Freja!
Ååhh, så underbart söt hon är! :D
#12 Tack!! Hon är en riktig pärla, trygg i sig själv, älskar allt o alla och är superglad, väldigt lyhörd o lättlärd samt full med bus o energi hela tiden!!
Grattis till söta Freja! Kul att få följa henne! 🙂
Sajtvärd på Sheltie IFokus
#15 Tack _Wilma! Ska försöka uppdatera er varje vecka ;)
Ja verkligen super kul med en sådan här tråd! Jag blev själv lite sugen på att göra en tråd med vår lilla kille! :)
#17 det tycker jag verkligen att du ska göra! Alltid kul att se andras små shelties!!
Jätte söt tjej, lycka till med henne.
//Jonnix
Verkligen supersöt!😍
Kolla in min blogg www.livetmedensheltie.blogg.se
Instagram: @luckysheltie
Medarbetare på Sheltie ifokus
#19 #20 tack!!
Supersöt tjej din Freja är. Alltid roligt att få följa valpar upp till vuxen ålder (och även efter det så klart!)
En sån gosetjej!
Dom där halsbanden du gjort är så himla käcka.
Så jag efterlyser en beskrivning.
Jag kan se att du knåpat ihop dom utav skosnören utav det grövre slaget.
Men hur har du burit dig åt? Ser att dom är flätade på olika sätt.
Hon är super söt !:)
#22 #24 Tack!!
#23 jag skickade PM till dig!:)
#25 Jättefina halsband. Skickar du PM även till mig? :)
#26 Absolut!
Vilken söt liten tjej! :)
Mvh Sabine
Vilken söt tjej:-)
jag skulle också vilja veta hur du gör halsbanden, de är jättefina.
/Steffie
Rättade till bilden så att den kom på rätt håll😉
Hon är verkligen jättefin!
#32 toppen, ja visst är hon!!:)
Hon är så otroligt söt :) Hur valde ni kennel? Jag har kikat på lite olika uppfödare eftersom vi är sugna på en till sheltie så småningom :) Är lite nyfiken på Sheltieriffic och Sheltiebeautys.
#34 tack! Skickade PM :)
#25 kan du pm mig med?
hon är jätte söt😍
#36 Tack! Jajjemen.
Vad fin hon är!
#38 Vilken fin höstbild! :)
Men det var ju super fint!❤️
Så söt hon är ;) vilka fina halsband du gjort, tar du beställningar?
#42 tack! #43 ja om du är intresserad kan jag absolut göra det! Skickar ett PM :)
Härlig teckning hon har! Har nog aldrig sett en trefärgad sheltie med ljusa kinder
Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse
#45 Tack, ja hon är så underbart söt. Föll för hennes utseende o personlighet direkt!!
Kul att se henne växa sig större!
Fina halsband du gör också 😃
#47 Tack!:D
Så fin hon är! Jag skulle också vilja ha instruktionen på hur du gör de fina halsbanden och så skulle jag vilja veta var du köper tråden. Jag fick testa att göra ett sådant halsband på min slöjd i tisdags, men eftersom att jag inte hade mätt Luckys hals blev det ca 4 cm för litet…😐😂
#50 Tack, jag skickar ett PM:)
#52 Så fin! 🙂
#53 tack:)
God Jul till er också! 🙂
God Jul önskar vi er också 😃
Gullig jultomte ni har hemma!
#61 <3!!
#62 Ja men hon tyckte inte alls de va lika mysigt att vara jultomten:P
Verkligen super fina! Kan du skicka en beskrivning på hur man gör kopplet?💕
#67 Superfint!
Supersnyggt verkligen!!
#68 Aah skickar ett meddelande till dig!:)
#69 #70 tack!:D
Så fin! Vet du hur hög hon är?🙂
Har inte mätt henne på ett tag men sist va hon ca 32½ cm så hon är nog 32-33cm:D det är en liten plutt:D
När vi fick henne vägde hon 1.2kg nu väger hon ca 5.1kg:)
Freja är riktigt bedårande fin!
Lycka till i framtiden! :)
Djurälskaren 
#76 Tack så jätte mycket!:D
Så fin!🙂
Mvh Sabine
Söt Freja är. Snygg pinne hon hittat också 😉
Lite OT kanske men har du limmat hennes öron?
#83 tack!
#84 Ja fast i vanliga fall tar hon pinnar som är större än hon själv haha! Ja det har jag gjort, har försökt med vaselin o babypuder, det slickar katterna på o hon smetar av allt på under 1 timme o kluddet lyckas hon få ut o de har slinkigt ner och det känns inte så bra om hon får tag på de när jag inte är hemma så limningen har varit det som stört henne minst och fungerat bäst :)
Var det jag tyckte att det såg ut som 😉
Tänkte också att på flera bilder har hon ståöron och så vips hade hon vikta öron igen. Håller tummarna för att det får sitta och att det ger effekt!
#86 Jo jag tänkte ge det ett försök till annars är hon väldigt charmig i ståöron också men dom har nästan tippas av sig själva nu när dom blivit så stora. Med lite hjälp kankse det kan bli ett fint tipp på dom!
Så fina bilder! :)
Fina bilder du bjuder på!
#91 #92 Tack så mycket <3
Känner att det är dags att uppdatera lite!! Freja har hunnit bli 11 månader och fyller den 6/7 ett år!! Det är helt fantastiskt vad tiden går fort!!!
Som ni ser så äger vi ett litet charmtroll som på många av bilderna visar upp att "vadå jag har inte gjort något?!"
Vi var över midsommar och campade i Smögen tillsammans med familjen och vi tog alltid härliga promenader om kvällarna och så en dag så bestämde hon sig för att ta ett lerbad, nästan som brun utan sol. Hon stöp med nosen först och fyllde hela munnen med lera samt hela underredet då det var alldeles för geggigt för att gå så hon fick "kaninhoppa" sig genom det. Sen va det fullt race efteråt, precis som om inget hade hänt haha!
Och på ena bilden ser man klart och tydligt ett sånt där "vadå jag har inte alls busat med katten när han låg o sov" tillfälle haha!
Underbara Freja!
Härligt med lerbad 😍
Visst är det härligt med fullt ös och det där "det var inte jag, ja lovar" uttrycket!!
#96 haha ja helt underbart! Särskilt när man någon sekund innan ser vad för hyss hon hittar på o sen spelar hon oskyldig:P
Så fin hon är!😍 Om det går bra kanske jag också kan få instruktioner till halsbanden+kopplet? Och var snörena finns att köpa! Dina blev jättesnygga😃
Medarbetare på Sheltie Ifokus.
Jag tar gärna också instruktionerna som #98 :) De var jättefina!
#98 Tack så mycket!
#99 Tack!
https://www.youtube.com/watch?v=iYfAX6Xzbmk
Här har ni en superduktig kille och han gör alla typer av armband som man kan sno idéer ifrån och det gäller ju bara att mäta runt halsen på sin vovve och sedan göra de mönster man tycker om bäst!
Jag har köpt mina saker på www.paracordshop.se :) Lycka till och skicka PM om ni behöver hjälp!
Kul med en uppdatering! :)
Och vilken söt bild! Nyttigt för barn att växa upp med hundar.
#102 Ja verkligen!! Dom underhåller varandra så bra och det är så charmigt! Freja är så snäll och även fast golvet är fullt av Idas leksaker och Frejas leksak ligger mitt bland dom så rör hon aldrig någon av Idas leksaker utan tar sin egen direkt!
Så söta dom är båda två !:)
Vilka söta vänner :)
Mvh Sabine
#101 Vilka underbar töser! <3
Ååh ja dom är mina små bebisar <3 Tack snälla ni :)