Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettallmänt
Läst 1075 ggr
Max2013
0

Transportbur

Har sele nu men funderar på att köpa en bur , men har lite funderingar om vilken och vad som är säkrast. Vad har ni för burar ? Vill ha en krocktestad och tålig . Finns det någon bur man kan ha i baksätet? Är lite nojig med att ha den i bagagen , i fall man blir påkörd bak. Kollat på en mimsafe på nätet , vad jag fattar det som ska den inte tryckas ihop och den ska vara säker att ha i bagagen . Någon som vet någon bra?

Kitten86
0

Vet inte om någon bilbur som jag skulle kalla säker (eller krocktestad) att ha i baksätet utan isf är bilbälte den bästa lösningen. Vad gäller bilbur att ha i bagaget så har jag för mig att mim ska vara bra och krocktestad. Något jag själv gärna skulle vilja ha på min bilbur, ifall jag skulle ha en, är en "bakdörr" så att man alltid kan komma åt hunden och få ut den ur buren även om man blir påkörd bak. En bra och krocktestad bilbur ska ju ta smällen från t.ex. en krock på ett kontrollerat sätt och inte mosa hunden som i en ihopknycklad burk. (Hoppas du förstår vad jag menar).

Max2013
0

En bakdörr på buren hade också varit bra och säkert ! Nä , precis det jag är rädd för att buren inte ska hålla! Och mosa honom. Vi har köpt ny bil nu , men det är en halvkombi . Anledningen till vi har haft sele är för den andra bilen var för liten . Men denna är väldigt rymlig där bak faktiskt , känns lite tråkigt att han inte kan se ut bara :P Är väldigt inne på en mim , får åka till djuraffären och kolla på dessa .

Kitten86
0

Ja, att se och "klämma" på det i verkligheten är ju helt klart att föredra. Vet att jag hört om bilbur som har just en "bakdörr" men minns inte alls vad märket hette…. Men en vanlig krocktestad bilbur ska ju vara konstruerad för att hålla vid en eventuell krock.

Kitten86
1

Hittade en nu efter en snabb sökning. Artfex har krocktestade bilburar med evakueringslucka. Mer info hittar du här

Kollar man snabbt upp MIM så är även dem krocktestade, har deformationszoner och nödutgång😃

Max2013
0

Ja , precis . Vi var iväg igår för att kolla men tyvärr var de inte monterade . Så kunde inte kolla på någon , sen visste de inte så mycket om burarna . Men ringde till en större djuraffär och där tala jag bara om vad jag hade för bil och hund och då visste hon direkt vilken jag skulle ha !:) Dom kunde montera upp den så jag fick kolla och testa i bilen först. #4 Ja , så himla bra ! Den ska de bli! :D

Kitten86
0

Skönt att höra att du hittade nmågon som kunde ge dig bra hjälp och montera upp en så du får chans att se, klämma och känna på den 😃