Sheltie kullar
Hej! Har letat efter den perfekta rasen länge nu, men har insett att sheltien förmodligen är den perfekta rasen för mig. (Har tidigare varit inne på aussien, bergern mfl) Vi bor i Norrtälje, så ganska nära Sthlm/Uppsala, och undrar om någon vet om att någon runt de områdena ska få kullar till våren/sommaren? Kan självklart åka längre än så om det skulle behövas. Har kollat igenom kennlarna som är listade på skk, men det har hittils inte gett något resultat. (Det får extra gärna vara valpar med färgen blue merle hihi) Tack så jättemycket på förhand! :D
Vad vill du göra med din hund? Hundsporter, utställning, sällskap?
Du kan alltid gå in på sssk uppförare landskap och kolla om någon har valpplaner snart.🙂
Medarbetare på Sheltie Ifokus.
#1 planerar på att köra främst agility. Men även lydnad och säkert hundparkour också. Så en sheltie med ganska mycket fart i sig. ;) Men vill också ha den till sällskap.
Vad roligt! Vi bor i Rimbo och hämtade en valp på nodstagården i januari, och hon är fantastisk! Har du kollat med dom? :)
/Malin Söderman
instagram: mallansoderman
Vet att kennel Crushup precis parat en av sina tikar, de tränar mycket agility. Dock inte blå, men men.. Det kan vara värt att kolla in. Hennes hundar verkar så härliga:)
Kennel Sandymoor planerar också valpar i sommar, där kan det komma blue merle. Min yngsta kommer därifrån, de har supertrevliga hundar, även om de inte kör agility. Jag tränar rallylydnad och har börjat endel med agility nu när hon fyllt 1, och kan verkligen inte klaga på farten och arbetsviljan hos henne!🥵 (de finns i Hallsberg så en bit ifrån Stockholm)
Medarbetare på Sheltie Ifokus.