Pussel
Vilken liten sötnos! Grattis! ❤️
Åh så fin! Kul att du äntligen hämtat hem honom! 🙂
Sajtvärd på Sheltie IFokus
Tack! Han är så underbar, och lugn! 🙂
Assars söta bror!
Grattis till er hemkomna sötnos!!
Jättesöt!! Lycka till :)
Tack!!
Grattis och lycka till! Kul med kullbröder här.
Ja det känns jättekul att vi har kontakt med Assar's ägare så man kan följa utvecklingen! 🙂
Vad söt! Grattis!!
Grattis vilken söt kille! 🙂 Lycka till!
Tack! 🙂
Söt kille, ska bli kul att se honom utvecklas. :)
Grattis, så roligt! Han var bara för söt! :D
Mvh Sabine
Så söt :) Lycka till :)
Vilken sötnos! Grattis, och lycka till!
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Igår blev Pussel 9 veckor, han väger ca 2,5 kg och är ca 25 cm hög. Han är väldigt busig och energisk men är väldigt blyg mot främmande saker. Vi har varit och kollat lite på stan och suttit utanför köpcentret utan problem, men om det kommer fram någon och pratar med mig så gömmer han sig bakom mina ben. Det är lite synd att vi inte känner någon här, för det kommer aldrig folk hit och hälsar på så vi får träna på hans blyghet. Jag hoppas han blir bättre med lite mer miljöträning.
Han har ingenting emot att åka bil, han lägger sig och sover så fort bilen startat. Han älskar att sova, busa och bita Svinto (katten) i hennes långa skägg 😉
Så söt! 🙂
En del valpar är lite blyga. Bra att ni tänker på att miljöträna i valpens egen takt.
Kommer ni gå valpkurs när han bli lite äldre?
Valpkurs är planerat att gå på, bara jag hittar någon som börjar snart. Jag är lite kluven i när man ska gå på valpkurs. Vågar man gå med valpen på det innan den är 12 veckor och fått sin andra vaccinationsspruta?
På den brukshundklubb där jag gått rekommenderar de att man ska vara minst ca 4 månader. :)
Okej, ja jag har läst det på några ställen också men har även hittat de som tar in de som är under 12 veckor. Vi väntar nog några veckor till och tränar på lite här hemma så länge 🙂
Åh, vilket söt liten sak du har fått hem. Grattis! :D
Helix var också väldigt blyg/försiktig i början. Allt är ju så nytt så det är förståeligt. Han vågade inte alls hälsa på andra människor utan gömde sig. Jag skulle nog till och med våga säga att han var rädd för andra människor. Detta beteende vände när han var runt 10 veckor och nu är folk det bästa han vet, och han bara ska fram till absolut alla (utom barn som kan vara lite läskiga ibland när de viftar häftigt med armarna, men om de är lugna eller ignorerar honom så vill han gärna busa med dem och försöker få igång dem). Det vi gjorde var att jag lät alla som ville få hälsa på Helix OM de satte sig på huk och lät han själv få gå fram till dem i sin egen takt. Det var så allt vände för oss. :)
Som sagt ovan så skiljer sig ålder på valpkursen åt. Här i Stockholm finns det några som tillåter 9 veckorsvalpar, men de flesta har efter 12-veckors sprutan. Vi började när Helix var 4 månader dock. :)
Det låter som Pussel, jag kan nog också säga att han är rädd ibland! Jag har sagt till människor att sätta sig på huk, dom har till och med haft godis i handen som dom fått av mig men han bryr sig inte, han sitter bakom mig och kikar bara.
Men om det går förbi en person när vi är ute (som inte bryr sig om honom) så ställer han sig och luktar efter han/hon och det är ju bra iaf, och då får han beröm. Så lite nyfiken är han, lite feg bara 🙂
Vilken sötnos! Min kille var också väldigt blyg när han var valp, sen tog nyfikenheten över och han skulle fram till allt och alla, så det släpper nog för er också :)
Jag hoppas verkligen det, idag har vi varit på djuraffären och han hälsar inte på nån överhuvudtaget även fast dom har godis. Han går inte fram till någon hund heller. Har ni några tips på hur man kan göra? Eller ska man bara låta han vara och hoppas att det går över?
Det kanske kan hjälpa om personen som hälsar inte tittar direkt på valpen utan låter honom gå fram i egen takt och nosa. Så var det för min, också om personen satte igång att leka så var han på väldigt snart. Pussel är ju väldigt ung fortfarande så tror det kommer släppa efterhand om ni fortsätter med miljö- och socialträning. På valpkursen får man ju oftast många tips och råd också. När vi gick på valpkurs fick de leka ihop och parades ihop av kursledaren så de passade varandra. Tex de lite mer försiktiga fick leka ihop.
Okej, ja det är svårt för alla människor jag har mött som kommer fram vill på en gång klappa och pratar med hög pipig röst (som gör att han blir ännu mer rädd). Jag har försökt säga åt dom att vara tyst och inte gå fram till honom men då är det redan försent för då är han redan rädd och sitter bakom mig, finns ingenting som funkar för att han ska visa intresse då.
På fredag kommer en kompis hit iallafall, så då har man ju en chans att han kan få lite förtroende för denna person och då kanske det kommer gå lite bättre sen 🙂
Ja det var vi också med om, många som inte ens frågade om de fick hälsa och bara gick fram och slängde fram handen.. Det kommer säkert gå bättre efter det. Då är han ju också i sin trygga miljö och vågar sig fram. Lycka till!
Tack så mycket! 🙂
#25 något annat ni kan prova som även det funkade för oss är att man varje dag sätter sig en liten stund på en gräsmatta eller liknande och bara tittar på förbipasserande människor, på ett avstånd (detta är viktigt..alltså avståndet). Vi satte oss ute på morgnarna, vid en promenadväg där det inte körde så mycket bilar, och när många (men inte jättemånga) var på väg till jobbet. Då var dem fokuserade på sitt och såg inte alltid Helix, vilket gjorde Helix lite mer självsäker. Alla människor var inte så läskiga. Så det ligger lite något i det som #26 sa. Vissa valpar kan uppfatta det som hotfullt om främmande tittar direkt på valpen. Läste även någonstans att man inte ska locka på en rädd/osäker hund med godis. Minns inte varför men det stog i någon bok. Ni kanske också kan förklara för människor som börjar närma sig er att de får hälsa men att Pussel tycker det är läskigt så det är bra om de inte pratar eller tittar direkt på honom och att de sätter sig på huk. Sen kan du försöka prata lite med människan så du håller dennes fokus borta från hunden. Fast det kanske du redan har provat? Bara lite tips. :) Nu när din vän kommer är det ju ett perfekt tillfälle att träna honom. Hoppas det vänder även för er!
#30 Vi har en gång/cykelväg här på andra sidan huset bara och där har jag varit mycket. Jag har mest haft han i famnen men några gånger har vi stått på gräsmattan bredvid och tittat. Det är några människor som går där, men det är många som cyklar (nästan alla cyklar överallt här i Uppsala).
På tal om att locka med godis.. I djuraffären försöker alltid personalen locka med godis, men eftersom Pussel bara ställer sig bakom mig eller försöker ta sig därifrån så har personalen kastat lite godis till honom, men det kanske bara gör saken värre. Då kanske han kopplar ihop belöningen med hans rädsla och tror att hans beteende är bra?
En sak som jag har lagt märke till är att han är mycket tuffare när han har koppel på sig. Kanske han har förstått att han inte kan springa och gömma sig då?
Tack så hemskt mycket för alla tips, guld värt! 🙂
Igår blev min plutt 12 veckor 🙂
Han har gjort lite framsteg och nu älskar han alla hundar, det spelar ingen roll om det är en Sheltie, Pitbull, Chihuahua eller nån annan hundras - han blir jätteglad och vill hälsa på alla.
Min familj har varit och hälsat på i veckan så då har han fått träna på både barn och vuxna. Han är fortfarande lite försiktig, men det går nog över.
Det bästa han vet är när vi går ut med honom och vår ena katt (hans bästis). Han blir helt annorlunda ute när vi har katten med oss, då är han minsann inte rädd för någonting.
Bild från i onsdags, mitt lilla busfrö ❤️
Vad gulligt att han är kompis med katten. ❤️ Jättefin är han!
Men sötaste Pussel! :D
Jättefin! Har han växt mycket på längden? :D
#36 Jag har inte mätt honom, men tycker att han växer fort! Kan försöka mäta honom, vad bör de ligga på ungefär när dom är runt 12 veckor? 🙂
Jätte fin ❤️ kille!
Jättesöta fina Pussel!!
#37 Höjden varierar ju, men kanske 22 - 28 cm vid 12 veckor. :)
28-28,5 cm har jag för mig att han var för en eller två veckor sedan, kanske han blir stor. Han väger iallafall 3,6 kg 🙂
Söta Pussel! :)
Nu är vi tillbaka hemma efter lite julfirande i Hudiksvall! Tänkte uppdatera lite, var ganska längesen nu 😉
Pussel och jag har börjat på valpkurs, det uppskattas och han är jätteduktig!
Han har haft det lite tufft i Hudik med alla som ska klappa och känna på honom men jag tycker han blir bättre. Har han träffat en person en gång så sprider han kärlek överallt och svansen går i hundranittio nästa gång! Han har träffat flera olika hundar och dessutom mammas 6 veckors kattungar och det var ju extremt spännande och kul!
Hoppas ni alla haft en trevlig jul och nyår 🙂
Här är en bild på honom från idag, min lilla skatt ❤️
Han väger 5,2 kg och är 33 cm hög.
Vad fin han är Pussel! ❤️
Söta Pussel!!
Det syns att han blivit större och mer vuxen! Fin! 🙂
Tack! Ja han har växt på sig och blivit en stilig grabb 😉
Vilken duktig kille! Stilig han är!
Så stor och fin han blivit! 🙂
Och bra med miljöträning!
#51 #52
Han tackar så mycket! 😉
Vad duktig han är fina Pussel :)
En bra grej att tänka (fast det är ju lite lättare medan de fortfarande är små) det är att inte låta dom tycka något är läskigt så det inte blir en grej. T.ex. om mina valpar tycker mötet när den stora klunsen (vilket är vi alla människor ;) ) kommer och böjer sig över dom eller har ett konstigt kroppspråk, så lägger jag till vana att plocka upp min valp och ge den till alla.
"-Hej! Min valp behöver träna lite på att gosa med andra människor. Här, varsågod!" och ge personen i fråga valpen i famnen.
På så sätt så tillåts inte valpen hinna tycka något är läskigt och få "ångest" över mötet. :)
Du verkar ha gjort ett bra jobb med honom i hans socialträning, fortsatt lycka till! :)
Tack för tips! 🙂
Gud va söt!!!!
😃
Han påminner om min nyfikna kille som gärna ska vara med överallt!! Gullig han är…
Så söt han är! :)
Mvh Sabine
#60 Haha, ja han blir mer och mer nyfiken, jättekul att se! :P Han är som en liten polis här hemma med katterna, så fort det är nåt ljud eller nånting så är han där snabbare än blixten och ska kontrollera vad som händer… 😃
Precis som min då!! Kallar honom för tant Nyfiken ibland 😉
Man kan ju tydligen missa något mycket viktigt annars…. Men roligt att de är så framåt också. Min är också polis och ser till att alla sköter sig som de ska, människor och djur 😃
#62 Hahah, jodå det känner jag igen! Danne kallar honom för "kommissarie Pussel" 😉 Ordning och reda ska det vara.
Främmande människor vill han helst försöka skrämma bort, men nyfikenheten på dom kommer väl också snart hoppas jag. Dom är rolig dom små djuren, man får sig ett gott skratt då och då iallafall! 😃
Dem ger en ju sannerligen glädje och goa skratt i lika mängder som man kan bli förbryllad och smått gråhårig ibland.
"Komissarie Pussel" har ju en viss härlig klang 😂
Haha ja håller med! 😉
Han ser verkligen supermysig ut, fina Pussel! Jag och Ivan går också unghundskurs :)
#67 Jaså? Vad kul! Vi ser jättemycket fram emot unghundskursen, Pussel tyckte verkligen valpkursen var superrolig så jag hoppas han gillar denna med! 😃
Nämen så ståtlig han har blivit! :)
#70 Haha ja, jag kollade precis igenom bilderna i inlägget och det syns ju tydligt hur stor han har blivit! Man märker ju inte själv hur mycket dom förändras när man ser dom varje dag 🙂 Det går lite för fort tycker jag! 😉
Ja verkligen! Samma med Damien, han är ju snart 10 månader och vi satt och tittade på bilder när han var valp häromdagen och jisses vilken skillnad det är! Det går alldeles för fort! :)
#72 Ja ibland vill man bara trycka på en pausknapp! :) Hur stor är Damien? Och vad väger han? Om du vet :)
#69 vilken stilig pojke! De blir stora så himla fort! ❤️
Han är 38,5 cm, på ett ungefär. Och väger 7 kg :)
#69 Han är superfin!
så fin han är! :)
Mvh Sabine
Han har verkligen blivit en stor och ståtlig grabb! Men visst går valptiden förbi allt för fort!?
#78 Haha verkligen… Tyckte jag nyss hämtade hem min lille kille!!
Vilken fin bild på en fin kille! 🙂
Han är jättefin! Hur gammal är han nu och hur hög? Ivan är iaf snart 11 mån och 40 cm :)
#81 Han är 7 månader, mätte han för någon vecka sedan och då var han ca 39 cm. Han väger 9 kg 🙂
Igår åkte vi och hälsade på Pussels bror Assar, var väldigt trevligt! Och framförallt roligt att träffa det lilla busfröet 😃
För övrigt så har Pussel blivit 8 månader, han är ca 40 cm hög och väger 10,2 kg. Han har mycket energi och tycker att det ska hända någonting hela tiden!
Bjuder på en bild på de fina bröderna 🙂 (Tack Johanna för den fina bilden!)
Fina de är bröderna! ❤️
Fina killar :)
Så kul att ni kom!! :-) Både Assar och Hugo tyckte det var skojigt att få busa med Pussel!
#87 Haha Pussel tyckte detsamma! Snacka om att han var trött 😉
Tänkte lite inte trycka på detta inlägg jag trodde att någon hade lagt in en bild på ett pussel :)
Den här bilden beskriver Pussels personlighet så himla bra!
Imorse när jag vaknade hade jag ställt klockan på 7 (tidigt för Pussel), så vände jag mig och kollade nedanför sängen och sa "Godmorgon Pussel, nu ska vi kliva upp! 😃". Då möts man med den här blicken - "är du seriös?" typ. 😂 Min lilla sömntuta ❤️
Hehe, vilken gullig liten sömntuta! Här hemma är det likadant! Gick upp vid 8 i morse för att plugga och damien bara sneglade lite på mig och somnade om. Runt kl 9 staplade han ut i vardagsrummet för att vi skulle ut och kissa 😃
#91 Haha ja precis! Jag klev upp vid 7 tiden men jag kan ju säga att Pussel skulle inte gå ut förrän 9.30. Han är likadan på kvällarna, då brukar Daniel alltid få bära ut honom på sista kissrundan, han vägrar kliva upp! 😂
HAha vad lika de är! Damien går alltid och lägger sig vid 23, varje dag! Han puttar upp sovrumsdörren och går och lägger sig, trots att vi ofta är upp till 24! Knäppa de är! 😂
#93 Ja, det där låter precis som herrn här hemma 😉 hahaha. Om ni åker nåt till Hälsingland så får ni hojta till så grabbarna får ses 😃
Ja absolut! Det blir kanske nån resa uppåt landet nu under sommaren så då säger vi till 😃
Men guud vad skönt det skulle vara att ha hundar som Damien och Pussel 😍 Mina små idioter vaknar tidigt och vill gärna att jag kliver upp med dem….! Får någon vecka sedan väckte pojkarna mig vid 5.30 och tyckte att det VERKLIGEN var dax att kliva upp 😮
Då var jag jätteglad över att bo på landet med stor inhägnad tomt, för jag släppte ut dem och så fick de vara ute och roa sig själva tills jag klev upp sen runt 8 tiden.
På kvällarna kan mina små energinkippen härja och leka runt 22- tiden också utan problem *suck*. Så nog skulle en skätt "sömntuta" vara skönt om de hade också….
Söt sömntuta Pussel är btw.
#96 😂 Ja, jag kanske ska vara glad att jag har en liten latmask 😉 Just nu bor inte vi med katterna så han är mycket lugnare utan dom, annars är det fullt pådrag mellan 22-23 på kvällen men efter det däckar han och då vill han absolut inte gå ut!
Gud vad skönt med egen inhägnad, att bara kunna släppa ut vildarna och låta dom springa av sig 👍
Ja, det är jätteskönt med inhägnad stor tomt. Hundarna leker och härjar av sig med varandra och kan röra sig fritt själva. Extra skönt dagar när hundarna vill ut tidigt, att bara kunna släppa ut dem utan att oroas och att själv kunna gå och lägga sig en liten stund till!
Har vi haft mycket aktiviteter för oss under dagarna så slocknar de självklart tidigare på kvällen men att de fortfarande leker och håller på runt 21-22 är inte ovanligt. Också då skönt att bara kunna släppa ut dem om man vill slippa dem inomhus en liten stund 😉
#98 Haha precis! Jag längtar tills jag skaffar mig ett eget hus… 🙂
Vad tiden går fort! Redan 10 månader, och ser riktigt vuxen ut. : Han har ju redan tjock och fin päls. :)
#102 Ja pälsen har växt riktigt fort bara den senaste månaden och tjockat på sig ordentligt 🙂 Det ska bli spännande att se hur mycket päls han kommer få!
Stora fina killen 😉
Och håller med om att han redan har mycket och till synes tjock päls redan!
Åh så fint han har vuxit till sig! Stilig :) fint vipp på öronen han har fått också
#105 Öronen rättade till sig efter 2 omgångar med lim, mycket smidigare än att hålla på med häftmassan! 🙂
Lite OT men hur limmade du hans öron för att få dem bra? Eller fick du kanske hjälp av uppfödaren? Har en bekant med en sheltie som har för lätta öron som hon skulle vilja försöka göra något åt och hon har frågat mig om hjälp, men har aldrig limmat eller kluddad öron tidigare…
#107 Fick hjälp första gången, sen gjorde jag själv. Jag la lim på toppen av örat, insidan. Sedan tröck jag den toppen mot pälsen alldeles vid örats övre del på huvudet liksom. Man trycker örat mot huvudet på hunden, inte mot örat, om du förstår vad jag menar… 🤪 Sen kan man ju vinkla dom lite beroende på hur man vill ha dom eller hur de redan hänger. Om dom inte hänger alls skulle jag trycka toppen ungefär där jag ritat ut på bilden. (hoppas du förstår bilden, det är ett försök till en förklaring! ibland förstår man bättre genom att se bild. haha)
Jodå, jag tror att jag förstår hur du menar 😉
#106 Jaha ja vad bra att det funkade så bra ! Kanske blir nån utställning framöver då? ;) :)
#109 Vad bra :)
#110 Ja vi får se om det blir nåt, om han låter andra ta i han ;)
#111 Ja juste, jag som tänkte tipsa om en inoff i jälla ridhus men det kanske är dumt när han inte gillar det…
#111 Ta alla chanser som du har att träna honom på att hanteras av andra, om du inte redan gör det. Belöna med godsaker eller annat han gillar, så han förknippar hantering med något positivt! :) Lycka till!
#113 Har tränat sen han var liten men vi är fortfarande kvar i träningen som innebär att jag försöker få honom att förstå att människor inte är farliga bara för att dom närmar sig eller pratar. Det skulle aldrig finnas en chans att någon främmande människa skulle få röra honom :( Såå, den träningen går saaaaaakta tyvärr.
#144 Förstår att ni tycker det är jobbigt. :( Men bra att ni är medvetna om det och att ni ändå försöker träna!
#115 Ja vi jobbar på så gott det går, men det är inte så lätt att övertala honom :) Om man ändå kunde prata med honom och tala om att det inte är någon fara.. Men han är ju ung ännu, så jag hoppas att han snart inser att människor ändå är ganska rolig! :)
Idag har vi varit hos veterinären och tagit 1 års vaccinationen, min lilla pojke blir 1 år nästa helg! Herregud vad tiden springer iväg 😮 Han var jätteduktig, jag blev chockad själv för han skulle hälsa på alla i väntrummet och även prompt upp i knät på en kille som satt bredvid mig. Han fick mycket fina kommentarer och mycket uppmärksamhet, nu är matte väldigt stolt! 😃
#117 Kul att få fina kommentarer! 🙂 Det verkar som om er träning har gett resultat!
#118 Ja det trodde jag med, tills vi fick besök idag. Då skulle det bjäbbas och vara skvättig igen. Undra om han har några hjärnspöken… ;)
Nu var det ett tag sedan jag uppdaterade här! 🙂 (jag har nytt användarnamn).
Pussel är 14 månader nu, väger 12 kg och är ca 40 cm hög skulle jag gissa på. Han har stått still ett tag på höjd och vikt nu, så han är färdigväxt! Vi har börjat träna lite mer seriöst nu, så fort klickern eller träningsväskan kommer fram blir ögonen stora som tallrikar på honom 😃 Jätterolig hund är det att jobba med må jag säga! Vi ska på vår första inofficiella rallylydnadstävling nästa helg, ska bli väldigt spännande och se om han har tid att jobba med mig eller om han finner annat mer intressant 😎 Han gör lite som han själv känner, men det är ju en känslig ålder.
Slänger in en bild på Pussel och hans "lillebror" Alfred, som flyttar in hos oss vid jul. På bilden är Alfred nästan 4 veckor och Pussel är jättestolt, han längtar tills han har en buskompis här hemma!
Så kul med en uppdatering! :)
Lycka till på tävlingen! 🙂
#121 Tack! 😃
Roligt att få en uppdatering på hur det är med Pussel och hur han växer och utvecklas!
Roligt för honom att få en liten lek kompis hemma. När Alfred flyttar in kommer det säkerligen bli full rulle 😉
#123 Ja, han gillar katter mer än hundar så fullt ös kommer det garanterat bli! 😉
Lycka till på tävlingen! 🙂 åå vilken söt liten kompis han ska få😍
Mvh Sabine
Här var det längesen jag uppdaterade nu ser jag! 😉 Pussel är det full fart på och vi tränar på med både rallylydnad och lydnad, vilket han älskar! Han är en underbar liten hund som man får sig många skratt av varje dag. Här kommer några relativt färska bilder! 🙂
Kul med en uppdatering! :)
Låter härligt 🙂 stor han har blivit också 🙂
#128 Jaa verkligen! Men nu är det bara pälsen som blir större 😃
#129 Ja 🙂 mer fluff 😉
Vilken fining! :)
Mvh Sabine
Nu var det ett tag sen jag uppdaterade här.. Pussel blir två år efter sommaren, det är ju snart!? Tiden går galet fort! 😮
Pussel är fortfarande en mammig liten kille som är blyg för andra människor han inte träffat. Men samtidigt har han mycket åsikter (som han endast visar för mig och husse 😉). Vi har börjat tävla i rallylydnad nybörjarklass och båda tycker det är riktigt roligt.
Pussel har även fått en alldeles egen lillebror, Lego, som är närmare 11 veckor nu 😍 Dom har riktigt roligt tillsammans och det är himla spännande att dom är så olik varandra i deras personligheter, nästan helt varandras motsatser 😃
Kul med en uppdatering! 🙂 Så fina dom är, både Pussel och Lego.
Kul med uppdatering från er! Pussel har vuxit upp och blivit så fin, skojj att han även blivit storebror 😉
Ja det är riktigt kul att han fått en kompis, det syns att han uppskattar det! :) Dock är det lite svårt att ställa om sig helt att ha två hundar nu, speciellt när jag är ensam med dom två ;) hehe
Så roligt att ni har börjat tävla i rallylydnad :D får man fråga hur det går?
Mvh Sabine
#136 Ja! Det har faktiskt gått jättebra, han fick titeln RLDN och han har även fått vinna en tävling på 99 poäng :) Det är riktigt roligt och nu ska vi ta tag i fortsättningsklassen :D
#137 Men grattis!! Så roligt😃
Mvh Sabine
Min Pussel är dryga 2½ år gammal nu! Här kommer några bilder på honom och hans "lillebror" Lego 🙂
Pussel har sedan jag sist skrev här lyckats ta RLD F och nu i vår ska han debutera i avancerad klass. Han ska även tävla lydnad, men det ska vi vänta med till 2017 :) Han är en rolig och härlig hund som är med på det mesta ❤️
Det är lite tråkigt ändå att tiden går så himla fort, jag tyckte jag hämtade hem min lilla valp nyss!
Så roligt att få en uppdatering från Pussel och brorsan Lego.
Förstår precis med vad du menar att tiden går så fort och det är ju på gott och ont…. Grattis till ert RLDF!
Ååh, han är oootroligt fin!! 😍😍 Lillebrorsan också såklart! 🙂 Tiden går så fort! Zaga blir 2 den andra maj.. Vart har tiden tagit vägen liksom?! 🤔
Grattis till RLD F!
Vilka fina färger Pussel har! 🙂
Ja, tiden går alldeles för fort, Lego har växt en jättemycket! :)
Måste fråga, är Lego en jaktgolden? Tänkte han såg lite "mindre" ut och lite mörkare :) Så fina båda två!
Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse
Grattis till RLDF! :) Han är verkligen fin, det är även din Lego också :D
Mvh Sabine
Han tackar så mycket! 😉😎
#143 Ja precis, Lego är en Jaktgolden så han är mycket mindre än en utställningsavlad Golden 🙂
#145 vad kul! Vi har också en jaktgolden :) underbara! Familjen har alltid haft jaktisar, vuxit upp med dom <3
Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse
#146 Ja det är verkligen en härlig ras :)