Panik :'(
Min hanne har alltid varit liten i maten… Men just nu är läget ohållbart, han väger 4,4 kg och är 1,3 år gammal. Han har inte något hull kvar, måste till veterinären på måndag och kolla hans värden. Han är hyfsat ok förutom att han inte äter… Så fort han får mat sätter han svansen mellan benen och ser ängslig ut… Han är loj men verkar i övrigt ok. Äter alltså ingenting av vad man än erbjuder ( senaste dagen) ger honom näringsersättning, men är ju inte hållbart. Vad kan detta bero på? :/
Äter han ingenting som erbjuds? Inte ens godis eller liknande?
Kan han ha ont i tänder / mun / hals / mage?
// Harley
Tidigare åt han t ex om det var tillräckligt gott, nu ratar han det mesta, men ibland kan han äta typ två matkulor för att sedan gå iväg med svansen mellan benen så misstänker att han har ont i svalget, han dricker i alla fall :/
Lille kraken, låter som att ett besök hos vetten är nästa steg.
Håller tummarna för att det är enkelt åtgärdat! 🤗
// Harley
Stackars liten! :(
Jättebra med ett veterinärbesök! :)
Sajtvärd på Sheltie IFokus
Eftersom han inte vill äta alls, ens om ngt supergott ges, så låter det som att det är något som "stör" honom. Kan ju vara något med tänder/hals men även något med magen (typ får ont i magen/mår illa av att äta). Låter vettigt att åka till veterinären och kolla upp honom för som du säger är det inte hållbart i längden med att ge näringsersättning!
Min första tanke är också tonsiller, tänder, mage. Håller tummarna för att ni finner på råd snabbt.

Hur har det gått?! Har du fått komma in till vetten mitt i allt julstök?
Glömde helt att svara. Det har gått bra, åkte in på annandag jul och veterinären behövde nästan bara titta på Mikko så vände det ;) fick diagnosen lindrig anorexi och fick magkatarrs mediciner. Nu äter han mer och har gått upp några gram, tror dock att han av naturen är ganska mager! Men han både äter mer och är allmänt piggare :)
Skönt att han äter mer och är piggare! 🙂
Sajtvärd på Sheltie IFokus
Skönt att höra att det iaf har vänt, även om det är lite. Som du säger är ju vissa av naturen magrare medans andra lättare lägger på sig för mycket. Går han fortfarande på magkatarrs medicin eller var det bara en period? Hoppas att det håller i sig och att han längre fram får lite bättre aptit 😃