Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettallmänt
Läst 1452 ggr
Mlyy
1

Stockholms hundmässa 2015 :)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej alla fina! :) Är det någon här som ska ställa ut eller bara gå och kika på Stockholms hundmässa 12-13 december? :) (Sheltie ställs på lördagen) Själv har jag besökt mässan de senaste 2 åren, utan hund. I år ska jag dit och ställa ut Zaga, det har varit mitt mål sedan jag skaffade henne. Men för någon vecka sedan kände jag: "Nämen, ska jag verkligen?!", "Jag vågar inte!" (Är så himla rädd att hon ska dra i kopplet) Men det har dom sagt varit mitt mål, så det är lika bra att köra, antar jag!? :D hihi! Och igår tränade vi utställning med ett gäng kompisar och det gick superduperbra!! :D Dessvärre kommer det inte finnas någon Sheltiemonter i år heller!! :( Inte funnits på de senaste 2 åren heller. Jag skrev frågan om det kommer finnas i år, i gruppen Sheltieplanket på fb (grupp endast för medlemmar i Shetland sheepdogklubben) och fick till svar: "Det diskuterades på medlemsmötet i Sthlm och vi fick veta att det kommer inte finnas ngn monter i år. Det behövs många som engagerar sig fre-sön i montern så redan nu kanske man kan börja förbereda inför Stora Stockholm 2016. En fråga som kan tas upp på årsmötet kanske. :)"

meerschweinchen
1

Jag funderar på att åka dit men utan hund då. Har aldrig varit där förut. Men jag får se hur det blir, bor ju så långt bort. 

Självklart att du ska ställa ut Zaga eftersom det är ditt mål😃Kommer säker att gå bra!

Mvh Sabine

Bello_O
1

Hade gärna kommit men jag är inte riktigt säker. Det är långt ifrån mig och det kostar ju en del att resa. Det skulle vara kul annars! :D

Medarbetare på Sheltie Ifokus.

Lavine
1

Vad kul för dig att få delta i utställningen nu!

ROCCAM
1

Jag planerar att åka dit och kika. Och klart du ska ställa ut henne! :)

Kitten86
1

Klart du ska ställa henne där speciellt efersom det varit ditt mål! Kan ju inte gå "värre" än att hon drar i kopplet men jag tror att det kommer gå bra. Du har ju ställt henne en del så träning har hon ju fått 😉

Jag kommer försöka ta mig dit iår igen. Brukar försöka åka årligen dit och kika ffa på tillbehörsmässan och de senaste åren har jag kikat på en bekant som ställt ut sin/a hund/ar.

Mlyy
1

Åh, tack så mycket för pepporden hörrni! ❤️ Kommer nog anmäla idag! 🌺 Får se om vi ses då! 😃