Nyfikenhet
Gillar era hundar att bada? Och hur är dom att ha lösa? Bilder är alltid uppskattade!
Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography
Skulle nog säga att mina gillar att leka mer i vattnet än vad de faktiskt badar/ simmar även om det händer också. De går ner i vattnet tills de får det upp till magen eller upp en liten bit upp på bröstkorgen. Annars att springa o plaska i vattnet eller blåsa bubblor med näsan är alltid skojj.
Inga problem att ha lösa. Mina springer lösa i stort sett jämt. Undantaget är när man inte kan/får ha dem lösa t.ex. vid promenad inne i stan….
Mina har inga problem att vara lösa. Men där det kan komma mer bilar har jag de oftast kopplade, bara "utifall att".
Vad gäller badande & vatten, min ena avskyr vatten. Inte ens en tass vill hon doppa. Min andra har inte haft möjlighet att bada mer än ett par gånger, vilket är över ett halvår sedan nu, så henne vet jag inte så säkert.
Då räknar jag inte med duschning, det ställer de upp på men jag gör det inte så ofta.
Medarbetare på Sheltie Ifokus.
Mina hundar är lösa ibland där det passar, men inte i stan.

Milla
De gillar inte att bada, men doppar tassarna om det är varmt. Inomhus är det inga problem att duscha och bada, men då har ju vattnet en annan temperatur. :)
Sajtvärd på Sheltie IFokus
Min gillar inte att bada men doppa tassarna går och springa o leka!
Bor halvt i centrum så blir mest i skog och när man vet att man inte får möten :-)

De är lätta att ha lösa. Har inte alls behövt lägga ner lika mycket tid på dem som när jag tränade cavalieren.
De älskar att simma :)

Susanna
Min lille kille är inte så mycket för att bada, men kan springa och plaska i vattnet eller göra "kaffekokarn" (blåsa bubblor), det är det första han gör när han ser en vattenpöl eller gyttja. Däremot ÄLSKAR han när vi tar fram vattenslangen för att vattna blommor mm. Han får gå lös i skogen och stannar när man säger stanna om det kommer någon eller vi börjar närma oss en väg, då står han och väntar tills jag kopplat honom. Han är väldigt "mammig" och har aldrig rymt eller sprungit iväg för långt, till skillnad från vår gamla blandras som rymde då och då ända fram tills hans var 17-18 någonting
#5 Oj vad många fina hundar du har! Vad är det för raser och hur många hundar har du? :D
Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography