sommarstugan där hundarna stormtrivs (ja vi tvåbenta också:)). Har tänkt att gå på lite ringträningar, och åka till några utställningar. I vilket fall som åskådare för att heja fram vänner, om inte annat. Poolen åker fram snart så att hundarna får simma, vilket de tycker är kul. Den är uppvärmd så den brukar vi ha kvar fram tills att frosten kommer. I övrigt är förhoppningen att hinna umgås med andra hundar och deras mattar och hussar när de är lediga, mer än vad man hinner övrig tid på året. Vi tränar som vanligt på med personspår och numer även Nosework med allihop. Vi har inte tävlingsambitioner, men det är en väldigt rolig aktivering. 

Ha en go sommar allihop!

Mlyy
2015-06-15 10:02
1

Vi ska göra BPH den 28 juni, håller tummarna för att det går bra! :) Den 19 juli ska vi till Vilsta, Eskilstuna och ställa på Sheltieutställningen och efter det förhoppningsvis åka och hälsa på Zagas uppfödare som bor där också. :) I augusti är det nog en inoff-utställning vi ska på. Och i slutet på sommaren ska jag HD- och ED-röntga henne. :) Och i september kör vi på två-dagars utställning i Högbo, Sandviken, först Sheltie och sen för alla raser. :)

_Wilma
2015-06-15 17:01
1

#9 Ni verkar ha fullt upp i sommar! 🙂

_Wilma
2015-06-16 16:39
2

Nu är Wilma och Milla ögonlysta! På Wilma kan man fortfarande se lite CRD, men annars var det bra. Milla var u a, precis som då hon var valp.

Milla har även gjort HD och ED-röntgen idag. Det skulle ta någon vecka innan vi får resultatet på hunddata, då det är SKK som gör bedömningen. Veterinären var nöjd, men det ska ändå bli intressant att få se SKK:s bedömning.

luckysheltie
2015-06-17 22:01
3
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

För min och Luckys del kommer det bli mycket agilityträning. Vi kommer fortsätta att träna in alla hinder (framförallt slalom & kontaktfältshinder). Sedan kommer det också att bli trix träning, då jag ska försöka att lära Lucky minst 5 nya trix under sommaren. Ett har han redan nästan nästan lärt sig, och det är att gå runt mitt ena ben. Vi får se vad det blir för andra trix sedan.

Vi kommer också att vara mycket på Öland där vi har vår husvagn, och förhoppningsvis så vill Lucky bada. Det finns en jättefin hundstrand och vi var där förra året när han var valp så att han skulle få vänja sig vid vattnet, men då var han ganska försiktig, så hoppas att han är lite mer sugen och "modigare" nu iår. Det kommer väl antagligen också bli mycket mys i skuggan då varken jag eller Lucky gillar värmen så mycket. 

Hoppas att alla får en trevlig midsommar och en härlig sommar!

Kolla in min blogg www.livetmedensheltie.blogg.se

Instagram: @luckysheltie

Medarbetare på Sheltie ifokus

_Wilma
2015-06-19 08:37
2

#12 Kul med agility, trix, bad och mys! 🙂

Jag anmälde min yngsta sheltie Tilda till den officiella utställningen i Vilsta (19 juli). Så nu måste vi träna inför det!

Mlyy
2015-06-23 12:07
1

#11 Hoppas röntgen är ok! :) #13 Då ses vi där! :D

Kitten86
2015-06-23 16:33
3

Nu har vi varit borta på vår första husvagnssemester, över midsommar, och det blev 5 dagar. Hundarna skötte sig toppen och tyckte det var roligt att bo på camping och träffa massa nya människor. Flera stycken som kom fram och ville klappa och några bekanta, som också visade sig bo på campingen, som lånade dem i omgångar för att gå en promenad med dem 😃 Nästa tur med husvagnen blir eventuellt kring V.31, denna gången på fiske semester till Norrland (kring Arvidsjaur och Moskosel)

Igår var vi iväg för ögonlysning och båda boysen är u.a vilket är skojj att ha "svart på vitt". Jayson har mognat en hel del på senaste tiden så förhoppningsvis kan han debutera i rallylydnaden till sensommaren/hösten.

Förhoppningsvis tar vi oss okså iväg till Vilsta för att kika på utställningen den 19 juli och då kanske vi träffas: _Wilma och Mlyy 😉

_Wilma
2015-06-23 20:04
2

#15 Ni verkar ha haft en trevlig husvagnssemester! 🙂

Även vi har semester, men på hemmaplan än så länge. Hoppas på lite bättre väder, det har regnat nästan varje dag hittills. Men en del skogspromenader har det blivit. Planerna för hundarna framöver är en inofficiell utställning för Tilda den 12:e och så Vilsta den 19:e. Hoppas att träffa Kitten86 och några till härifrån då. :)

drika
2015-06-25 18:09
1

För oss blir det agility med daisy och lite utställning med valpis, ska till vilsta:)

Hälsningar

Fredrika