Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettallmänt
Läst 1450 ggr
meerschweinchen
2015-12-25 14:59
1

Planer för 2016

Om para ett par dagar står vi vid 2016, ett helt nytt år med nya och roliga upplevelser. Vad har ni för mål och planer för det nya året? 

Vad har hänt under det år som gått? Har ni klarat de mål ni hade? :) Här har vi den gamla tråden för 2015.  http://sheltie.ifokus.se/discussions/54ac35d7ce12c46e76003a94-mal-och-planer-for-2015?participating-6

Mvh Sabine

Bello_O
2015-12-25 15:04
1

2015 hade jag inga särskilda mål, så ja, det finns inga uppnådda heller. 

Inför 2016 planerar jag att börja träna ordentligt med Luna, åka på någon träningstävling till sommaren och beroende på hur hon utvecklas kanske vi kör på nån riktig tävling i höst. Tränar lite smått på alléslalom, alltså utan några svängar. Bara att liksom springa mellan pinnarna. Det har jag tänkt träna in helt till vår/sommaren!

Med Ginny hoppas jag orka ta tag i slalomträningen så vi kan tävla officiellt.😃

Medarbetare på Sheltie Ifokus.

Kitten86
2015-12-25 17:39
1

Hade en del mål för 2015, inga skyhöga, och de flesta av dem uppnådde vi vilket är roligt 😃

Mål jag kan sätta för 2016…

River:
- Köra/träna agility för att det är roligt och försöka tävla, off. eller inoff.
- Debutera i avancerad klass i rallylydnad och förhoppningsvis ta RLDA.
- Testa på viltspår och kanske tom genomgå anlagstest (flyttat från 2015 års mål)
- Fortsätta ha roligt ihop!

Jayson:
- Komma igång med agilityn ordentligt och tävla, off. eller inoff.
- Tävla rallylydnad och sikta på att ta RLDN.
- Genomföra BPH
- Testa att valla.
- Testa på viltspår.
- Fortsätta ha roligt ihop!

meerschweinchen
2015-12-25 19:09
1

Vilka spännande må ni har!

Målen jag hade för 2015:

Starta i fortsättningsklassen och kanske ta tre godkända resultat.

- Det blev inte av. Ingen tävling i år alls bara massa träning. 

Fortsätta med viltspår. Kanske testa på agility eller freestyle.

- Spårat har vi gjort lite på hemmaplan. Vi gick en helgskurs i agility men inte mer än så. Freestyle har jag på börjat med de sista veckorna nu. Håller på att få ihop ett program. 

Gå en kurs men i vad vet jag inte

- En helgs kurs i grunderna i agility och en helgs kurs i Do As I Do.  

Mina mål och planer för 2016

• Starta i fortsättnings klassen och förbereda oss för avancerad klass. 
  • Träna freestyle för roligt och få ihop ett helt program. Om jag känner för det kanske vi far ut på någon tävling. 
  • Massor av tricks träning bara för att vi älskar det. 
  • Fortsätta med viltspår och göra ett anlagstest. 
  • Förbättra oss i Do As I DO träningen. 
  • Gå en kurs i något som vi tycker är roligt. 
  • Ha roligt och bara må gott.

Mvh Sabine

OurOzzy
2015-12-25 20:18
1

Åren går så himla fort. Men våra planer för år 2015 var tävlingsdebut. Det nådde vi inom rally och tog vår första titel (RLD N) Gjorde även anlagsprov i viltspår och fick Godkänt :) Superkul! Hela hösten har dock varit en paus från tävling och bara fokus på att ha kul och att bara "vara" då det kommit mycket annat i vägen med husköp. Så 2016 blir superspännande. Målet är att fortsätta tävla och ha roligt, hade varit kul med någon mer titel i rally :) och tävla i öppen klass i viltspår. Kommer även att köra igång Nosework då vi anmält oss till en helgkurs i detta den 2-3 januari. Så vi börjar året med att lära oss grunderna inom denna spännande hundsport! Ska bli så kul :) Sen hoppas vi på tillökning i form av en Aussievalp till sommaren. Skulle blivit i höstas men hus kom i vägen och vi vill ha tid och fokus på bara valpen när det är dags. Hoppas att ni uppnår era mål och får ett fantastiskt 2016 😊

www.josefinejjms.weebly.com - En blogg om våra hundäventyrSkämtar

Cassii
2015-12-26 00:46
1

Röjas mål 2015 (strukt under det vi klarat)

* Klass 3 hopp & agility

* Tagit 4 SM pinnar till SM 2016

* Vara med på LLU

* (FD2 & HTM1)

* RLDF

* Vara frisk och kry!

Varit ett otroligt spännande år! En otroligt fin hund har jag som jag imponeras av gång på gång.. 

2016 mål:

Röja

* Ett cert hoppklass 3 & uppflyttad till agilityklass 3.

* En valpkull

* Frisk & kry!

Ila

* Debutera agility & hoppklass 1

* Debutera i freestyle klass 1

* Teamkänsla på banan

* HD/ED röntgen :)

[Springerpoo]
2015-12-27 14:15
2

Har inte haft några mål med Gus 2015 eftersom han flyttade in i September och fortfarande är valp.

Våra mål 2016

*Gå på flera inofficiella utställningar

*Gå på minst två officiella utställningar, helst då Tvååker Internationella

*Prova på spår

*Prova på att valla

*Gå agilitykurs och börja träna

*Lära oss grunderna i rallylydnad

*HD/ED röntgen

*Göra MH

*Vara frisk och glad 😃

Mlyy
2015-12-28 09:47
1

Vi har klarat av vårat mål, vilket var att ställa ut på Stockholm Hundmässa! 😃 Så stolt!

Målen för 2016: Prova på lite mer agility till våren.
HD/ED-röntga
Ställa ut på några officiella utställningar/specialer

😃🌺

xina10
2015-12-28 12:24
1

Våra planer inför år 2016 Buffy : Fortsätta träna agility och ut och tävla mycket både inofficiella, officiella och blåbärstävlingar. Vi tycker det är riktigt kul. Vi fortsätter även med Buffys andra favorit och det är frisbee men mest för det är så roligt. Phoebe : Ska ställa Phoebe några gånger i år med tänkte jag, ställde ett par gånger förra året med resultatet VG men tror att vi kan få bättre för första gången var hon i lite för högt hull och andra gången hade inte pälsen kommit tillbaka riktigt, just nu är hon i perfekt kondition och har finfin päls. Vill gärna försöka ta en kull valpar efter henne men det gick ju inte så bra i somras så är tveksam, även om veterinären menar att det var en tillfällighet. Ska även fortsätta träna agility och prova på några blåbärstävlingar. För övrigt ska vi försöka ha ett riktigt roligt hundår ❤️

//Jonnix

_Wilma
2016-01-03 19:30
2

Försöker flytta ett inlägg som hamnat i fel inlägg. :) /_Wilma

2016-01-02 11:32#6 av: Runans

Gott Nytt År från Solrunans!

Vi har skaffat en ny liten sheltiekille, "Nikko" som flyttade in till oss i mitten av november. Hoppas bilden på mina två shelties kommer med här.  Ser fram emot ett nytt år aktivt år med två underbara shelties. Börjar året med blåbärstävling i agility för Sally och valputställning för Nikko nu i januari.

Mål för året med  Sally är att tävla i fortsättningsklass i rallylydnad, få en pinne i klass 1 agility samt får ett godkänt resultat i tävlingslydnad klass 1.  Tänker att ett trippeldiplom i Sheltieklubben skulle vara pricken över i:et.  Det vi får kämpa mest med är apporten i tävlingslydnad, känns nästan hopplöst att få Sally att hålla apporten mer än en bråkdel av en sekund.  Sen hoppas vi på en  valpkull om allt stämmer vid nästa löp : )

Målet för Nikko är att han ska fortsätta utvecklas till en trygg och positiv hund som gillar att leka, busa och så småningom träna i några av de grenar Sally provar på. Här har vi nog möjlighet att få till en apport lättare eftersom Nikko verkar ha ett större föremålsintresse. Håller också tummarna för att Nikko blir tillräckligt stor och når fina resultat i utställningsringen. Uppfödaren har bibehållen avelsrätt på honom så framöver önskar vi förstås att han ska bli pappa till tre valpkullar åt sin uppfödare. 

Egna mål handlar om fotografering, men det blir ett eget inlägg.

1Bra inlägg

Sajtvärd på Sheltie IFokus

Nalidja
2016-01-14 13:54
3

Vi hade som mål att ta RLDN, starta lydnadsklass 1 och ha riktigt roligt 2015 ;)
Pussel tog RLDN och RLDF. Vi har inte startat i lydnadsklass 1 men vi hade ett riktigt roligt år!

Planerna för 2016 är att ta RLDA och RLDM, sen har vi inte planerat så mycket mer. Lydnaden ska vi vänta med till 2017 :)

workwithpaws
2016-01-17 13:59
0

2015s mål, de i fetstil blev avklarat.

• Få en stor, fin och frisk valpkull med bra mentalitet!
  • Komma tillbaka i kroppen efter valparna
  • Sätta muskler och få upp en bra kondition
  • RLD N, gärna ett godkänt i Fortsättning med.
  • Starta agility inofficellt eller officellt
  • HD och AD röntgas
  • Ögonlysas
  • Gå agility-tävlingskurs A och B
  • Viltspår
  • Paras med vår planerade hane (utdraget löp)

Fantas mål 2016: 

• Få en valpkull
  • RLD N, gärna ett godkänt i Fortsättning med.
  • HD och AD röntgas
  • Ögonlysas
  • Gå agility-tävlingskurs A och B
  • Tävla agilityofficiellt
  • Viltspår
  • Vara frisk