Ja!
ja:)
Hälsningar
Fredrika
Mina funkar jättebra med katterna:)
Medarbetare på Sheltie Ifokus.
Min fungerar också super med katter 👍
www.josefinejjms.weebly.com - En blogg om våra hundäventyr
Mina shelties bästa vän är katt så definitivt JA 😂
Min sheltie fungerar jätte bra med vår katt och även med grannens katt
Alldeles utmärkt. Sheltien är ingen jakthund, så den jagar inte katter och är inte aggressiv mot dom. Inte mot andra djur heller.
Vad den möjligtvis gör är att försöka valla dom, både katter och smådjur och människor. Men den är mjuk och snäll mot allt som lever.
Mina hundar fungerar mycket bra tillsammans med katterna vi har hemma - däremot försöker de stöta bort alla katter utomhus som inte är våra!
Jag har 3 katter och en sheltie…dom är bästa vänner och går alltid med ut på promenad!:)
#8 Hehe, jag måste då berätta att trots att det går jättebra med mina två katter och hund ihop, så tycker min hund att främmande katter är MYCKET mer intressanta och söta och roliga, och han gör allt för att få hälsa på katter vi möter ute. Jättelyckligt piper han och står stilla och viftar på svansen. Han har en jättebra kattkompis hos hundvakten som har en granne med utekatt som gärna släntrar över, och inte tvekar alls att gå fram till min hund och stryka sig mot honom. Min hund är i sjunde himlen då, haha. #9 Åh, det är min dröm. Visserligen kan jag ta med min yngsta katt i koppel på hundpromenad när vi är på landet där vi kan få gå helt i fred, men det är bara någon gång per år. Hon struttar i alla fall glatt med, och jag upplever det som att hon får stöd av att gå bredvid sin hund.
#10 Ja visst är det underbart när dom finner varandra. Mina är utekatter och är på sommaren 90% ute och varje gång vi går ut med hunden kommer dom skuttandes ut ur buskarna och följer gladligen med för lite bus och promenad!:)
"Sheltien är ingen jakthund" "Är mjuk och snäll mot allt som lever" Kan ni vara snäll och tala om det för mina? 😃
Skämt åsido, vi har aldrig haft katt så våra 2 sheltiesar försöker definitivt jaga katter om de träffar på några. Däremot har vi haft kanin och det funkade bra, så bara dom får vänja sig vid varandra kan man nog ha sheltiesar tillsammans med i princip vad som helst för djur.