Hjälp! Namnförslag?
Hej! Om 17 dagar ( torsdag den 17:de december) så får vi hem en Sheltie valp! Han kommer vara någonstans vid 13/14 veckor då. <3 Men problemet är att mamma, pappa och jag har svårt att hitta ett namn som vi alla tycker passar. Han är sobelfärgad och har en vit fläck på vänstra sidan av pannan. Enligt uppfödaren är han väldigt snabb och pigg, men långsam på att äta. (Vilket vi också såg när vi hälsade på hos honom) Så nu undrar jag vad ni har för namnförslag? Än så länge funderar vi lite på Mico (blixt på latin)
Namn brukar lösa sig faktiskt, stressa inte över det förrän ni har känt valpen ett tag. Men om ni vill ha ett namn, fundera på om det är något ni alla gillar gemensamt. Som exempelvis om ni hejar på AIK kan hunden heta Gnaget, eller om ni gillar en speciell film så kan ni döpa den efter en karaktär i den.
Men en som äter långsamt och njuter är ju en Gourmet. 🙂
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Okej, tack. Får prata med päronen under middagen ikväll kankse. Jag tycker att karakträrs namn är väldigt tilltalande :)
Jag är helt besatt av Harry Potterböckerna, så mina fick heta Ginny och Luna.😃
Medarbetare på Sheltie Ifokus.
Håller med om att det där med namn ger sig av sig självt. Kort efter att min första sheltie föddes så visste jag vad han skulle heta, och så blev det. Sen när jag fick hem min yngsta så hade jag en lista med namn jag gillade/ fastnat för sen tidigare men när jag väl hade honom hemma så fick han ganska snabbt ett helt annat namn än några av dem jag först tänk mig 😃
Grattis till att ni snart blir med sheltie måste jag ju säga iaf (oavsett vad guldklimpen till slut kallas)!
Kom och tänka på när jag skulle hitta på ett namn , som jag tänkte och leta namn på internet ;) Men så en dag när jag såg en Ica maxi påse , så såg man bara Max ;) i:ET syntes inte så då kom jag på att han ska heta Max haha ! Döpt efter en Ica maxi påse . Då hade jag träffat honom en gång och tyckte han skulle passa som en Max även sambon . Mico tyckte jag var fint !
Du kan söka på "hundnamn"javascript:nicTemp(); så kommer det fram namn.Jag ska köpa min hund till sommaren.Min ska heta Sofia men jag har planerat allt. Men jag bestämde mig för tre år sen så jag har haft tid och tänka.Men med min första hund som vi har nu så kunde vi inte komma fram till vad han skulle heta.Men 10 på kvällen dagen innan vi skulle hämta honom så sa min pappa att han kunde heta Frost (inte som i frost filmen)Dagen efteråt så hämtade vi vår lilla Frost (han är en schäfer)Du kommer fram till ett namn.
En tid utan en häst är bara en väntetid 
Tycker Mico låter mycket bra! Då är jag inte alls partisk då det påminner om Mikko ;)