Köpa hund med anmärkning?
Hej! Hur skulle ni ställa er till att köpa en hund med anmärkning på en armbåge? Tiken är 1 år och verkar för övrigt jättefin och skulle passa vår familj perfekt. Uppfödaren verkade inte uppfatta det som ett problem att det fanns en anmärkning, men jag vill självklart inte att det ska innebära problem för hunden i framtiden. Hoppas att någon kunnig kan komma med råd :) Tack på förhand!
Vad för anmärkning? ED, patella? grad? Pålagringar? Är hunden röntgad o iså fall varför?
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
Läste också den annonsen, den har tydligen inte fått ua på armbågen, skulle aldrig köpa den till det priset, ( inte av den personen överhuvudtaget) säljaren är en fd ökänd skojare, hon har blandrasuppf. Hon har haft annons på blocket om planerade valpar på den tiken som är till salu och en annan blandistik, de skulle båda paras med en hane hon köpt in. Om jag har hört rätt så var den hannen hon köpt inte avsedd för vidare avel :(
Tack för ditt svar! Jag ringde på annonsen och pratade med uppfödaren. Personen sa bara att hunden är röntgad nyligen och att det fanns en anmärkning på en armbåge och hunden bör därför inte användas i avel. Inte heller i Agility. Det nämndes inte vad det berodde på, och jag är inte tillräckligt kunnig för att ställa de rätta frågorna, så tack för ditt svar. Då vet jag vad jag kan fråga mer om :)
Ann-Ch, tack för viktig information!