Hundras ni haft/ har?
Nu är jag nyfiken igen. Vilka olika hundraser har ni haft eller har.
Jag har själv haft Grand Danois, Stor Pudel, Dobermann, Även fött upp några raringar av rasen Dobermann
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

I mitt liv har jag "bara" haft 3 hundar, alla av rasen sheltie. Den första sheltien hette Nimbus, och var i färgen sobel. Har en bild på honom någonstans i datorn… Måste leta;)
Sedan har jag ju Pyret och Frankie, mina sötisar:)
Roligt att du haft dem raserna medde! :) Nu fattas det bara en sheltie också;) Vilket jag tror inte tar så lång tid innan du skaffar dig en på ett eller annat vis, hihi
kramar//Carro

Har inte kunnat ha så många hundar ännu i mitt liv. Jag är ju inte så gammal ännu. Men jag har haft Sheltie och Polsk vallhund. Sedan så går jag även ut med grannens samojedhundar och förut hade grannen några collies jag brukade vara och träna med. :)
Mvh Emelie 
Medde, gisses vilka stora hundar du har haft!
Min familj har haft en Collie som dog när jag var 4år, en helt underbar hund! En sobelfärgad tik som hette Vicki, hon var jätte nära att bli lydnadschampion. :) Men tyvärr saknades intresset från hennes sida, hon tyckte det var jätte kul att träna, men hon var inte alls lika pigg på att tävla.
Och nu har vi 2st hundar, en lancashire heeler och en trefärgad sheltie. Ivan och Ronja. :)
#4 Jo det kan stämma att jag har haft stora hundar, men gillar stora hundar. Grandisarna är helt underbara hundar att ha med att göra. Finns ett stort minus bara, soffan ,bilen. Det vart ingen plats kvar då dom bredde ut sig. Men jättebra att kombinera då jag hadde dobbisarna. En super aktiv hund och en latmask!!!
har tyvärr inte kunnat ha någon hund i mitt liv :( Vi har inte haft tid.
#6 Den tiden kommer!!!
#1 Den kommer kommer visst, fråga om när.

vi har haft två fjärilshundar eller nja, haft, vi skötte dom ett halvår, saknar dom ibland men vet att de har de bra hos matte o husse

när jag var liten hade vi en jämte som hette pax, grät flera år efter han dött.
sedan hade vi en collie som vi första blev fodervärd till, hans riktiga matte misshandlade honom sedan köpte i honom när han var 1,5 år. han blev världens finaste hund, men han var livrädd för gungor och att åka bil. men bilskräcken försvann när pappa och han körde i diket (men de är en annan hemsk historia)
och nu har vi en jämte/gråhund och en liten sheltie valp.
# 10 Hoppas att det gick bra för dom i alla fall. Kan du inte sätta in en bild på din jämte/gråhund?

tror att det finns en på min sida om jag inte missn fel :-)
Då går jag in och tittar ,Tack!
unde rmin livstid så har våran familj haft, engelsk springer spaniel, gråhund, drever, & sheltie, och inna jag föddes så hade mamma & pappa bla collie, tervueren, schäfer & blandis (a) jag tror inte att jag har glömt nån nu. Just nu så har vi två engelsk springer spaniel & en gråhund :) Vi har också haft uppfödning av springer spaniel (: På våran underbara sheltie Julina tog vi en kull också, det vart två underbara sobelfärgade valpar (:
Hejsan!
Jag eller min mamma rättare sagt har Siberian Husky. 4 st.
Som hon köt släde med på vintern å cykel på hösten.. :-)
Min pappa o hans sambo har en Collie.. :-)
Polarhundar verkligen fina hundar, va uppe i fjällen och tränade mina hundar en vinter. Provade då på att åka samt köra ett "riktigt" hundspann med polarhundar, verkligen kul. Så nu vet jag att det är bättre att bli dragen av sina hundar än öl!!!
He he det e sant medde :-)
Har har 4 Shelties och har även haft 2 Australian Shepherds.
#18 Undrar mycket om Australian Shepherds, snälla! kan du berätta lite om dom, rasen i det stora hela. Då skulle jag bli så glad.
#18 Får jag vara så lat att jag refererar till rasinformationen på min sida http://www.cabocoons.com till att börja med?
Skriver gärna men har satt samman den texten själv så det skulle i stort sett bli samma text som jag la in här.
Tack!.För länken till en mycket fin och lärorik sida. Mycket intresannt !!!!

Jag har en sheltie och en labrador
Hej Eeea, ser att du ganska ny här, först och främst välkommen, hoppas du trivs här. Kan inte du berätta lite om dina hundar, vore jättekul. :-)

jag har ingen hund just nu.Men dom senaste två har varit sheltie.Min lilla goa tik dog i slutet på maj.men just nu är jag dagmatte åt en tre-färgad jättego sheltiekille:) Min stora dröm är en collie,så en vacker dag så ska jag infria min dröm.En sobel kille vill jag ha…..
# 24 Låter vackert, Hoppas du hittar din dröm pojke en dag.
Jag har en Golden Retrivier. En underbar ras. Har tidigare haft två Labradorer
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

Vi har i min familj under min uppväxt haft flera olika hundar.. men bara en som har klassats som min. Vi har haft en Irlänsk Setter vid namn "Sluggo", Finsk stövare vid namn "Pecka", "Min" Cavalier King Charles vid namn "Fabbe" och en Dalmatin vid namn "Bella".
Nu när jag sedan länge tillbaka flyttat hemifrån har jag min första egna hund och det vart med stor lycka min lilla Sheltie #Chilli".. själv har mamma ytterligare en Cavalier
Min första hund var en 4 vägskorsning cocker/bordercollie/karelskbjörnhund/labbe,efter det har jag haft Afghan,dobermann,springelspanielkorsning,shi-tzu,boxer/rottweiler,storpudel/springerspaniel och sheltie.

#28 Åh, afghanhund:) Dem är jättefina. En kompis till mig älskar såna, det är hennes drömhund! :)
"29 En go vän till mig har vad jag tycker super fina Afghaner kika in på hans sida och titta http://www.awbari.com/
Här kommer en bild på 4 vackra Husky killar :-D Som är min mamma´s :-)
#31 Ser ingen bild alls
. Behöver du hjälp att sätta in bild? Hör gärna av dig, så hjälper vi dig här.
#29 Dom är världens vackraste hund i mitt tycke och min han vann BIM som valp
Glömmer honom aldrig,han var helt underbar och läraktig…kunde springa lös osv…En vacker dag kanske jag köper en igen…
#33 Visst är dom vackra att se på. Du verkar att ha lyckats bra med din afghan. Har ni varit inne och tittat på Marc `s Hundar som jag länkar till i inlägg 30. Dom gillar jag.
#34 Jajamensan….dom är så fina så…fast jag gillar guld m svart mask bäst. Det var en sån jag hade…vacker som en gud. jag gillar spyket på dom,dom är lugna inne och märks knappt av och sen flyger dom fram utomhus…wow…
Jag har haft blandraser, collie & cocker. Nu har vi shelties och väntar på att få hem en cockervalp 

Har bara haft sheltie.Som även kommer vara den enda i mitt liv.
Vänter på att mamma ska köpa en Sheltie, snart säger hon. Letar efter en Bra hund säger hon.
Medarbetare på Barnens iFokus. Jedward iFokus ♥ JEDWARD ♥
Edward: "John was on this earth before me, it was like oh look it's a boy...oh look it's John and Edward!" ♥ JEDWARD ♥
#38 vad har din mamma för krav på en "bra" hund då? :)