Planer för i sommar?
Vad har ni för planer för era hundar nu i sommar? 🙂
Vi ska försöka vara ute i skog och natur så mycket vi kan. Vi utökar vår lilla flock, i alla fall tills vidare, med en av de valpar som Wilma fick, så miljöträning står också på programmet.
Sajtvärd på Sheltie IFokus
Oj, vad roligt att ni behåller en av valparna! Vad ska den lille kallas (om det är bestämt)?
Här blir det att försöka ta till vara på sommaren och vi ska fortsätta träna agility och rallylydnad. Förhoppningsvis kan jag debutera Jayson officiellt i agility och min förhoppning är att vi även ska kunna ge oss ut och tävla lite rally också 😃 Annars blir det nog mest att ta dagarna som de kommer…..
#1 Vi kallar den lilla för Lily. :)
Spännande att Jayson kanske ska debutera i agility!
Även vi kommer träna rally. Milla gick nyligen kurs, men alla kommer få träna rally. Det påverkar allmänlydnaden i rätt riktning. :)
Sajtvärd på Sheltie IFokus
Mycket står på schemat! Massor av miljöträning hela sommaren haha! Synd så ska jag sommarjobba samma vecka som valpen kommer, fast har fått ta ledigt mån-tis så ska jobba ons-fre, sen ska jag jobba veckan efter och sen halva veckan efter den veckan! Så för valpis blir det hundvakt, förmodligen en kompis eller min pappa. Nån gång ska vi sticka ner till Halmstad, till stugan, och kolla på havet och ta massa bilder! Blir nog en tur in till stan också, för lite miljöträning. Får se när vi åker.. Blir nog i juli nån gång när jag är ledig. Blir hundvakt också medan jag åker på läger. Ja.. Blir mycket hundvakt nu! Jag satte ju in schema osv efter den först planerade kullen, som skulle komma i slutet på juli så då tänkte jag ju jobba osv innan valpen kommer.. Och nu kommer valpen precis nät jag börjar jobba istället! Men aja, det löste ju sig iaf :) valpen kommer få va hos en annan valp och leka, så han är nog nöjd! Så ja.. För mig står det hundvakt och träning på schemat hela sommaren! Haha. Och kanske lite kiss-torkande blir det nog också kanske..
Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse
I sommar ska vi ta en massa härliga skogspromenader och träna rallylydnad ( vi ska börja lära in för avanceradklass) och även så har jag tänkt försöka få ihop ett fresstyleprogram :D Hade tänkt mig en del tävlingar också men som jag känner nu så kommer det nog bli en paus från det i sommar.
Mvh Sabine
Vår plan är att träna lite grunder i agilityn, gå på minst en utställning och vara startklara inför nybörjarklassen i rallylydnad. Har som mål att debutera i rally i september😃
Såklart så ska det bli mycket skogspromenader där vi ska undersöka skogarna runt oss. Sen så ska vi även försöka lära oss cykla tillsammans🙂
Jag och Luna ska försöka komma in på någon kurs i agility, kanske fortsättningskurs iom att jag inte tror att en grundkurs skulle tillföra oss något. Jag har ju gått en med Ginny, så jag har redan lärt Luna samma saker vi gjorde då:) Sedan ska vi träna inför fortsättningsklassen i Rallylydnad, nu när vi tagit RLDN!
Och självklart njuta av sommaren👍
Medarbetare på Sheltie Ifokus.
Själv så åker jag till USA om en och en halv vecka och är borta i 3 veckor. Under tiden så kommer Lucky att få bo hos min mormor och morfar och hos en jätteduktig hundinstruktör som dessutom har pensionat.
När vi sedan kommer hem så kommer vi vara hemma någon vecka och sedan åka till vår husvagn på Öland. Där kommer det bli en del bad och mys men också freestyle och agilityträning. Och självklart många mysiga promenader.
Det är nog det som vi kommer hinna med!😃
Kolla in min blogg www.livetmedensheltie.blogg.se
Instagram: @luckysheltie
Medarbetare på Sheltie ifokus
Vad roligt att åka till USA!! Något speciellt inplanerat som du/ni ska göra där?