Sheltie iFokus

Sheltie

Etiketttävlingar
Läst 1066 ggr
OurOzzy
4

GK Anlagsprov Viltspår

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Ozzy (RLD N Shelgate Court Jester) gjorde idag GK anlagsprov i viltspår :D Vi ville se vart han låg någonstans, visst spårar vi regelbundet men inte så långt som det var idag. Han fixade det! 👏 Domaren tyckte att han spårade utmärkt och med "perfekt tempo". Så stolt över min fina grabb! Nu laddar vi mot öppen klass till höst :) Kan tillägga att Ozzy tycker det är skitkul att viltspåra ;)

www.josefinejjms.weebly.com - En blogg om våra hundäventyrSkämtar

_Wilma
2

Grattis! Kul med sheltiesar som spårar!  :)

Sajtvärd på Sheltie IFokus

Kitten86
1

Grattis till fint resultat i viltspår anlagsprov!!

Har själv tänkt mig att testa viltspår med mina. Har du och Ozzy gått någon kurs eller så innan detta?

OurOzzy
0

#1 #2 Tackar tackar! Är supernöjd.  😃

#2 Ja, det rekommenderas! Vi gick en grundkurs i viltspår i april för att lära oss att göra ''rätt'' så att man kan träna själv sen. Och det var bra , vi lärde oss grunderna och började mycket långsamt. Man märkte fort att han tyckte det var roligt, och det är ju en mycket bra aktivering med så det känns kul. Finns det kurser där du bor tycker jag ni ska gå, perfekt sätt att ''komma igång''. 🙂

Kitten86
0

Kikat men inte hittat någon tyvärr 😐 Men får fortsätta kolla så vi kan gå en kurs i det!

Lavine
0

Jättekul!

OurOzzy
0

#4 Vad synd! Hoppas att det dyker upp, annars går det säkert att hitta info på nätet om tävlingsregler osv.  Även om det är väldigt kul att gå kurs 😛

#5 Jaa verkligen 😃