Paracord - halsband/koppel
De florerar ju överallt och de är så läckra!
Är det någon här inne som gör egen? Hur många meter behöver man per halsband och koppel?
Skulle vilja testa göra eget, eftersom det innebär lite kvällsmys i dessa gråa tider 😉
Dessutom en perfekt present till vänner med hund!
Jag har gjort både koppel och halsband. Faktiskt så gjorde jag ett koppel idag, då jag är sjuk och ville ha något att sysselsätta mig med.
Hur mycket lina man behöver beror helt på vilken teknik man använder sig av. Idag använde jag den här sidan och tekniken och använde då 6 meter av varje färg. Halsbandet gjorde jag för ett år sedan så jag kommer inte ihåg hur mycket lina jag använde. Dock så om du kollar i länken ovan så står det hur mycket lina de använde till halsbandet på 24 cm och då kan man ju räkna på hur mycket lina det går på 1 cm. (Hoppas du förstår vad jag menar). Annars kan man säkert hitta någon video på youtube också där det står hur man gör.
Panduro har även en video på ett koppel man kan göra, där så går det dock åt mycket mer lina och kopplet blir kortare (om man inte använder ännu mer lina förstås). Länk.
Skickar även med en bild på mitt koppel!🙂
Kolla in min blogg www.livetmedensheltie.blogg.se
Instagram: @luckysheltie
Medarbetare på Sheltie ifokus

Bra med länkar och fint koppel!
Jag är så sugen att testa göra själv ist för att köpa färdigt. Roligt om man lyckats bra dessutom!
Var köper du lina? Via nätet eller ute?
Har läst att det finns olika "hållbara" linor, är det tjockleken som varirerar mycket eller det är strunt samma?
#2 Jag har köpt mina linor på panduro.se då de har metervara och det är väldigt så man sliper bränna ihop alla trådar. Jag är även funderat på att beställa från paracordshop.se
Det är tjockleken, tror att det är hur många innertrådar tråden har. Här finns en bra tabell.
Kolla in min blogg www.livetmedensheltie.blogg.se
Instagram: @luckysheltie
Medarbetare på Sheltie ifokus