Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettallmänt
Läst 432 ggr
L.Hanna.L
1

Begagnade selar till valp?

Hej!! Jag funderar på om det inte vore smart, om man kunde köpa billigare/ kolla om någon hade selar som ens valp vuxit ur, att skänka. Men innan jag kollar med folk tänker jag att kanske kan det vara dåligt på något sätt att återanvända, någon som vet? Eftersom valpen vår växer så kommer han ju växa ur det mesta rätt fort. Och har ni tips på bra ställbara selar till valp får ni göra skriva! Många frågor men ändå hahahaha

Kitten86
1

Tycker absolut att det kan vara värt att kolla på begagnade prylar till valp. Kan ju definitivt kännas bortkastat att köpa något dyrt och nytt som valpen snart växer ur! Däremot så kanske inte alla är villiga att skänka hundsaker helt gratis som de själva köpt nytt…

Att återanvända hundsaker, att en valp får "ärva" selar osv, är inget konstigt eller skadligt. Som med all utrustning gäller det att man ser till att den passar hunden som ska bära det!

Hittar du inget begagnat så kan jag annars tipsa dig om att kika på någon form av "växa-i-sele" till din valp dvs en ställbar sele som passar hunden under en längre period iom sin anpassningsbarhet.