Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettvalpar-avel
Läst 881 ggr
[AnnaHNS]
0

Hundvakt till valp

Vi ska (om allt går bra, håller tummarna👍) äntligen få hem en liten sheltie under våren! Kullen är beräknad att födas runt början på februari. Idag uppstod dock en fundering när både sambon och jag fick en inbjudan till en kick-off med jobbet (yes vi jobbar på samma ställe) som går av stapeln i slutet på maj. Det är under tor-sön så man är borta tre dagar ifall man följer med. Är det alldeles för tidigt att lämna hunden med en hundvakt då, och under såpass lång tid?

Funderar på om han inte hunnit bli tillräckligt trygg med oss och sitt nya hem då eller om det kanske bara är bra att han får uppleva andra människor? Vad tycker ni?

[Forest]
1

Bor ni långt i från uppfödaren? För annars kan man höra om inte valpen kan vara där dessa dagar :)

Lavine
1

Jag tror det går bra.

-Cissi-
1

Jag jobbar på ett litet hunddagis/pantionat och vi har haft några unga valpar (9veckor) och dom har inte haft några problem att vara ifrån ägarna men det har varigt under dagen, tror inte det skulle vara nått problem.

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

Katarina97
2

Jag tror att det borde gå bra, men jag tror att det vore bäst om det är någon ni känner som kan komma innan och lära känna valpen innan ni lämnar den med hundvakten och det bästa vore nog också om hundvakten kunde bo hemma hos er så att valpen får vara i sitt hem.

[AnnaHNS]
0

Tack så mycket för svaren! Det var skönt att höra att det går bra för honom med lite "egentid" om man ordnar på ett bra sätt :)