Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettpäls-färger-och-tecken
Läst 1297 ggr
IngridSvensson
0

Hårmängd som vuxen..?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kan man på något sätt förutspå hur pälsad en sheltie blir som vuxen? Har en tik på 10 veckor på söndag som jag helst inte vill att hon ska bli så hårig… :$

Skråmyrs blogg
We will one day, Venture to the stars. 
RegnbågeStjärnor

Kitten86
1

Som jag fått höra så får man använda föräldrarnas pälsmängd som måttstock för hur hunden eventuellt kommer att bli pälsad som vuxen. På båda mina har det stämt väldigt bra.

Ska jag jämföra River som liten och Jayson som liten så märkte jag även skillnad och insåg att Jayson skulle få en tjockare päls än River. Men kan inte förklara det bättre än så… Tror att det är jättesvårt att se på en valp annars överlag, speciellt en så pass ung, hur mycket päls den får som vuxen.

IngridSvensson
0

Okej, tack för svar. Tror också det är svårt att se när de är så pass små.. :) #1

Skråmyrs blogg
RegnbågeStjärnor

IngridSvensson
0

Pappan biblue och mamman trefärgad

Skråmyrs blogg
RegnbågeStjärnor

IngridSvensson
0

Skråmyrs blogg
RegnbågeStjärnor

IngridSvensson
0

Ingen av de har väl särskilt mycket fluff? :)

Skråmyrs blogg
RegnbågeStjärnor

Kitten86
0

De ser ju inte ut att ha särskilt lång päls men bådas ser rätt så tjock ut ändå… Men är alltid svårt att bedöma från bilder. Du skulle säkert kunna rådfråga ägaren vart hen tror att din hund eventuellt kommer att landa vad gäller pälsmängden.

IngridSvensson
0

Ja, just det! Det ska jag göra. Hennes är ute väldigt mycket också. Men det är ju min lillflisa med.. Ja, deras päls är ju inte så lång! 😄

Skråmyrs blogg
RegnbågeStjärnor